Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Kjetil Lura skrev (20 minutter siden):

Du kan jo linke til det, så slipper de å lete ...

Det har jeg allerede gjort da jeg informerte deg, i mitt innlegg litt lengre opp på samme side, for 4 timer siden.

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusener av tyske turister avbryter ferien i Portugal

...

Det har vært hektisk på flere portugisiske flyplasser i helga. Tusenvis av tyske turister forsøker å komme seg hjem fortest mulig, melder BBC.

Fra tirsdag innfører nemlig tyske myndigheter 14-dagers karantene for alle reisende fra Portugal, skriver The Berlin Spectator.

https://www.nrk.no/urix/tyske-turister-avbryter-ferien-i-portugal-for-a-unnga-karantene-1.15555759

Endret av G
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Covido said:

Jeg er glad de hører mer på meg enn du og dine dommedagsprofetier. 

Hva i alle dager har det med dommedagsprofetier å gjøre? 

Se hva som skjer i UK nå da. Øker og øker med antall tilfeller og antall innleggelser. 1 dose hjelper nokså lite. Derav hadde det lureste vært å vente til "alle" har fått 2 doser + tiden det tar før dosen virker (som er ca 2 uker)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (1 time siden):

Se hva som skjer i UK nå da. Øker og øker med antall tilfeller og antall innleggelser. 1 dose hjelper nokså lite. Derav hadde det lureste vært å vente til "alle" har fått 2 doser + tiden det tar før dosen virker (som er ca 2 uker)

Du vil vel ha det som Australia der de ned låser ned alt selv om de kun har 2 merk dere 2 i ICU...

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (2 timer siden):

Mye som er lurt, men dose 1 virker mot alvorlig sykdom, som er så langt jeg strekker meg i omsorg for andre. Spesielt siden jeg også er fullvaksinert. 

I UK er vaksinering åpent for alle. Om man ikke gidder å vaksinere seg så gidder ikke jeg å ta hensyn. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, DaniNichi said:

Du vil vel ha det som Australia der de ned låser ned alt selv om de kun har 2 merk dere 2 i ICU...

Du må huske litt på Australias historie. Disse har gjort en rekke feilgrep opp igjennom historien med innførsel av fremmede dyrearter som har fått fotfeste som de aldri blir kvitt igjen. Dette kan ha satt seg litt i mentaliteten, og at de tenker likt med virussykdommer? De har jo også bidrag fra landbruket, og er nok vant med å tenke fullskala nedslakting og strenge tiltak når de først går for tiltak.

Lenke til kommentar

Mallorca:

Utbrudd i ferieparadis: - Vi er redde

Sitat

En reggae-konsert på Mallorca kan ha blitt arnestedet for et omfattende utbrudd. Samtidig ventes flere turister i nærmeste framtid.

Sitat

Over 200 spanske elever skal være isolert på karantenehotell bare på Mallorca. En av dem er 17 år gamle Lucía Cano.

- Vi er redde, for de har ikke fortalt oss hvor lenge vi kommer til å sitte fast her, sier hun til BBC.

G skrev (22 timer siden):

Gode grunner til å legge ferien til Norge i år.

Endret av Subara
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (3 timer siden):

Samme opplegg som i fjor sommer. Folk hiver seg rundt for å dra til utlandet og havner i situasjoner som dette. Jeg forstår det ikke. Så drar de med seg alskens varianter med seg tilbake 

"Heisann, jeg forstår det ikke. La oss gjøre det ulovlig!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

26.000 SMITTETILFELLER I STORBRITANNIA – HØYESTE ANTALL SIDEN JANUAR

Onsdag er det registrert 26.068 nye coronatilfeller i Storbritannia, melder Reuters. Det er det høyeste smittetallet siden 29. januar, da de registrerte 29.000 tilfeller, ifølge Sky News.

Til sammenligning var derimot mer enn 1.000 coronadødsfall som ble registrert i landet 29. januar. Onsdag ble det kun registrert 14 nye coronadødsfall i Storbritannia.

Den siste måneden har den mer smittsomme delta-varianten spredd seg raskt i landet, og 14. juni kunngjorde statsminister Boris Johnson at britene utsetter gjenåpningen av landet til midten av juli.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/26000-smittetilfeller-i-storbritannia-hoeyeste-antall-siden-januar._bpZc9L9f

Endret av xRun
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Subara said:

Mallorca:

Utbrudd i ferieparadis: - Vi er redde

Gode grunner til å legge ferien til Norge i år.

Veldig glad for at jeg ikke lot meg friste av å bestille utenlandsferie i sommer.  

7 hours ago, Benbjo said:

Samme opplegg som i fjor sommer. Folk hiver seg rundt for å dra til utlandet og havner i situasjoner som dette. Jeg forstår det ikke. Så drar de med seg alskens varianter med seg tilbake 

"Vi er redde" og så vil man at forsikringselskaper og staten Norge skal rydde opp og slippe dem inn hjemme igjen så de slipper å ta konsekvensen av sine egne handlinger etter idiotien.

Går så til media og gråter litt og henger med geipen for kamera for å forsøke å tvinge det igjennom.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

VG Nyhetsdøgnet Enkelte briter kan få tilbud om tredje dose til høsten

Sitat

En pressemeldingen fra den britiske regjeringen onsdag kunngjør at briter i risikogruppen kan bli tilbudt en tredje dosen av vaksinen til høsten – en såkalt «Booster»-dose.

– Booster-programmet vil utvikles for å forhindre at sårbare mennesker blir alvorlig syke på grunn av covid-19 over vinteren, heter det i meldingen.

Lenke til kommentar
Sitat

«Dawson's Creek»-manusforfatter Heidi Ferrer gikk bort i slutten av mai, etter det som ifølge familien var en 13 måneder lang kamp mot coronaviruset.

Hun ble bare 50 år gammel. Det bekrefter ektemannen Nick Guthe i en hjerteskjærende melding på Twitter.

«Min vakre engel, Heidi, gikk bort i kveld etter en 13 måneders lang kamp mot langtidscovid», skrev han.

...

Ektemannen har seinere bekreftet overfor både TMZ og Deadline at kona tok sitt eget liv, etter å ha kjempet mot viruset.

...

Åpen om utfordringene

Ifølge Deadline ble forfatteren, som også har skrevet manus på titler som «Wasteland» og «The Hottie & the Nottie», smittet av corona allerede i april i fjor. Siden skal hun ha vært sengeliggende med konstant fysisk smerte.

Nettstedet skriver videre at forfatteren led av alvorlige nevrologiske skjelvinger og andre symptomer.

Fikk ikke svar

Ektemannen har fortalt til CNN at det ikke alltid var tydelig hva som feilet kona. Leger skal i lang tid ha forsøkt å se etter andre årsaker til symptomene.

Først etter måneder med avansert testing ble Ferrer henvist til en langtidscovid-klinikk - men dit kom hun aldri. Henvisningsbrevet kom nemlig dagen før hun døde, ifølge ektemannen.

https://www.dagbladet.no/kjendis/tok-sitt-eget-liv-etter-corona-plager/73921726

Dette var rett og slett kjempetrist å lese på så mange måter.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Theo343 said:

Veldig glad for at jeg ikke lot meg friste av å bestille utenlandsferie i sommer.  

"Vi er redde" og så vil man at forsikringselskaper og staten Norge skal rydde opp og slippe dem inn hjemme igjen så de slipper å ta konsekvensen av sine egne handlinger etter idiotien.

Går så til media og gråter litt og henger med geipen for kamera for å forsøke å tvinge det igjennom.

Jeg bestilte ikke ikke tur for jeg vet at c19 ikke er over.

Folk tror de er 100% beskyttet mot c19, da kan vi leve som normalt.

Ja mange med to doser tror det. Er en farlig spiral dette.

Har selv opplevd det i butikken jeg er i.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...