RaymondK Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 Har veldig lyst å kjøpe meg en Suburban med 8,3 liters bensinmotor, -nå i disse miljøtider... Hadde vært kult å oppleve noe slikt mens det enda er mulig. Jeg har imidlertid ikke råd å kjøre noe særlig med et kjøretøy som bruker 2 liter bensin på mila. Ser at en del av disse kjøretøyene har gassanlegg montert, noe som må gjøre drivstofføkonomien en del bedre. Noen som har erfaringer med et slikt oppsett? Det fører ikke til noe mere slitasje på maskineriet? Man mister ikke noe effekt? Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Hvis forbruket i seg selv skaper økonomiske problemer så ville jeg anbefale å droppe idéen om å kjøpe en slik bil, gass eller ikke. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Gass fører til mer slitasje og det anbefales at man bruker en tank bensin i ny og ne Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Jeg har alltid lært at LPG faktisk brenner renere og gir motoren bedre forhold å jobbe under slik at den faktisk lever lenger og har det bedre med mindre slitasje. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 19. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2020 Har nå kjøpt en Yukon XL 6.0 med BRC gassanlegg. Er montert inn ekstra flashlube smøresystem for ventiler. Så langt så har den hatt et mye styggere forbruk på gass enn ved bensin 2,5 mot 1,8 på langkjøring. Dette var dog med feilmelding på en lambdasonde inne. har nå slettet feilkoden, og den har ikke kommet opp på nytt. Tenker å bytte filtre på gassanlegget å se om ikke forbruket roer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå