knutby Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er ganske fersk på klokking osv.. jeg har en p4c 2.6 som ligger mellom 38-40c idle Hvor høyt bør jeg gå med standard vifta? Eventuellt kjøpe ny hvis den er HÅPLØS! Hva med kjøle pastaen som er der? en venn sa at den ikke funker før cpuen når ca.70c?? noen som har noen meninger? Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har ikke så mye peil på Pentium, men det at kjølepastaen ikke funker før over 70 grader synes jeg høres merkelig ut. Kjølepasta leder varme hele tiden. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 ble fortalt at den ikke funket før en visstemperatur (70c?) altså når den smelter å begynner å lede varme... Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 ble fortalt at den ikke funket før en visstemperatur (70c?) altså når den smelter å begynner å lede varme... tull! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg kjører en p4c 2.8 på 3.2 med boxed viften og det går helt fint... Er jo ikke verdens beste kjøler på boxed, men den gjør jobben. Du må bare prøve deg frem og se hvilke temperaturer du får og om den er stabil, ta små steg i MHz oppover. Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 ble fortalt at den ikke funket før en visstemperatur (70c?) altså når den smelter å begynner å lede varme... Dette er ikke helt rett. Kjølepasta leder varme hele tiden. Er ikke helt sikker på sånne Thermal Pads da, i og med at jeg kjenner lite til de. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 All kjølepasta eller goop om du vil, og pads virker bedre etter de er "Brent" inn. Jo varmere det er, jo fortere går denne prossesen. Derfor kan man la maskinen gå på standard volt og hastighet, slå av viften, for så la temperaturen stige til 70-75 grader, for så slå på viften en liten stund, stoppe den osv. noen ganger. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 All kjølepasta eller goop om du vil, og pads virker bedre etter de er "Brent" inn. Jo varmere det er, jo fortere går denne prossesen. Derfor kan man la maskinen gå på standard volt og hastighet, slå av viften, for så la temperaturen stige til 70-75 grader, for så slå på viften en liten stund, stoppe den osv. noen ganger. Høres en smule risky ut Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 De nye "BOXED" kjølerne er god nok for de fleste av oss, også OC'ere. De nye Boxed viftene er blitt bedre en de gamle. Boxed Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Broren min har en P4 2.67Ghz 533. Den har boxed kjøler. Når han spiller (ca 45minutter) rebooter PCen helt av seg selv. Dette pga varmen i maskinen. Er usikker på om det er CPUen/viften sin feil at den rebooter, men mye tyder på det. Endret 28. desember 2003 av CobraM Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) De nye Boxed kjølerne er på prosessorene med FSB 800 Endret 28. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det med kjølepastaen og 70 grader er tull og tøys når du starter maskinen så smelter pastaen av seg selv , det er heller ikke nødvendig å starte/stoppe viften som en foreslo, pastaen stabliserer seg selv etter noen timers bruk. Når det gjelder std viften er den god nok, har selv klokket ganske langt med den og er det noen som har temp problemer på std hastighet er det vel heller at det ikke er vifter i kab som trekker den varme luften ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå