Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Ledelse og eksperter i EU frykter en ny bølge av smittetilfeller i EU etter demonstrasjonene.

Sitat

"If you advise everybody to keep one and half meter from each other, and everybody just stands next to each other, holding each other, then I don't have a good feeling about that," Jozef Kesecioglu, who chairs the European Society of Intensive Care Medicine, told a conference.

"As for any infectious respiratory disease, mass events could be a major route of transmission," Martin Seychell, a health official at the EU Commission told Reuters when asked about the possibility of an earlier second wave caused by demonstrations.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2020-06-11/earlier-coronavirus-second-wave-feared-in-europe-after-mass-protests

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 6/7/2020 at 12:46 AM, G said:

Ok, dersom du tror det, og at myndighetene ser det som nødvendig, så vil du se mye strammere tiltak enn de milde vi har opplevd til nå. Altså dersom smitte får et oppbluss vel og merke, for helsemyndighetene må jo finne det legitimt å påføre stramme tiltak.

Erna & co tør aldri sette i gang strammere tiltak om så støre dukka opp i blanke messingen mens han hosta verre. Er større sjans for at di legger seg på ei tengele-light linje samma kor mykje oppbluss smitten måtte få vidare her i norge.

Lenke til kommentar

33 personer smittet i klynge i Oslo

Sitat

I Folkheleseinstiuttets (FHI) nyeste risikorapport 11. juni skriver instituttet at de er spesielt bekymret for «massesmittehendelser», der én person smitter mange andre.

– I Oslo var det nylig et utbrudd med 33 smittede, de fleste med samme fødeland, på korte og mellomlange kontrakter i en bedrift med utenlandske arbeidstakere, skriver FHI i rapporten.

Årsaken til at så mange ble smittet kan ifølge FHI skyldes at de bor tett, deler fasiliteter og har begrensede norskkunnskaper.

FHI definierer ulike utsatte grupper, som risikogrupper og sårbare grupper.

– Grupper av personer med sosiale forhold som gjør dem mer utsatt, kaller vi sårbare grupper. Det er kjent fra tidligere pandemier at sykeligheten har hatt en sosial gradient, heter det i rapporten.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5ee27c0908ed560018d3bb17

Dette kan se ut som bygg/anleggsarbeidere som ofte bor tett sammen ut fra infoen vi har. 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 timer siden):

Jeg smeller det inn i et diagram så det blir mer lettlest. Det er bemerkelsesverdig få intensivbehandlede i de eldste aldersgruppene. Regner man antall # døde/#intensivbehandlet så blir det 12,5:1 i aldersgruppa 20-29. For 70+ er raten snudd på hodet: 1:6,7.

439015494_Sverige11.6_2020.thumb.png.1bfa5903a3f1b4eceac5f8f5f3cf0a17.png

Det er kanskje grunner som vi ikke får vite. Det er uhyggelig å tenke på at de allerede har avskrevet noen grupper. Absolutt hva man kan vente av et helsesystem som er utkjørt og ikke har nok resurser.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, 0laf said:

NRK hevder at de "erfarer" at de nye reiserådene som kommer i morgen, ikke vil tillate reiser til Sverige i sommer uten 10 dagers karantene.

Mange kan derfor trolig se langt etter harryturen i sommer, med mindre de er beredt på å ta 10 dagers karantene.

https://www.nrk.no/norge/nye-reiserad-fredag-_-men-apner-ikke-for-sverige-ferie-1.15050469

og ant. ikke kunne reise gjennom sverige til ferie i danmark da.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (58 minutter siden):

Det er kanskje grunner som vi ikke får vite. Det er uhyggelig å tenke på at de allerede har avskrevet noen grupper. Absolutt hva man kan vente av et helsesystem som er utkjørt og ikke har nok resurser.

Hvis man har penger er det bare å legge seg inn på et privatsykehus da. For eksempel Remeo - en privatklinikk som Kajsa Giesecke, kona til Johan, var med og startet, har vært adm.dir. ved, og der hun nå er styremedlem og overlege (https://www.rkliniken.se/om-foretaget/).

Nå vet jeg ikke hvor direkte Johan Giesecke har vært med og gitt form til svenskenes koronapolitikk, men noe suspekt er det jo at den løsningen svenskene er ganske alene om å ha valgt må være den best tenkelige sett fra ståstedet til et privatsykehus som har spesialisert seg på å rehabilitere lungepasienter.

---

Kommentar: Kan / bør jeg / en moderator slette dette innlegget? Merker jeg trives dårlig som opphavsmann for insinuerende / konspiratoriske innlegg. Æsj.

Endret av SuperKrokodille
  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (7 timer siden):

Dagens tall fra Sverige

Det er rapportert 19 nye døde.
1474 nye smittetilfeller er registrert siste døgn, det er ny rekord.

Det hevdes at den store økningen av antall smittede skyldes økt testing, men disse tallene slippes ukentlig, så det gjenstår å se?

God sommer fra Anders, til de som enda lever !

tegn.png

Stakkars mann. Han har blitt vanæret og detronisert så det holder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, 0laf said:

NRK hevder at de "erfarer" at de nye reiserådene som kommer i morgen, ikke vil tillate reiser til Sverige i sommer uten 10 dagers karantene.

Mange kan derfor trolig se langt etter harryturen i sommer, med mindre de er beredt på å ta 10 dagers karantene.

https://www.nrk.no/norge/nye-reiserad-fredag-_-men-apner-ikke-for-sverige-ferie-1.15050469

Sikkert noen tullebukker som gjør det uansett. Og hvordan skal myndighetene få registrert disse individene som er sjåfør, samt alle de ukjente medpassasjerene? Og i tillegg vite om de bryter karantenebestemmelsene (mobiltelefonisporing, bankterminalsporing ??)..

Lenke til kommentar
1 hour ago, SuperKrokodille said:

Hvis man har penger er det bare å legge seg inn på et privatsykehus da. For eksempel Remeo - en privatklinikk som Kajsa Giesecke, kona til Johan, var med og startet, har vært adm.dir. ved, og der hun nå er styremedlem og overlege (https://www.rkliniken.se/om-foretaget/).

Nå vet jeg ikke hvor direkte Johan Giesecke har vært med og gitt form til svenskenes koronapolitikk, men noe suspekt er det jo at den løsningen svenskene er ganske alene om å ha valgt må være den best tenkelige sett fra ståstedet til et privatsykehus som har spesialisert seg på å rehabilitere lungepasienter.

---

Kommentar: Kan / bør jeg / en moderator slette dette innlegget? Merker jeg trives dårlig som opphavsmann for insinuerende / konspiratoriske innlegg. Æsj.

Synes innlegget var interessant jeg. Du kunne jo lagt det ut anonymt da?

Endret av G
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 timer siden):

Er dette eigentleg noko annleis i "trygge" Norge? Kor mange av dei som døydde rundt om på sjukeheimane var innom sjukehus? Ein reknar tilsynelatande med at når folk er gamle og sjuke skal dei døy uansett, og at det ikkje spelar så stor rolle om det skjer eit par år for tidleg eller ikkje. Så er det også mange som er så dårlege i utgangspunktet at dersom dei blir smitta av korona er det ikkje mogeleg å berge dei uansett behandling.

Lenke til kommentar
8 hours ago, bakstrever said:

For dere som lurer på hvorfor tallene var så høye i New York, så finnes det andre grunner enn at guvernør Cuomo tvang sykehjem til å ta imot COVID-19-syke. Denne sykepleieren forteller hva hun opplevde ved et stort offentlig sykehus i New York. Vær advart, dette er ganske sterk kost!

Så utenom det at de driver med aktiv dødshjelp på friske personer. Så sier videoen en del om korrupsjon, og at Hydroxychloroquine (Plaquenil) gitt sammen med mineralet sink virkelig hjelper å få behandlet COVID-19 pasienter.

Hydroxychloroquine (Plaquenil) administrert uten tilført sink har null effekt mot COVID-19. Det er essensen. Samt at 3 fagfellevurderte medisinske forsøk utført i Asia med ekstremdoser C-vitamin intravenøst også hjelper hardt rammede lunger med å kunne komme seg igjen?

Jeg må for ordens skyld si at jeg har sette hele video fra ende til annen. Stakkars sykepleier, for hva hun har måttet gå igjennom!

Legger med video jeg, slik at den dras med i neste sitat også ?

Endret av G
Lenke til kommentar
6 hours ago, G said:

Nå er det vel hevet over en hver tvil at unge også kan ta skade.

Dette var en pasient med kronisk sykdom og nedsatt immunforsvar.

Dessuten vet vi ikke om pasienten faktisk behøvde ventilator til å begynne med eller ikke. Det er visstnok mange tilfeller av pasienter som blir satt på ventilator, selv om de kunne klart seg greit med oksygen, uten pustemaskin og et rør ned i lungene. Når man først har blitt satt på respirator blir man lagt i kunstig koma og det er vanskelig å komme seg igjen.

Altså var dette en potensielt alvorlig syk pasient fra før av som også kan ha blitt feilbehandlet og tatt ytterligere skade av det.

Uansett var det bra at hun fikk transplantasjonen og at det virker som hun kommer seg igjen.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, G said:

Jeg må for ordens skyld si at jeg har sette hele video fra ende til annen. Stakkars sykepleier, for hva hun har måttet gå igjennom!

Ja, stakkars henne, stakkars de andre helsearbeidere som ser hva som foregår og ikke er i stand til å stoppe det...og, ikke minst, stakkars pasienter!

26 minutes ago, G said:

ekstremdoser C-vitamin intravenøst også hjelper hardt rammede lunger med å kunne komme seg igjen

Her er du virkelig inne på noe. Dette har ekstremt lav risiko og koster nesten ingenting. Man kunne lett satt igang prøvebehandling av dette for å få inn mer data. Men siden vitamin C ikke er patenterbart så har all behandling med det blitt sterkt motarbeidet av legemiddelindustrien i over 50 år.

Samme med HCQ. Virker jo som om det blir bevisst undertrykket.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, bakstrever said:

Ja, stakkars henne, stakkars de andre helsearbeidere som ser hva som foregår og ikke er i stand til å stoppe det...og, ikke minst, stakkars pasienter!

Her er du virkelig inne på noe. Dette har ekstremt lav risiko og koster nesten ingenting. Man kunne lett satt igang prøvebehandling av dette for å få inn mer data. Men siden vitamin C ikke er patenterbart så har all behandling med det blitt sterkt motarbeidet av legemiddelindustrien i over 50 år.

Samme med HCQ. Virker jo som om det blir bevisst undertrykket.

Hvordan skal man oppfatte Statens Legemiddelverk? Er Statens Legemiddelverk egentlig å anse for å ligge inn under legemiddelindustrien?

Hvorfor er det f.eks. så få D-vitamin produsenter som får innpass i Felleskatalogen? Man vet at D-vitamin f.eks. er ekstremt rimelig utenfor Felleskatalogen, men kjøper man det via resept så betaler man ågerpriser. Spesiellt fra utlandet så er D-vitamin veldig rimelig. Og man får også lett tak i sterkere helt reseptfri dosering. Mens helsekostbutikkene som ikke tar fullt like mye ågerpris som Felleskatalogen, er likevel betydelig mye dyrere enn utenlandsk kjøpt D-vitamin. Men igjen så ser det ut til at helsekostbutikkene må avspises med å selge pysedoser D-vitaminer, sikkert pga. det samme Statens Legemiddelverks regelverk. Ser ut til at Statens Legemiddelverk er mer en tilrettelegger for Big Pharma enn de er å beskytte borgerne mot for grådig Big Pharma?

Så det er på slikt grunnlag jeg spør om Statens Legemiddelverk egentlig er en del av legemiddelindustrien, via en eller annen form for lobbyvirksomhet, urettferdige avtaler som kommer Big Pharma tilgode foran pasientene.

Jeg lurer på om man ikke må kjøpe 10 bokser D-vitamin i fra helsekostbutikk av helsekostbutikkens sterkeste dosering for å nå maksimale daglige dosering ved å ta 1 dose (i dette tilfellet 10 slike helsekosttabletter). Altså slik at du kan si at antallet tabletter på boksen skal tilsvare et antall maksimale dagsdoser (derfor 10 bokser)..

Og det til tross for at kroppen gjerne tåler høyere doser enn de trygge 4000 IE. Tar selv 2000 IE daglig, er visst nok for meg det.

D-vitamin i normal reseptdose så må man vel ta 5 tabletter for å nå samme 4000 IE. Mens dersom man er på ekstremdosering skrevet fra lege så blir man avspist med stusselige brette med få piller pr. blisterpakke.

Ja, jeg er godt kjent med D-vitamin fordi jeg selv behøver å ta litt ekstra av dette livsnødvendige hormonliknende stoffet (som ikke er for vitamin å regne).

“Vitamin D” is in quotes here and above because it is not a vitamin at all — in its active form it is the most powerful steroid hormone in our bodies. Though it is surprisingly crucial to both our developmental and ongoing health and well being (as the many clinical studies provided below demonstrate), it is .. <snip>

Vitamin D Science has another problem: Vitamin D is very inexpensive and cannot be patented.

https://www.grc.com/health/vitamin-d.htm

Endret av G
Lenke til kommentar

Alltid pengane som styrer. At det sku føre til aktiv dødshjelp på friske personer er direkte stygt. I og med at dette kjem ovanifrå er det vel ikkje så mange andre enn Cuomo & co som står bak sia di nekta HCQ + sink behandling. Cuomo framstår meir og meir som ein djevel som har forårsaka svært mange døde i ny. Kor mange hadde blitt redda viss di heller hadde fulgt trumpen i bruken av HCQ + sink. Synd at så mange lider av TDS.

Elles er nok bg & co passe sur over at HCQ + sink kan brukast førebyggande i ein slik grad at vaksine ikkje er nødvendig. Legemiddelindustrien framstår meir og meir som noko av det verste man kan bli avhengig av.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

G:
Og da Hydroxychloroquine kombinert med intravenøs sinksulfat som jeg snakket om tidlig i april men ble slaktet på fordi Hydroxychloroquine var livsfarlig. All medisin er mer eller mindre gift om man tar det i for store doser og på feil vis. Det er ikke uvanlig å kombinere ting for å få riktig effekt.

Avisartikler om "Jeg holdt på å dø av 
Hydroxychloroquine" har vært fordi de har fått farlig store doser uten kombinasjonen med sink.

Opphavsmann:
Når det gjelder Kaysa Giesecke  (?) og det private sykehuset for rehabilitering av lungeskadde så har jeg lært og sett følgende gjennom hele livet (halvt århundre i privat og offentlig sektor). 

De som er i posisjoner (makt) til å kunne berike seg selv via forbindelser vil nesten alltid gjøre det, uavhengig av konsekvenser for andre enn dem selv. Spesielt hvis man må grave litt for å finne ut av det. Man bryr seg null og niks om det påvirker andres helse/liv negativt og er motivert av et ønske om å berike seg selv og sine. Derfor må man alltid holde et godt øye med (journalister/varslere) slike mennesker og ta dem hardt offentlig når sammenhenger avdekkes. Hvor ofte ser du ikke "vi nedbemanner for å rette opp økonomien" samtidig som hvis man graver litt "rekordstort utbytte til xxx".

Man finner også nesten alltid "den offentlige historien" aka "Vi gjorde dette for å hjelpe mennesker - sykehuset". Mens agendaen selvfølgelig var å få bussiness, avkastning og berikelse. Når "berikelsen" går feil vei så blir slike mennesker farlige og vil kunne gjøre hva som helst for å få det til å fungere. Lobbyvirksomhet for å påvirke politiske beslutninger og handshakes utenfor referatførte møter er nesten hverdagslig i slike miljøer.

Ergo jeg stoler mer på gutta på gulvet enn de som klatrer stigen til makt og rikdom.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Spania påbyr munnbind fortsatt til det kommer en vaksine sier de. Selv når viruset nesten eller er helt utslettet også? Vel, dem om det. Og de åpner for turisme. Er det slik man skal sitte og hygge seg på restauranten på en avslappende ferietur? Bilde:

mask-for-eating-te-main-200520_8a4658492

Nei takk! Takke meg til telttur i marka i sommer langt borte fra alt som heter "new normal".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Maabren skrev (6 timer siden):

Kor mange hadde blitt redda viss di heller hadde fulgt trumpen i bruken av HCQ + sink. Synd at så mange lider av TDS.

For ordens skyld så finnes det fremdeles ingen kliniske bevis på at hydroxyklorokin fungerer, ei heller sammen med sink, det er kun enkelte anekdotiske uttallelser.

Det kan selvfølgelig være at det virker til en viss grad, men det må i så fall vises gjennom kliniske forsøk, man bør ikke gi alle pasienter som blir syke et legemiddel man ikke aner om har noen funksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...