Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (6 minutter siden):

Det ble funnet covid på en fisk i distriktet jeg bor. Antar de skal teste alle som jobbet i fabrikken og nærkontakter.

Får håpe de ikke finner noe, eller så kommer de til å stenge ned byen og teste alle.

Ja Kina har hatt problem med "frossen" koronavirus utenpå emballasje på frossen fisk og kjøtt fra blant annet Brasil. Du er vel i det landet som har best kontroll på viruset.

Sitat

E.China city finds coronavirus on outer packaging of imported frozen pork

https://www.globaltimes.cn/content/1206024.shtml

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderna melder om at de ikke ligger særlig langt bak Pfizer-BioNTech, og at de forventer å slippe tallene fra de siste fasene av testingen av sin vaksine i løpet av et par uker, og dermed kanskje også kan klare å søke om nødgodkjenning for i desember.

https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-moderna/moderna-on-track-to-report-covid-19-vaccine-data-later-this-month-idUSKBN27R1US

• Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 minutter siden):

Innteresant. Sverige har blitt hyllet som selve fyrtårnet hos "covidiotene" men nå ser vi at de beveger seg mer og mer vekk fra det som Great Barrier-deklarasjonen, World Doctors Alliance og Americas Fromntline Doctors ønsker seg.

Ja, er tydelig at "ikke gjør noen ting" tilnærmingen ikke funket, merkelig!

Endret av Baranladion
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Ja, men fortsatt er det noen der ute som tviholder på den. Men de vil vel da hevde at også Sverige til slutt havnet i klørne på Illimunati og World Economic Forum og de andre som står bak "The plandemic covid-1984". Det virker som om Lövfen og regjeringen begynner å innvolverse seg mer i smitteversnpolitikken fremfor å overltate alt til Tengnell.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
xRun skrev (3 timer siden):

USA:

Mens mange fokuserte på valget ble Texas første stat i USA til å passere 1 million påviste tilfeller av COVID-19.

Texas was the first US state to surpass 1 million COVID-19 cases. Here’s why.
https://www.houstonchronicle.com/news/investigations/article/Texas-1-million-COVID-cases-why-first-US-state-15716898.php

Huff og huff. Hva vil skje nå?

Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 time siden):

Det ble funnet covid på en fisk i distriktet jeg bor. Antar de skal teste alle som jobbet i fabrikken og nærkontakter.

Får håpe de ikke finner noe, eller så kommer de til å stenge ned byen og teste alle.

Haha det der høres ut som en røverhistorie. Like mye som at kineserne fant corona på norsk laks. (når Kina finner på den type unnskyldninger er det gjerne storpolitikk bak) . Uansett om det ble funnet corona på en fisk så er ikke smittemåten til viruset fekal-oral, antagelig hadde viruset blitt drept i stekeovnen. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 timer siden):

har da greit seg "rimelig bra" til å ikke ha gjort noen ting? eller, *kunne vært verre*

Deaths/1 mill. population

1. Belgia  1.168

2. Peru  1.056

3. Spania  850

4. Brasil  765

5. Chile  763

6. Argentina  754

7. Bolivia  751

8. USA  743

9. Mexico  741

10. UK  740

11. Colombia  711

12. Frankrike  646

13. Sverige  601

obs, glemte Italia 711

Endret av Mr.M
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Oddvardm said:

Det forteller med all tydlighet hvor presset landet er. Vi har ikke vært i stand til å øke kapasiteten fordi det tar tid å få det til. Ikke gjør det noe enklere at intensiv sykepleierne begynner å pensjonere seg, eller slutter. Vi må ta fatt i helsepolitikken vår. Høyres Hilde N. Lunde er en farlig ideolog. Hun utgjør sammen med Michael Techner de farligste politikerne vi har. De overgår Sylvi Listhaug med god margin. Høyre vil ha private sykehus og manøvrerer for å få det til. De skjærer ned på utdanning og ikke minst lønn til helsepersonellet med den hensikt å fase inn private. Det må Nordmenn se i øynene skjer og vi må ta et standpunkt om vi ønsker et helsetilbud som ligner det vi ser i USA, og tildels i UK. Vi bør se på dette med kritiske øyne og ikke la oss forvirre av glatte Høyrepolitikere.

Du kan prate så negativt om høyrepolitikeres helsetilbud du bare vil. Til nå så synes jeg det er ingenting som overgår Arbeiderpartiets sykehjems og tilskudd til vanskelige sykdommer som kreft f.eks. på dårlig helsevesen. Jeg ønsker meg ikke Arbeiderpartiets helsetilbud heller, vil helst ha noe bedre og selvsagt i velferdsordningens ånd samtidig. Går det an å få?

7 hours ago, Guest 8970f...653 said:

Det verste er at de kutter ned på sykehusbudsjett, velferd og andre tilbud fra det offentlige og venter til disse blir dårligere. Når de har blitt dårligere, så sier de at det private fungerer mye bedre. Det er jævlig trist at vi ikke har en bedre opposisjon i dette landet, men det blir en annen diskusjon. Godt innlegg!

Anonymous poster hash: 8970f...653

Nja, godt og godt fru blom. Jeg vil si at det mangler mye nyanser. Ikke har jeg greie på det, og vet ikke hvor mye jeg orker å sette meg inn i det. Det viktigste er å se at man får kvalitet, lite ventetider og ordentlige tilbud. Det man ser er det aller viktigste, ikke hvilket parti som legger til rette for et knakende godt tilbud.

Jeg synes helsevesenet virker å ha alt for lite midler jeg også. Der er jeg enig.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (15 minutter siden):

har da greit seg "rimelig bra" til å ikke ha gjort noen ting? eller, *kunne vært verre*

Deaths/1 mill. population

1. Belgia  1.168

2. Peru  1.056

3. Spania  850

4. Brasil  765

5. Chile  763

6. Argentina  754

7. Bolivia  751

8. USA  743

9. Mexico  741

10. UK  740

11. Colombia  711

12. Frankrike  646

13. Sverige  601

obs, glemte Italia 711

Joda, de har klart seg ikke så aller verst, men har også gjort noen inngrepen. De landene i den lista der er enten veldig mye tettere befolkning, har en eldre snittalder eller har shitty helsevesen, eller en kombinasjon av det. 

er nok flere ting som spiller inn, man får ta opptellinga til slutt,når (hvis) dette går over

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (21 timer siden):

Hvorfor da bruke Tran? Det er mange substanser i Tran som kan ha virkning. Derfor kan studier i bruken av Tran ikke gi et definitivt svar utenom Tran (Vitamin D, fettsyrer etc). Tran er noe som jeg bruker hver dag og har gjort gennom vinterhalvåret livet gjennom. Om det at jeg ikke har vært syk skyldes Tran kan ikke fastslås, men for all del mine kjære meddebatanter - så kan man heller ikke si at Tran ikke har en virkning. La oss finne det ut!

Oddvardm skrev (21 timer siden):

Hvorfor da bruke Tran? Det er mange substanser i Tran som kan ha virkning. Derfor kan studier i bruken av Tran ikke gi et definitivt svar utenom Tran (Vitamin D, fettsyrer etc). Tran er noe som jeg bruker hver dag og har gjort gennom vinterhalvåret livet gjennom. Om det at jeg ikke har vært syk skyldes Tran kan ikke fastslås, men for all del mine kjære meddebatanter - så kan man heller ikke si at Tran ikke har en virkning. La oss finne det ut!

Alt dette korrelerer med hva ? Mørketiden.

Hva mister man når solen aldri er ute ? D vitamin..

Hva er det mørkhudet ikke får nok av når de bor i land der solen er som i Norge ? D vitamin..

Har sagt siste 10årene at D vitamin er noe av det viktigste man kan supplere med, dessverre er det så mange folk som tenker "spiser man sunt variert kosthold så får man det som trengs" og de får alt for mye plass i media.

Fakta er at næring i mat som dyrkes er sterkt redusert siste 50årene også i øko landbruk.

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Med sine 595 nye dødsfall i dag har Storbritannia passert 50.000 totale dødsfall.

Er vel det mest usunne landet i Europa og ikke minst de har en befolkning med mørkhudet som er ganske høy.

Hører rykter fra leger i kretsen min at det er urovekkende mange mørkhudet som ligger i intensiver rundt om i Europa, man vet også fra USA så havnet en del Afro Amerikanere på sykehus i stater der solen er lite ute som Chicago, New York blant annet.

Endret av DaniNichi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (19 minutter siden):

Jeg synes helsevesenet virker å ha alt for lite midler jeg også. Der er jeg enig.

Det er det det dreier seg om G. Hvor mye penger vi er villige til å investere i et godt offentlig helsetilbud. Om det er AP, H eller noen andre som gjør det er meg knekkende likegyldig, men jeg vet at Høyre blir det ikke. De skal kutte og få private inn. Det er deres plan. AP trenger en oposisjon som er oppegående. Vi må aldri la dem få vile og byråkratisere sykehusene ihjel. Alt for mange ganger er dette blitt gjort av overivrige byråkrater med liten til ingen erfaring. Det må stoppes. Uansett hvem som sitter i regjering.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (2 minutter siden):

Er vel det mest usunne landet i Europa og ikke minst de har en befolkning med mørkhudet som er ganske høy.

Hører rykter fra leger i kretsen min at det er urovekkende mange mørkhudet som ligger i intensiver rundt om i Europa, man vet også fra USA så havnet en del Afro Amerikanere på sykehus i stater der solen er lite ute som Chicago, New York blant annet.

Det er et fattigdomms problem. Helsa til de fattige er dårlig.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...