Taurean Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/smart-sikkerhet-overvakning/smart-overvakningskamera/26429/d-link-dcs-p6000lh-mini-hd-wifi-kamera?scid=social_remarketing9599946383&utm_source=facebook&utm_medium=social_remarketing&utm_campaign=b2c-loc-facebook-dpa&utm_content=all&fbclid=IwAR2J--o7ARa1rvPBXO_cveYog23dNzR9bvnCylLBaGqPs5IMae4F-MNgvDU Så på den for lenge sida, da kosta'n vel noe sånt som 1500 kr. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 Hva skal du bruke det til? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2020 (endret) RRhoads skrev (9 minutter siden): Hva skal du bruke det til? For det meste å ha gående når jeg ikke er hjemme, for å logge inn og sjekke at ingen andre er der i mellomtiden. Mest for moro skyld, men også litt for sikkerhets skyld. Blir viktig for meg bare å se hvem som eventuelt er der og beveger seg rundt. Ikke veldig fine detaljer osv. Endret 25. januar 2020 av Taurean Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 Taurean skrev (6 minutter siden): For det meste å ha gående når jeg ikke er hjemme, for å logge inn og sjekke at ingen andre er der i mellomtiden. Mest for moro skyld, men også litt for sikkerhets skyld. Blir viktig for meg bare å se hvem som eventuelt er der og beveger seg rundt. Ikke veldig fine detaljer osv. Fungerer sikkert fint til det behovet. I verste fall kan du levere det tilbake på Elkjøp sin angrerett. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 Taurean skrev (8 minutter siden): For det meste å ha gående når jeg ikke er hjemme, for å logge inn og sjekke at ingen andre er der i mellomtiden. Mest for moro skyld, men også litt for sikkerhets skyld. Blir viktig for meg bare å se hvem som eventuelt er der og beveger seg rundt. Ikke veldig fine detaljer osv. Låser du ikke døra eller mistenker du at noen har nøkkel og surrer rundt når du ikke er hjemme? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2020 Gadden skrev (12 minutter siden): Låser du ikke døra eller mistenker du at noen har nøkkel og surrer rundt når du ikke er hjemme? Jodagitt. Men man vet aldri. Prosentsjansen er sikkert langt under 1%, jeg er ingen viktig person, ikke er jeg rik heller med millioner i madrassen, men det finnes folk som er flinke til å dirke dørlåser. Husnøkler kan stjeles og kopieres. Det finnes K1-nøkler som kan låse opp tusenvis av låser. Også med tanke på hvis man skal ha folk hjemme og jobbe hvis man ikke er hjemme, er det fint å vite om de døtta tannbørsten i røven for å få seg en latter på vei hjem fra jobb eller tok seg en slurk av melkekartongen i kjøleskapet. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2020 (endret) Det virker bra! Bildet er greit nok, lydopptaket er skarpt. Men et lite problem. Det virker som at jeg må stille det inn sånn at det må være bevegelse før det begynner å ta opp og dermed sende til skylagring. Jeg klarer ikke å stille det inn sånn at det filmer konstant. Foreløpig er det gratis abonnement for 1 dags skylagring. Noe som er godt nok for meg. Jeg kan bare la det filme i 12 timer eller etter behov når jeg er ute, se gjennom innholdet etterpå (eller spole raskt, se etter bevegelse), og slette skyinnholdet etterpå. Noen som har produktet og vet hvordan? Ellers spør jeg butikken til uka. Lurer også på hvor lett det er for andre å hacke kameraet. Endret 26. januar 2020 av Taurean Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Hvorfor lar du det ikke starte å filme når noen "utløser"bevegelsessensoren i den? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2020 Tja, jo. Det virker kanskje greit det. Har bestemt meg for å prøve det noen døgn nå når jeg er ute. Jeg lot den stå på dagen da jeg kjøpte den og filme stua. Jeg trodde den stod av. Var ikke så vant med det. Sjekka kalenderloggen, og det var vel omtrent over 150 videoklipp den hadde tatt over 3 timer, da jeg satt i sofaen og bevegde meg rundt. Så den virker jo tydeligvis bra. Kan stille inn sensitivitet osv. Krever vel litt trening å lære det. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2020 (endret) Kameraet virker hele tiden på avstand. Den bare lagrer film når den registrerer aktivitet. Noe som forsåvidt bør være ok. Men er kjekt å kunne se hjemmet når man vil. Endret 30. januar 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 Vel, da har jeg fått blitt litt kjent med den. Den virker faktisk veldig bra. Det tok tid å bli kjent med programvaren, appen man må ha for å bruke den, men det virker bra. Man kan velge hva den gjør når den registrerer enten lyd eller bevegelse, og man kan stille inn desibel eller bevegelsessensitivitet. Har ikke testet dette ekstensivt enda, men til eksempel: Jeg klaget over at jeg ikke kunne stille den inn så den lagrer film konstant, så jeg kunne sjekke det når jeg ville. Men, jeg er enig i at bevegelsessensoren er kjekk å bruke som den er. I tillegg til dette, så har jeg et triks: Jeg liker å bruke gulvvifter av og til, for å få litt luftsirkulasjon i leiligheten. Jeg kan være enig i at det er en risiko å ha dem på når man ikke er hjemme, og særlig kanskje i lengre perioder som ferier, på grunn av brannfare. Men; Hvis man for eksempel henger et kjøkkenhåndkle i noe løst i kameraets syn, og samtidig har en vifte gående så kjøkkenhåndkleet veiver forsiktig frem og tilbake, så vil kameraet slå seg på og filme 99% av tiden. Det er sikkert mulig å bruke en radio for å lage lyd. Men da går man glipp av andre lyder man kanskje vil ha med seg. Man kan se live-video av hva kameraet ser til enhver tid via appen. Uten å ha prøvd andre produkter synes jeg det er et veldig godt produkt, for 500 kr. Du ser det du skal se, mikrofonen tar opp lyd temmelig godt. Et helt standard produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå