Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Det siste døgnet er det registrert 125 nye smittede i Bergen, opplyser kommunen. Det er det høyeste registrerte antallet smittede siden starten av pandemien.

Dermed er det totalt 3123 personer i Bergen registrert smittet med covid-19.

Aldersspennet på de smittede er fra 2 til 84 år, og åtte personer er over 60 år. Av de vi har oversikt over, har tolv ukjent smittevei og to er importsmitte.

1608 personer testet seg i går.

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd0RL/siste-nytt-om-korona

Bergen tar ny rekord i antall tilfeller til tross for strenge tiltak i en uke nå. Hjelpes, spørs om de ikke må gå enda hardere til verks. Stenging av skole kanskje? Dette er jo ikke bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (1 time siden):

Elon Musk har muligens korona. Han har kommet med mange feilaktige påstander i beste Trump stil.

Det dere må skjønne om folk som Elon Musk, Steve Jobs og Donald Trump er at de er salgsmenn. De er selgere enkelt og greit. Hvis en selger sier at produktet han selger er dritt så er han ikke en selger.

Lenke til kommentar

Er det f*en meg  mulig??

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-bekymret-for-smitte-blant-tenaringer-1.15242803

TROR virkelig Erna i fullt f*ckings alvor at ungdommer skulker skolen/eventuelt nettundervisning for å sitte og se en PRESSEKONFERANSE hvor hun kommer med råd? Hello, hello, real world calling the prime minister! Det.gjør.dem.ikke!! De vet ikke en gang at denne pissekonferansen....øh....mente pressekonferansen har funnet sted en gang og ikke vil de det heller med mindre den blir vist frem i klasserommet og med prøve etterpå.

Jeg har sagt det lenge; de kan SPARE seg disse pissekonferansene hvor de kommer med nusselig bamseprat om "nå må vi ta ansvar" og andre patetsieke floskler. Kun de som siden mars har tatt dette på alovr ser pressekonferansene(ikke jeg da, for jeg har nå fått med meg at det er et skuespill med oppvisning oi pisspreik og floskler og NULL tiltak; det er det kommunene som gjør). Hadde de i det minste hyret et reklamebyrå som kunne nå frem til arenaer hvor ungdommer KANSKJE vil se, men nei. Her skal det kose- og bamseprates til personer som ikke hører noe uansett.

PATHETIC!!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 minutter siden):

Er det f*en meg  mulig??

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-bekymret-for-smitte-blant-tenaringer-1.15242803

TROR virkelig Erna i fullt f*ckings alvor at ungdommer skulker skolen/eventuelt nettundervisning for å sitte og se en PRESSEKONFERANSE hvor hun kommer med råd?

Informasjonen kommer nok frem, via bla. foresatte, lærere, aktivitetsledere etc.
Info fra regjeringen omtales også i radio og på TV langt utenfor den halvtimen pressekonferansen foregår, og kan leses om på nett og på trykk. Det gjelder trolig alle andre som ikke sitter klistret til skjermen når pressekonferansene skjer også. De har neppe tatt for gitt at folk sitter og ser på, informasjonen kommer ut og frem på et vis likevel.

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Morromann skrev (19 minutter siden):

Er det f*en meg  mulig??

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-bekymret-for-smitte-blant-tenaringer-1.15242803

TROR virkelig Erna i fullt f*ckings alvor at ungdommer skulker skolen/eventuelt nettundervisning for å sitte og se en PRESSEKONFERANSE hvor hun kommer med råd? Hello, hello, real world calling the prime minister! Det.gjør.dem.ikke!! De vet ikke en gang at denne pissekonferansen....øh....mente pressekonferansen har funnet sted en gang og ikke vil de det heller med mindre den blir vist frem i klasserommet og med prøve etterpå.

Jeg har sagt det lenge; de kan SPARE seg disse pissekonferansene hvor de kommer med nusselig bamseprat om "nå må vi ta ansvar" og andre patetsieke floskler. Kun de som siden mars har tatt dette på alovr ser pressekonferansene(ikke jeg da, for jeg har nå fått med meg at det er et skuespill med oppvisning oi pisspreik og floskler og NULL tiltak; det er det kommunene som gjør). Hadde de i det minste hyret et reklamebyrå som kunne nå frem til arenaer hvor ungdommer KANSKJE vil se, men nei. Her skal det kose- og bamseprates til personer som ikke hører noe uansett.

PATHETIC!!

Mange barn ser Supernytt på NRK nett-tv i matpausen sammen med læreren, eller har fredags-stund der de tar opp ting som er viktige for dem, deriblant meldinger fra regjeringa. Mange barn ser også Supernytt senere på dagen, innimellom barne-TV programmer.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (5 timer siden):

 

Tviler på at dem tør og stramme inn mer nå, nå venter dem nok og ''ser det an'' og ''håper på nedgang'' mens smitten øker....'

 

 

Bor i Oslo og ser at de samme som havner oftest på intensiv blant under 60 er de som ikke bruker munnbind når man skal, så tviler på det synker nevnverdig i Oslo til mandag.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

Mange barn ser Nupernytt på NRK nett-tv i matpausen sammen med læreren, eller har fredags-stund der de tar opp ting som er viktige for dem, deriblant meldinger fra regjeringa. Mange barn ser også Supernytt senere på dagen, innimellom barne-TV programmer.

Supernytt er for små barn. Erna kom med råd til tenåringer og ungdommer.

Lenke til kommentar
Sitat

Nato-hall

Legevaktsjef Dagrun Linchausen anslår at Bergen kommune har sett i verk rundt 100 årsverk som gjennomfører testing.

 

– Dei siste to vekene er det trent opp om lag 50 nye tilsette til å ta testar, opplyser legevaktsjefen.

 

Helseetaten har lagt opp til at ingen skal opphalda seg inne i teltet lenger enn 14 minutt. Torsdag gjennomførte kommunen ein vellukka stresstest for å sjå om alt fungerte som det skulle.

 

Stasjonen er ein isolert og oppvarma rubbhall for vinterforhold. Telthallen kommunen har leigd blei i fjor brukt under den store Nato-øvinga.

Hva slags logikk er det her? Tror de viruset følger reglene om nærkontakt på mindre enn 2 meter i mer en 15 minutter. 

https://www.nrk.no/vestland/125-nye-smitta-i-bergen-1.15242802

Endret av Kryptodebunker
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

I følge Microsoft har hackere som jobber for de russiske og nordkoreanske regjeringene forsøkt å bryte seg inn i systemene til firmaer som driver med vaksiner mot COVID-19.

Selskapene som er berørt er fra Canada, Frankrike, India, Sør-K orea og USA.
Microsoft har ikke opplyst om hvilke selskaper det dreier seg om.

Flesteparten av forsøkene feilet, men angivelig var også noen av de suksessfulle.

https://www.reuters.com/article/idUSL1N2HY3B2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (13 minutter siden):

I følge Microsoft har hackere som jobber for de russiske og nordkoreanske regjeringene forsøkt å bryte seg inn i systemene til firmaer som driver med vaksiner mot COVID-19.

de har jo allerede sputnik-vaksinen som er 125 prosent effektiv, så hvorfor snoke? eller forresten :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...