Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Kryptodebunker said:

Supert at det settes mer og mer fokus på dette. De neste 50 årene kommer vi til å ha en bølge av langtidssyke og tidlig død pga dette viruset. 

Utrolig skremmende at minst 6x så mange som blir innlagt får skader på diverse organger. 

Det betyr at 12-18% av alle smittede får organskader (2-3% blir innlagt. 6x så mange som disse får skader). 

Endret av Benbjo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (9 timer siden):

Tja vel vet ikke hva vedkommende prøver å oppnå her - prøver han å si at han fikk vanlige influensasymptomer? Ja man kan føle seg ganske syk da også. Det han beskriver " Jeg sliter med senesmerter i hele kroppen, har tørr hoste, er tungpusta og så merker jeg at jeg har ett press rundt brystet"" er jo ganske vanlige influensasymptomer. 

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 time siden):

Samme problem i Spania i vår. 

Syns du her fortsetter med å bruke stoff fra lockdownen i vår, for å bevise at nåværende lockdown er ufarlig. F.eks. tror jeg du nylig linket til en statistikk om at selvmordstallene gikk ned i vår. Men det er nå folk virkelig begynner å bli desperate, det er tale om at bedrifter må betale moms på nyåret som de hittil har fått utsettelse på. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Budeia said:

En litt snodig effekt av den siste lockdownen i Italia - folk har begynt å mobbe helsearbeidere og gjør hærverk på bilene deres. Slik at anestesileger og lignende har begynt å si opp. Forhåpentligvis vil ting vende tilbake til normalen til slutt, men dette viser at folk blir desperate etter lange perioder med inngripende tiltak. 

https://www.nrk.no/urix/fra-heltestatus-i-april-til-syndebukker-na--helsearbeider-i-italia-1.15250504

Det er folk man har å gjøre med, og ikke dukker. 

Det ved slike annledninger man ser hvor lite mennesker faktisk har utviklet seg fra dyreverden. Man ser det samme ved at man skyr og mobber kronisk syke, presser de ut av arbeidslivet selv om de kanskje utfører flere årsverk enn friske kolleger mm. I dyreverden angriper man eller utstøter ofte de som bærer på sykdom og det samme ser man blant den såkalt intelligente menneskerasen. Fagforeningsblader er fulle av eksempler. 

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Budeia skrev (5 minutter siden):

Syns du her fortsetter med å bruke stoff fra lockdownen i vår, for å bevise at nåværende lockdown er ufarlig. F.eks. tror jeg du nylig linket til en statistikk om at selvmordstallene gikk ned i vår. Men det er nå folk virkelig begynner å bli desperate, det er tale om at bedrifter må betale moms på nyåret som de hittil har fått utsettelse på. 

Vi har ikke lockdown i Norge så slutt å klag. Hvis vi fjerner alle koronatiltak i Norge blir det garantert full lockdown med portforbud. Hva er det egentlig du vil? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

Hjemmekontor for hagehøner

Er du blant dem som har høner i hagen, anbefaler veterinæren deg å være føre var.

 

Et godt smitteverntiltak kan ifølge Fjermestad-Eie være å hindre kontakt med ville fugler.

 

Dersom det skulle oppdages smitte blant ville fugler i Norge, kan det bli aktuelt med portforbud for tamme fugler.

 

– Det blir litt sånn som vi har det under korona, at noen har hjemmekontor, fleiper hun.

 

I et slikt tilfelle må både kommersiell fjørfe og hobbyfjørfe inn under tak.

https://www.nrk.no/norge/mattilsynet-ber-folk-melde-fra-om-dode-fugler-1.15251335

Ikke bare mennesker som rammes. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (7 minutter siden):

Syns du her fortsetter med å bruke stoff fra lockdownen i vår, for å bevise at nåværende lockdown er ufarlig. F.eks. tror jeg du nylig linket til en statistikk om at selvmordstallene gikk ned i vår. Men det er nå folk virkelig begynner å bli desperate, det er tale om at bedrifter må betale moms på nyåret som de hittil har fått utsettelse på. 

Alle klarte denne lockdownen i våres - men det er som du korrekt sier at det er mer og mer desperasjon blant befolkningen. Også her til lands har henvendelser til Kirkens SOS gått kraftig opp i det siste også type henvendelser hvor temaet er å ta sitt eget liv. Nå er det heldigvis fåtallet som faktisk tyr til det dramatiske skrittet , men at flere og flere tenker på det er skummelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Moren smittet på sykehjem med seks covid-dødsfall: − Trist at hun sitter innestengt der

Moren til Grete Kvelstad og Jorid Østnor er én av de 22 som er smittet på sykehjem i Eidsvoll. Nå sitter Kvelstad igjen med flere spørsmål: – Hvordan dette skjedde må jeg til bunns i.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KyrlbG/moren-smittet-paa-sykehjem-med-seks-covid-doedsfall-trist-at-hun-sitter-innestengt-der

Som andre har nevnt her konsekvensen av deltidsstillinger blant sykepleiere og hjelpepleiere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Kryptodebunker said:

Fugl har alltid vært en kjent risiko ift. bærer av virus som smitter over til mennesker eller våre kjæledyr. Derfor når vi hadde den mystiske hundedøden i fjor var det mange som passet på at hundene ikke fikk lukte på fugleavføring som lå som hvite tørkede flekker på asfalten.

7 minutes ago, Kryptodebunker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KyrlbG/moren-smittet-paa-sykehjem-med-seks-covid-doedsfall-trist-at-hun-sitter-innestengt-der

Som andre har nevnt her konsekvensen av deltidsstillinger blant sykepleiere og hjelpepleiere. 

Slik går det når man tillater "blåslips" å skulle "effektivisere" helsevesenet siste 10 år uten å ha snøring på annet enn penger ut og penger inn. Men jeg gikk likevel ikke å spyttet på andre hundeiere fordi jeg hadde hund selv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Det ved slike annledninger man ser hvor lite mennesker faktisk har utviklet seg fra dyreverden. Man ser det samme ved at man skyr og mobber syke, presser de ut av arbeidslivet mm. I dyreverden angriper man eller utstøter ofte de som bærer på sykdom og det samme ser man blant den såkalt intelligente menneskerasen.
Fagforeningsblader er fulle av eksempler.

Selv om man ikke skal forsvare den type oppførselen er det ikke veldig vanskelig å forstå den heller. Italia har ikke et oljefond å ta av som kan øse ut milliarder i det uendelige. Faktisk så har landet gått gjennom flere finansielle kriser før i moderne tid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
William_S skrev (1 minutt siden):

Alle klarte denne lockdownen i våres - men det er som du korrekt sier at det er mer og mer desperasjon blant befolkningen. Også her til lands har henvendelser til Kirkens SOS gått kraftig opp i det siste også type henvendelser hvor temaet er å ta sitt eget liv. Nå er det heldigvis fåtallet som faktisk tyr til det dramatiske skrittet , men at flere og flere tenker på det er skummelt. 

Derfor er det viktig at politikerene tar kraftig i nå slik at vi slipper lockdown. Spesielt i Oslo, Drammen og Bergen. Jeg vil gjerne feire jul med familien i år, ikke sitte alene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Derfor er det viktig at politikerene tar kraftig i nå slik at vi slipper lockdown. Spesielt i Oslo, Drammen og Bergen. Jeg vil gjerne feire jul med familien i år, ikke sitte alene. 

Etter min mening overdriver de ganske kraftig nå allerede. En del tiltak minner om å slå etter en pinata i blinde. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Fugl har alltid vært en kjent risiko ift. bærer av virus som smitter over til mennesker eller våre kjæledyr. Derfor når vi hadde den mystiske hundedøden i fjor var det mange som passet på at hundene ikke fikk lukte på fugleavføring som lå som hvite tørkede flekker på asfalten.

Hehe ja husker det var tomt for hunder ute utrolig rart. Såvidt jeg vet var det ikke fra fuglene hundesykdommen kom fra. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, William_S said:

Selv om man ikke skal forsvare den type oppførselen er det ikke veldig vanskelig å forstå den heller. Italia har ikke et oljefond å ta av som kan øse ut milliarder i det uendelige. Faktisk så har landet gått gjennom flere finansielle kriser før i moderne tid. 

Selvsagt forstår man reptilhjerne mekanikkene bak hvorfor det skjer, det er mye av de samme instinktene som gjorde at man steinet spedalske for en del århundre siden. Men her har du også elementer av det samme som at folk gikk av skaftet og tømte butikkene for dopapir i mars/april.  

2 minutes ago, Kryptodebunker said:

Hehe ja husker det var tomt for hunder ute utrolig rart. Såvidt jeg vet var det ikke fra fuglene hundesykdommen kom fra. 

Fikk vi egentlig noe godt svar på hva som var årsaken og smittebærere? Men joda, man tar forhåndsregler når man ikke kjenner årsak. 

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, 0laf said:

"new normal" på gang i Australia og New Zealand.

Mens vi andre sitter som eremitter i eget hus, å er redd for å bli smittet, er det nå så lav smittespredning i disse landene, at de har fullsatte sportsarrangement med titusenvis av tilskuere.

Hvor ble det av de som klaget på lockdown i disse landene, menneskerettigheter og "new normal" ?

Hvorvidt dette vil føre til smittespredning vet man jo ikke, men i og med at det knapt finnes smitte i Queensland, hvor kampen fant sted, så er sannsynligheten ganske liten, selv om det i aller høyeste grad er mulig dersom man har en smittet "superspreder" i publikummet.
 

Så du mener at Norge skal bli til en øy og innføre knallstrenge innreiserestriksjoner? Og det er sommer i Australia nå.. 

Husk at det er i all praksis umulig å reise til Australia nå. Om du gjør det må man regne med 14 dager i fullstendig isolasjon i 10kvm rom med flymat 3 ganger om dagen. Man har det bedre i et norsk fengsel.

Norge med sin avhengighet av arbeidsinnvandrere kan aldri innføre slike tiltak på samme måte. 

Lenke til kommentar

Full lockdown var alltid en del av planen for kommende vinter. Om det blir portforbud eller ikke gjenstår å se. At vi har et system som gjør at en stat kan bestemme hvor mange folk man kan be til jul, er for meg skremmende. Ja, årsaken er pandemi kan dere si, men en slik makt burde vi ikke gi til staten.

La oss si at staten sier max 6 personer på julaften per husstand, og du tilhører en familie på 8. Skal "Tante Olga og onkel Bjarte" sitte hjemme hos seg selv da eller?

SARS-COV2 blir garantert ikke det siste de sier truer menneskeheten. Kanskje om et par år kommer det et nytt. Skal vi tilbake til samme opplegget igjen? Nye vaksiner ++++ ?

Hvilket nett, edderkoppen spinner. Rundt og rundt og rundt...og vi fester oss som fluer før et festmåltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 minutter siden):

Full lockdown var alltid en del av planen for kommende vinter. Om det blir portforbud eller ikke gjenstår å se. At vi har et system som gjør at en stat kan bestemme hvor mange folk man kan be til jul, er for meg skremmende. Ja, årsaken er pandemi kan dere si, men en slik makt burde vi ikke gi til staten.

La oss si at staten sier max 6 personer på julaften per husstand, og du tilhører en familie på 8. Skal "Tante Olga og onkel Bjarte" sitte hjemme hos seg selv da eller?

SARS-COV2 blir garantert ikke det siste de sier truer menneskeheten. Kanskje om et par år kommer det et nytt. Skal vi tilbake til samme opplegget igjen? Nye vaksiner ++++ ?

Hvilket nett, edderkoppen spinner. Rundt og rundt og rundt...og vi fester oss som fluer før et festmåltid.

Folk flest følger heldigvis tiltakene slik at sier myndighetene at maks 5 kan samles til jul vil 80-90% følge påbudet. Dette fordi vi vil unngå nedstengning og død. Om du velger å invitere 8 isteden har ikke noe å si for resten av samfunnet. Du er uansett i ett mindretall. Ingen vil komme på døra julaften for å sjekke at du kun har 5 gjester.

Fasinerende at dere tror at myndighetene ønsker full lockdown og at dere selv ikke vil følge enkle tiltak som skal forhindre det. 

@Betroz og meningsfeller her lager problemet selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...