Gjest 79cbe...48e Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Jeg er i en 50 prosent stilling. Delvis aap frem til i fjor da det ble avsluttet etter maksimal lengde. Det har i flere år vært en medisinsk utredning uten at det foreligger noen diagnose. Det ble tidlig vurdert av nav at det etterhvert kunne være aktuelt med delvis ufør. Ved utløpet av aap ble det foreslått at jeg søker om dagpenger, men at det sannsynligvis ikke blir godkjent ettersom jeg fortsatt er under utredning og arbeidsevnen er redusert. Ufør vil også bli avslått uten en diagnose. Økning av arbeidstiden er utfordrende slik helsesituasjonen er nå. Føler at jeg faller mellom flere stoler og det begynner å bli rimelig trangt økonomisk. Vil gjerne jobbe mer, slik helsen er nå lar det seg ikke gjøre. Enkelte dager er det krevende selv med 50 prosent. Hva er veien videre i denne situasjonen? Anonymous poster hash: 79cbe...48e Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Du må nok gjennom en ny periode med aap. Så lenge du jobber 50% blir det nok problematisk å få innvilget er jeg redd. Lenke til kommentar
Gjest 79cbe...48e Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Gadden skrev (13 minutter siden): Du må nok gjennom en ny periode med aap. Så lenge du jobber 50% blir det nok problematisk å få innvilget er jeg redd. Jeg fikk det godkjent første runde, selv med 50 prosent jobb. Anonymous poster hash: 79cbe...48e Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Gjest 79cbe...48e skrev (13 minutter siden): Jeg fikk det godkjent første runde, selv med 50 prosent jobb. Anonymous poster hash: 79cbe...48e Ok. Du må vel kanskje vente et år fra aap gikk ut til du får ny periode? Hvis tilstanden ellers er lik nå som sist du fikk innvilget aap så blir vel avklaringen gjerne det samme også. Jeg tenker hvis det ikke er skjedd noe nytt i saken/tilstanden din Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Aner ikke hvordan NAV regnet ut det, men jeg hadde jobbet under 50%, men havnet over når de la til ferie, så 50% ufør ble avslått Lenke til kommentar
Gjest 79cbe...48e Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Gadden skrev (1 time siden): Ok. Du må vel kanskje vente et år fra aap gikk ut til du får ny periode? Hvis tilstanden ellers er lik nå som sist du fikk innvilget aap så blir vel avklaringen gjerne det samme også. Jeg tenker hvis det ikke er skjedd noe nytt i saken/tilstanden din Helsesituasjonen er omtrent den samme, vært slik de siste seks årene. Ingen utredninger har gitt noen svar. Får jo noen 'katastrofetanker' når man går der og ikke vet hvorfor kroppen ikke vil fungere normalt. Eneste mulighet er å søke aap på nytt og håpe ting løser seg etterhvert? Anonymous poster hash: 79cbe...48e Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 (endret) Har du en veldig fysisk krevende jobb? Du må nok ta det opp med fastlegen, forklare situasjonen og ta det derfra. Det er en vanskelig situasjon når du jobber såpass mye at du egentlig ikke kvalifiserer til uføretrygd. Endret 26. januar 2020 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Gjest 79cbe...48e Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Gadden skrev (12 timer siden): Har du en veldig fysisk krevende jobb? Du må nok ta det opp med fastlegen, forklare situasjonen og ta det derfra. Det er en vanskelig situasjon når du jobber såpass mye at du egentlig ikke kvalifiserer til uføretrygd. Det er en fysisk jobb, men ikke krevende. Anonymous poster hash: 79cbe...48e Lenke til kommentar
Gjest 79cbe...48e Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Vil jo helst bli frisk igjen, men etter mange års utredning uten svar virker det lite sannsynlig. Anonymous poster hash: 79cbe...48e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå