pederilia Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Hei, jeg jobber 30% (1 1/2 dag i uken) og får resten utbetalt gjennom NAV. Kan jeg ta ferie/reise utenlands i 5 dager så lenge det ikke går utover den jobben jeg har nå..? må jeg melde ifra? Jeg er blitt litt usikker på reglene.. hva som er lov og ikke. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Ut fra hva jeg har lest i avisartkler og ellers, så skal man melde fra. Jeg vet ikke hvordan. Du bør ringe NAV og spørre. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 4 uker i året. Og man må melde fra til NAV. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Du skal i grunnen kontakte NAV, men det kommer jo litt an på hvor du skal og om du kan bli kontaktet under ferien Ser ikke noe grunn til å si ifra om sånt om en skal på hytten i Norge, men om en skal til Spania så bør en nok gjør det Lenke til kommentar
pederilia Skrevet 26. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2020 Ok, takk for svar, da skal jeg får ringt i morgen. Er det slik at man mister inntekten de dagene jeg er bortreist i Spania? (det gjelder 5 virkerdager, og de dagene er jeg ikke på jobb) Lenke til kommentar
pederilia Skrevet 26. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2020 Slik jeg tolker det trenger jeg ikke søke: Hva betyr praksisendringen for deg? Før du vurderer å reise må du forsikre deg om at reisen ikke kommer i veien for avtaler du har med behandleren din, NAV, arbeidsgiveren din eller arbeidsrettet aktivitet. Dette gjelder uansett hvor reisen går. Er du usikker, kan du ta kontakt med NAV. Når må du søke NAV om å beholde ytelsen før du reiser? Bor du i Norden kan du reise til et annet land i Norden uten å søke NAV om å beholde ytelsen. Det gjelder uansett hvilket statsborgerskap du har. Er du statsborger i et EU/EØS-land kan du reise til et annet EU/EØS-land uten å søke NAV for å beholde ytelsen. Skal du reise til et land utenfor EU/EØS eller Norden, må du fortsatt søke NAV før du reiser. Det gjelder uansett hvilket statsborgerskap du har. Reisen min kommer ikke i konflikt med avtaler, arbeid eller annen aktivitet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå