Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Guest d6e8f...265 said:

Nå er jeg forbanna og skuffet over det norske folk?

Jeg har diabetes å vet jeg ikke klarer meg om jeg blir smittet, så har tatt forhåndsregler så jeg bruker en maske med utskiftbare filter når jeg må ut, bare for sikkerhets skyld, men tror du ikke jeg blir mobbet for å være forsiktig? Masse stygge blikk og folk som roper Korona etter meg.

Å jeg har en homofil venn med astma som også bruker maske, han sa til meg at noen voksne menn hadde "latet som" hostet mot han og ledd, å han fortalte at han ble ropt stygge ting etter, livet var nesten bedre når de sa stygge ting fordi han var homofil enn nå bare fordi han er forsiktig sa han.

Hva faen feiler det folk??

Anonymous poster hash: d6e8f...265

Viss du har en ok regulert diabetes er det ingen grunn til å være mer bekymret enn den vanlige mann/dame i gata. Jeg har det selv. Prøv heller og fokuser på din egen helse, enn at andre driter i det og gjør narr av oss som gjør litt ekstra ved og foreksempel bruke maske. Det vil alltid finnes noen få kronidiotert der ute.

 

Viss du vil vite mer om diabetes og korona kan du søke opp lev med diabetes, eller diabetesforbundet.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windoge skrev (1 time siden):

Jeg får vondt inni meg over hvor latterlig dårlig denne krisen er håndtert. En dugnad som har ødelagt økonomien til folk flest, og det er bare et tidsspørsmål får den gjør langt vondere. Våre politikere har betalt for å håndtere denne krisen, og håver sannsynligvis inn flere arbeidstimer enn før den oppstod. De ender ikke opp som permittert. Lavlønnede fra service -og reisebransjen må tåle smellen for dette. Og dette er bare begynnelsen. Heimevernet er heller ikke interessert i vite om du er permittert eller ikke når de kartlegger hvem som må stå og holde vakt ved grensene. Kun om du har en samfunnskritisk jobb. Jeg skjønner at vi må ta vare på de som er sårbare for dette viruset, men ville det ikke vært bedre å skjerme disse gruppene? 

 

Jeg er uenig med deg. Synes regjeringen vår håndterer krisen på en utmerket måte.  Synes det er imponerende at dem holder ut presset dag etter dag. Har imidlertid lien forståelse for hyttefolket og alle andre som oppfører seg egoistisk nå.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest d6e8f...265 skrev (24 minutter siden):

Nå er jeg forbanna og skuffet over det norske folk?

Jeg har diabetes å vet jeg ikke klarer meg om jeg blir smittet, så har tatt forhåndsregler så jeg bruker en maske med utskiftbare filter når jeg må ut, bare for sikkerhets skyld, men tror du ikke jeg blir mobbet for å være forsiktig? Masse stygge blikk og folk som roper Korona etter meg.

Å jeg har en homofil venn med astma som også bruker maske, han sa til meg at noen voksne menn hadde "latet som" hostet mot han og ledd, å han fortalte at han ble ropt stygge ting etter, livet var nesten bedre når de sa stygge ting fordi han var homofil enn nå bare fordi han er forsiktig sa han.

Hva faen feiler det folk??

Anonymous poster hash: d6e8f...265

Tipper dette er i Oslo..

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (9 minutter siden):

Hvor dum kan du bli? De dør pga corona virus. 

Takk for den du, jeg sier ikke at 627 dødsfall idag IKKE skyldes Corona, jeg sier bare at det er ikke sikkert ALLE de 627 dødsfallene gjør det. Det kan jo tenkes at noen også dør av andre årsaker, men havner i denne tellinga. 

 

Kilde: https://www.aftenposten.no/verden/i/jdA8K0/over-4000-koronasmittede-er-doede-i-italia

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windoge skrev (1 time siden):

Ser er det i Tromsø også. 

https://www.itromso.no/nyheter/2020/03/20/Mann-i-50-årene-blåste-vekter-i-ansiktet-og-sa-«nå-har-du-korona»-21405008.ece

Vi har lenge prøvd å få oss vektere inn i en eller annen form for beredskapsplan under kriser og terror, men det har alltid vært vanskelig, og nå sliter politiet med kapasiteten. 

Nå vil jeg si at det er mer alvorlig å knivstikke noen enn å blåse noen i ansiktet, men det er kanskje bare jeg som er gammeldags?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8970f...653
Everket skrev (30 minutter siden):

Viss du har en ok regulert diabetes er det ingen grunn til å være mer bekymret enn den vanlige mann/dame i gata. Jeg har det selv. Prøv heller og fokuser på din egen helse, enn at andre driter i det og gjør narr av oss som gjør litt ekstra ved og foreksempel bruke maske. Det vil alltid finnes noen få kronidiotert der ute.

 

Viss du vil vite mer om diabetes og korona kan du søke opp lev med diabetes, eller diabetesforbundet.

Felles diabetiker her, helt enig med deg.

Det er ingen vits i å stresse for mye, spesielt hvis du er godt kontrollert uten diabetes-komplikasjoner. Stress er skadelig for oss også. Legger ved noen erfaringer fra andre diabetikere (T1). 

https://www.reddit.com/r/diabetes/comments/fjy9wj/a_very_healthy_type_1_diabetic_with_covid19/

https://www.diabetes.no/nyheter/nyheter-2020/har-type-1-og-ble-syk-med-korona/ 

Anonymous poster hash: 8970f...653

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Så testkriteriene er like i alle landene?

nei, men vil ikke antall tester være uvesentlig, i sammenligningen mellom skandinaviske land?

Antall innlagte med påvist coronavirus eller antall innlagte på intensiv avd. gir en mer korrekt pekepinn på situasjonen, siden man kan forutsette at våre land har likeartet helsevesen.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Vi er helt i starten. Dette blir mye verre, før det blir bedre. 

 

"Tallet på bekreftede smittetilfeller i verden har oversteget  200 000 personer. Det tok over tre måneder å nå de første 100.000 tilfellene, og bare 12 dager til før 100.000 til var smittet, skriver WHO i sin daglige coronasituasjon-rapport" 

 

Norge har allerede spredt og veldig liten befolkning. Vi gjorde tiltak 12. mars. Det var rett og slett akkurat i tide. Om en uke ser vi effekten av tiltakene. Så er vi over kurven. That's it! Vi er ikke verden. Vi er bittebitteliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (2 minutter siden):

Norge har allerede spredt og veldig liten befolkning. Vi gjorde tiltak 12. mars. Det var rett og slett akkurat i tide. Om en uke ser vi effekten av tiltakene. Så er vi over kurven. That's it! Vi er ikke verden. Vi er bittebitteliten.

Håper du har rett. Selv er jeg noe pessimistisk og tror dette kun er starten. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (3 minutter siden):

Norge har allerede spredt og veldig liten befolkning. Vi gjorde tiltak 12. mars. Det var rett og slett akkurat i tide. Om en uke ser vi effekten av tiltakene. Så er vi over kurven. That's it! Vi er ikke verden. Vi er bittebitteliten.

La oss håpe det! Skeptisk, meget skeptisk.. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Samtidig så har vi noen andre fordeler i Norge, vi stoler på regjeringen og de innfrir ( altså, du får penger selvom du ikke får jobba). 

Vi er ett "isolert" folk, altså halvparten bor alene. 

Vi lytter til tiltakene, og innfinner oss i de ( ihvertfall de av oss som er oppegående). 

Det blir mange syke og mange døde her og, men jeg tror vi nok blir blant de flinkeste i klassen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Vi er helt i starten. Dette blir mye verre, før det blir bedre. 

 

"Tallet på bekreftede smittetilfeller i verden har oversteget  200 000 personer. Det tok over tre måneder å nå de første 100.000 tilfellene, og bare 12 dager til før 100.000 til var smittet, skriver WHO i sin daglige coronasituasjon-rapport" 

 

Nei, i Norge har det ikke aksellerert slik så vidt en kan se, fordi man har satt inn tiltak. Det er ingen naturlov som sier at epedimien vil utvikle seg slik, hvis en innfører tiltak vel og merke. Flere land i Asia som har klart å stagge det.

Tallene over er for verden som helhet der man stort sett ikke har merket virking av drastiske tiltak ennå, selv om mange land innfører de. Selv om mange land ikke har så høye tall så aksellererer summen siden det spredte seg samtidig ut i fra Asia på tvers av verden.

Endret av tjavel
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (3 minutter siden):

Så er vi over kurven.

hmm nei? Jeg ville f.eks.vært mye mer beroliget (på de gamle og utsatte gruppers vegne) om mange barn allerede hadde vært i gjennom smitten i stor utstrekning. Etter 14 dager hadde de vært immune, og dermed ikke i stand til å spre virus.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 8970f...653
Mr.M skrev (2 minutter siden):

hmm nei? Jeg ville f.eks.vært mye mer beroliget (på de gamle og utsatte gruppers vegne) om mange barn allerede hadde vært i gjennom smitten i stor utstrekning. Etter 14 dager hadde de vært immune, og dermed ikke i stand til å spre virus.

For faen i helvete... Vi vet ikke engang om folk blir immune, og i alle fall ikke hvor lenge. Hvorfor tror du U.K. droppet hele strategien sin?

Anonymous poster hash: 8970f...653

Lenke til kommentar
tjavel skrev (4 minutter siden):

Nei, i Norge har det ikke aksellerert slik så vidt en kan se, fordi man har satt inn tiltak. Det er ingen naturlov som sier at epedimien vil utvikle seg slik, hvis en innfører tiltak vel og merke. Flere land i Asia som har klart å stagge det.

Tallene over er for verden som helhet der man stort sett ikke har merket virking av drastiske tiltak ennå, selv om mange land innfører de. Selv om mange land ikke har så høye tall så aksellererer summen siden det spredte seg samtidig ut i fra Asia på tvers av verden.

Tilltakene er ikke nok, og man ser at kurven i Norge følger en eksponentiell vekst, det må hardere skytts til vis man ønsker å få det under kontroll..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...