Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (5 timer siden):

Nå har FDA i USA godkjent J&J, men ennå ikke AZ som de har massevis av på lager i USA. Kan ikke nok om dette til å si noe om forskjellene på de to vaksinene, men J&J har vært i bruk over en måned nå og det er satt titalls millioner av doser uten at det foreløpig er meldt om noen lignende problemer som AZ etter hva jeg kan se.

Samme som at vi ikke hørte noe fra Storbritannia om bivirkninger så stoler jeg ikke på USA med sin vaksine. J og J bruker et annet adenovirus enn AstraZeneca. AZ bruker det mest brukte i vaksiner. J og J sitt er ikke brukt i vaksiner før. 

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Över 10 000 personer i Stockholms län har diagnostiserats med post covid-19, även kallad långtidscovid. Det visar siffror som SVT Nyheter Stockholm begärt ut från Regionen. För att klara vårdtrycket öppnar regionen snart upp ytterligare en mottagning i länet för behandling av långtidscovid – i Huddinge.

– Antalet remisser ökar vecka för vecka. Patienter är i stort behov att få vård, säger Heidi Stensmyren, temachef på Karolinska Universitetssjukhuset, som ansvarar för den nya verksamheten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/10-000-stockholmare-med-misstankt-langtidscovid

Så mye som 10 000 med mistenkt long-covid i Stockholm!!! Vanvittige tall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (5 minutter siden):

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/10-000-stockholmare-med-misstankt-langtidscovid

Så mye som 10 000 med mistenkt long-covid i Stockholm!!! Vanvittige tall!

Ikke bare mistenkt, men diagnostisert! Så antallet er trolig større. Det er bra svenskene nå tar dette på alvor, og de har vel ikke noe valg, men jeg husker ganske hjerteskjærende artikler fra i fjor i svenske medier om folk med langtidsvirkninger som opplevde å ikke bli tatt på alvor.

Dette var spesielt relativt unge kvinner, en stor andel av dem i helsevesenet hvor det har vært utrolig mange flere smittede enn i Norge. Trist at de ikke har klart å beskytte de som står i frontlinja bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Snikpellik said:

Ikke bare mistenkt, men diagnostisert! Så antallet er trolig større. Det er bra svenskene nå tar dette på alvor, og de har vel ikke noe valg, men jeg husker ganske hjerteskjærende artikler fra i fjor i svenske medier om folk med langtidsvirkninger som opplevde å ikke bli tatt på alvor.

Dette var spesielt relativt unge kvinner, en stor andel av dem i helsevesenet hvor det har vært utrolig mange flere smittede enn i Norge. Trist at de ikke har klart å beskytte de som står i frontlinja bedre.

10.000 bare i Stockholm. Shit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 3/20/2021 at 4:17 AM, Hapi70 said:

Dette er en facebook-gruppe der de som har tatt vaksinen, eller har pårørende som har tatt den, poster om bivirkninger. Interessant lesning: https://www.facebook.com/groups/138639311364238

Denne gruppa er borte nå. Sist jeg leste i den hadde den 88000 medlemmer, og det ble postet om alvorlige bivirkninger hver dag.

Edit: Gruppa blokkerte meg, den er heldigvis ikke borte.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (4 timer siden):

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/10-000-stockholmare-med-misstankt-langtidscovid

Så mye som 10 000 med mistenkt long-covid i Stockholm!!! Vanvittige tall!

Og de fleste kvinner som selv rapporterer om long covid har tidligere i livet slitt med angst og / eller depresjon.

Hvis man psyker seg nok opp om ting kan man fint få placebo effekter, spesielt de med helseangst etc.

Man ser jo dette som eks i angst der folk merker de mest spesielle symptomene de faktisk IKKE har eller lider av som eks hjerteinfarkt, svimmelhet , kreft, hoste, oppsvulmet hals, trøtthet, null energi, kramper, etc etc.

Long covid er en ting, men antall vil jeg tro blir nedjustert kraftig framover når mer kunnskap framlegges.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

Og de fleste kvinner som selv rapporterer om long covid har tidligere i livet slitt med angst og / eller depresjon.

Hvis man psyker seg nok opp om ting kan man fint få placebo effekter, spesielt de med helseangst etc.

Man ser jo dette som eks i angst der folk merker de mest spesielle symptomene de faktisk IKKE har eller lider av som eks hjerteinfarkt, svimmelhet , kreft, hoste, oppsvulmet hals, trøtthet, null energi, kramper, etc etc.

Long covid er en ting, men antall vil jeg tro blir nedjustert kraftig framover når mer kunnskap framlegges.

Kilde?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, DaniNichi said:

Og de fleste kvinner som selv rapporterer om long covid har tidligere i livet slitt med angst og / eller depresjon.

Hvis man psyker seg nok opp om ting kan man fint få placebo effekter, spesielt de med helseangst etc.

Man ser jo dette som eks i angst der folk merker de mest spesielle symptomene de faktisk IKKE har eller lider av som eks hjerteinfarkt, svimmelhet , kreft, hoste, oppsvulmet hals, trøtthet, null energi, kramper, etc etc.

Long covid er en ting, men antall vil jeg tro blir nedjustert kraftig framover når mer kunnskap framlegges.

Det er ikke placebo-effekter. Ifølge Medical Medium Anthony William kan dette viruset aktivere latente virus i kroppen. De som har symptomer fra før, som angst, depresjon, fibromyalgi, migrene, utmattelse, leddgikt, IBS, chrons, stoffskiftesykdommer osv. har allerede et aktivt virus eller flere. Dette er EBV og andre herpesvirus, ikke influensavirus. Det er altså ikke covid som forårsaker tilstandene, det trigger dem. Det samme kan et flåttbitt gjøre, mugg-eksponering, stress over lang tid, emosjonelle slag som dødsfall i familien osv. Også influensa kan gjøre det, alt som kompromitterer immunforsvaret. Vaksiner kan også være triggere.

Og vi kommer til å se mer, ikke mindre av dette. Jeg anbefaler alle med kroniske sykdommer og/eller seneffekter av covid å skjekke ut hans info, det funker virkelig det han anbefaler. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 3.4.2021 den 19.27):

Det er ikke placebo-effekter. Ifølge Medical Medium Anthony William kan dette viruset aktivere latente virus i kroppen. De som har symptomer fra før, som angst, depresjon, fibromyalgi, migrene, utmattelse, leddgikt, IBS, chrons, stoffskiftesykdommer osv. har allerede et aktivt virus eller flere. Dette er EBV og andre herpesvirus, ikke influensavirus. Det er altså ikke covid som forårsaker tilstandene, det trigger dem. Det samme kan et flåttbitt gjøre, mugg-eksponering, stress over lang tid, emosjonelle slag som dødsfall i familien osv. Også influensa kan gjøre det, alt som kompromitterer immunforsvaret. Vaksiner kan også være triggere.

Og vi kommer til å se mer, ikke mindre av dette. Jeg anbefaler alle med kroniske sykdommer og/eller seneffekter av covid å skjekke ut hans info, det funker virkelig det han anbefaler. 

Anthony William Coviello, known professionally as Anthony William or the Medical Medium, is a medium who offers pseudoscientific medical and health advice based on alleged communication with a spirit. He authors books as well as offers advice online on forums such as Gwyneth Paltrow's Goop column and his own website.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 4/3/2021 at 5:39 PM, DaniNichi said:

Og de fleste kvinner som selv rapporterer om long covid har tidligere i livet slitt med angst og / eller depresjon.

Hvis man psyker seg nok opp om ting kan man fint få placebo effekter, spesielt de med helseangst etc.

Man ser jo dette som eks i angst der folk merker de mest spesielle symptomene de faktisk IKKE har eller lider av som eks hjerteinfarkt, svimmelhet , kreft, hoste, oppsvulmet hals, trøtthet, null energi, kramper, etc etc.

Long covid er en ting, men antall vil jeg tro blir nedjustert kraftig framover når mer kunnskap framlegges.

Nå er det heller ikke ukjent at angst/depresjon kan ha rot i faktiske fysiske og udiagnostiserte helseproblemer. Spesielt knyttet opp mot endokrinologi, gastroenterologi og annet. Det er rimelig skittent å forsøke å latterligjøre dette og evt. long covid som "helseangst".

Vi lever tydeligvis fortsatt på 1800-tallet når det gjelder folk flest.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...