Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Jarmo said:

Er mRNA vaksiner trygge, eller vil den proteinproduksjonen følge med deg livet ut? Altså vil immunforsvaret til slutt rydde vekk disse kroppscellene "infisert"/"vaksinert" med mRNA koden? Eller vil flere og flere celler utvikle den etterhvert unyttige proteinproduksjonen? Eller vil kun en viss mengde celler få den gensekvensen? Vil gensekvensen følge med over når en opplever celledeling, f.eks. dersom man skjærer seg i fingeren og kroppen skal reparere såret, eller når cellene fornyes i den der omtrentlige 7 års syklusen?

Endret av G
Lenke til kommentar
2 hours ago, M98kF1 said:

Det er veldig mange muligheter her. Hvor i lungene starter infeksjonen? (Langt nede? Øvre luftveier? Overalt?) Hvor godt er immunsystemet ditt? (både for svakt og for sterkt vil gi trøbbel) Hvor frisk er du egentlig? (Mange har sykdommer og tilstander de ikke vet om) Hvilke infeksjoner har du hatt før? (Noen gir en viss immunitet, andre gjør alt værre) etc

Hvilke tidligere infeksjoner gjør alt verre, med eksempler?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Elgen-Hansi said:

Da skal de begynne å teste flere antivitale medisiner på folk ettersom de legges inn.

Noe nytt om de gidder å ofre det noen nye tanker dette legemiddelet som Legemiddelverket valgte å byråkratisk bremse opp, som de har hatt noe suksess med i Japan? Det kan jo se ut som om at legemiddelverket er mer ute etter å finne hold for at en medisin virker gjennom rapporter, men siden det japan har testet ut er så ferskt så mangler vel disse rapportene? Da er det vel kanskje bedre å se på erfaringene, og handle deretter siden det har litt hastverk. Så kan jo heller pasientene kaste terning eller plukke seg en medisin de har lyst å prøve, dersom den er rimelig fri for skadelige bivirkninger?

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Løgn og fanteri det du sier der. Du vrir lav dødelighet hos barn til å bli til lite smitte blant barn. Barn er et ypperlig smittearnested, som igjen kan smitte ungdom, voksne og eldre mennesker igjen.

så da er det bedre å låse de inne i isolasjon i ukevis/måneder, slik at de velter ut i tusentals, helt ubesudlet, blenda-hvite, klare til å bli bestøvet av corona, på nasjonaldagen 17.mai? Eller kanskje 17. mai skal utsettes til etter fellesferien eller noe? :D

Lenke til kommentar
25 minutes ago, pappkake said:

Ja, det har kommet...

De forbedres enda, men ja, det vil komme. Forhåpentligvis snart.

Er dette rimelige tester, som gjør at de kan teste mange flere? Vil det være store forskjeller på hvilke fastlege du har? Noen fastleger er jo noe mer fri på hva de gjør av teste sånn på generell basis. Vil dette bli ansett for å være en samfunnsnyttig oppgave å drive slik testing i fra fastlegehold, gitt at en slik antistofftest ble tilgjengeliggjort på markedet? Må det komme anmodninger i fra helsemyndigheter først, før dette blir tatt i bruk blant fastleger? Eller blir dette en test de skal selge reseptfritt på apoteket, hvor myndighetene ikke får inn noen tilbakerapportering på status?

Endret av G
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (5 minutter siden):

så da er det bedre å låse de inne i isolasjon i ukevis/måneder, slik at de velter ut i tusentals, helt ubesudlet, blenda-hvite, klare til å bli bestøvet av corona, på nasjonaldagen 17.mai? Eller kanskje 17. mai skal utsettes til etter fellesferien eller noe? :D

17 mai blir jo åpenbart ikke noe av, slik vi kjenner den.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mr.M said:

så da er det bedre å låse de inne i isolasjon i ukevis/måneder, slik at de velter ut i tusentals, helt ubesudlet, blenda-hvite, klare til å bli bestøvet av corona, på nasjonaldagen 17.mai? Eller kanskje 17. mai skal utsettes til etter fellesferien eller noe? :D

Vaksineubesudlet muligens, ihvertfall så er dette vunnen mark hos de eldre som nå er ved full bevissthet rundt omkring som lurer på om de kommer til å stryke med om de er uheldige å får COVID-19. De håper nok i det lengste på vaksinehalmstrået kan jeg tenke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (21 minutter siden):

Noe nytt om de gidder å ofre det noen nye tanker dette legemiddelet som Legemiddelverket valgte å byråkratisk bremse opp, som de har hatt noe suksess med i Japan? Det kan jo se ut som om at legemiddelverket er mer ute etter å finne hold for at en medisin virker gjennom rapporter, men siden det japan har testet ut er så ferskt så mangler vel disse rapportene? Da er det vel kanskje bedre å se på erfaringene, og handle deretter siden det har litt hastverk. Så kan jo heller pasientene kaste terning eller plukke seg en medisin de har lyst å prøve, dersom den er rimelig fri for skadelige bivirkninger?

Da tenker du sikkert på Favipiravir (ebola). Dette er en av de som skal testes ja.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Dubious said:

Lenge siden jeg var ute og "feiret" 17. Mai, så for meg blir den eneste forskjellen at jeg slipper støyen fra korps

Det beste med 17. mai er kakespising og måltid med venner og familie. Korps, tog, skrål og strenge tidsskjema om å være der og der klokken ditt og datt har jeg ikke så mye sansen for. Jeg tipper det blir en rar 17. mai dersom den avholdes.

Folk går i tog med 2 - 3 meters avstand til hverandre. Folk på sidene som tilskuere står kanskje med 4 - 5 meters avstand, da en må ta høyde for at slike vil måtte bevege seg sikk-sakk for å komme fra A til B (noe som aldri vil fungere uansett). Dessuten tenk deg alle disse ekstra kilometerne togfolket må traske for å tilfredstille samme mengde skuelystne ? de skal få bli øm i beina og svett i bunadene sine..

Barn som løper som foreldre uansett aldri vil kunne ha kontroll med 100 % av tiden at oppfører seg ordentlig smitterisikofritt :dribble:

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest 7edc3...b7f

Italia har nok fremdeles ikke nådd toppen. Spørs om de kan klare å holde kurven noen dager nå, eller om det blir enda flere i morgen.

Anonymous poster hash: 7edc3...b7f

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Elgen-Hansi said:

Da tenker du sikkert på Favipiravir (ebola). Dette er en av de som skal testes ja.

Stemmer, det var navnet. Jeg synes det er kinkig å huske så lange navn, som har gjentakende vokaler og konsonanter. Fader, de kunne holdt seg til fem bokstaver, men da må man være enda mer kreativ når en skaper navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får vondt inni meg over hvor latterlig dårlig denne krisen er håndtert. En dugnad som har ødelagt økonomien til folk flest, og det er bare et tidsspørsmål får den gjør langt vondere. Våre politikere har betalt for å håndtere denne krisen, og håver sannsynligvis inn flere arbeidstimer enn før den oppstod. De ender ikke opp som permittert. Lavlønnede fra service -og reisebransjen må tåle smellen for dette. Og dette er bare begynnelsen. Heimevernet er heller ikke interessert i vite om du er permittert eller ikke når de kartlegger hvem som må stå og holde vakt ved grensene. Kun om du har en samfunnskritisk jobb. Jeg skjønner at vi må ta vare på de som er sårbare for dette viruset, men ville det ikke vært bedre å skjerme disse gruppene? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (9 minutter siden):

Vaksineubesudlet muligens, ihvertfall så er dette vunnen mark hos de eldre som nå er ved full bevissthet rundt omkring som lurer på om de kommer til å stryke med om de er uheldige å får COVID-19. De håper nok i det lengste på vaksinehalmstrået kan jeg tenke meg.

har vi allerede glemt pandernix tragedien for ti år siden?

for guds skyld ikke begynn å fyll ungene med eksperimentelle medikamenter. Hundrevis fikk livet ødelagt av irreversible skader av svineinfluensa vaksine. Staten har betalt ut 350 millioner i erstatning (blodpenger)

https://www.nrk.no/livsstil/_-en-medisinsk-katastrofe-1.10880384

men nå er vi visst der igjen.

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Windoge said:

Jeg får vondt inni meg over hvor latterlig dårlig denne krisen er håndtert. En dugnad som har ødelagt økonomien til folk flest, og det er bare et tidsspørsmål får den gjør langt vondere. Våre politikere har betalt for å håndtere denne krisen, og håver sannsynligvis inn flere arbeidstimer enn før den oppstod. De ender ikke opp som permittert. Lavlønnede fra service -og reisebransjen må tåle smellen for dette. Og dette er bare begynnelsen. Heimevernet er heller ikke interessert i vite om du er permittert eller ikke når de kartlegger hvem som må stå og holde vakt ved grensene. Kun om du har en samfunnskritisk jobb. Jeg skjønner at vi må ta vare på de som er sårbare for dette viruset, men ville det ikke vært bedre å skjerme disse gruppene? 

 

 

Byråkrater i staten blir ikke permittert. Synes at disse burde sendes til å gjøre gårdsarbeide, ikke de permitterte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...