Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, 0laf said:

Nei, verden må eventuelt bevise at dette virker, ikke motbevise noe.

Nå har jo WHO og flere andre brukt store ressurser på å teste ut ting som hydroxyklorokin på en rekke sykehus rundt i verden, det er jo absolutt ikke slik at de bare avviser det som sprøyt, men man finner ikke noe etterprøvbar effekt.

De første rapportene som viste at hydroxyklorokin fungerte, viste seg jo å være bare sprøyt, å det er der påstandene om at dette var et vidundermiddel opprinnelig kom fra.

Så har det som du lenker til kommet rapporter som viser korrelasjon mellom sinknivåer, genetiske forskjeller og annet, i forhold til hvorvidt man får alvorlig sykdom, men det betyr ikke nødvendigvis at det hjelper å proppe i seg sink og hydroxyklorokin, selv om det nok gjerne skulle vært flere studier på dette, slik at vi visste litt mer, WHO avsluttet jo flere av sine studier på grunn av farene ved disse legemidlene, og at de ikke fant noe positivt resultat.

Deri ligger litt av problemet også, en del av disse legemidlene er en reell fare for pasienten, slik at det blir fort uetisk å fortsette med studier når flere andre studier ikke kan bevise de helt store positive resultatene.

Jeg ser at propagandasiden SPR har en del lenker, jeg har lest alle, men mye av det fremstår ganske irrelevant for å bevise at hydroxyklorokin faktisk fungerer.

Jeg tror ikke at legestanden generelt er i mot hydroxyklorokin, det er et legemiddel som brukes mot andre ting, og som produseres av Sanofi, et av verdens største farmasøytiske selskaper, som har stor økonomisk interesse av at hydroxyklorokin fungerer mot COVID, men det er altså særdeles manglende resultater ved studier som gjør at det ikke snakkes så mye om.

Ja selvsagt, det beste er jo at de beviser det.

Selv om medisinske "blekker" gjentatte ganger har blitt tilbakevist el. motbevist, så bærer de en viss faglig slagkraft med seg. Som en som ikke tilhører helsestanden så kan ting som "fagblekker" da blir kinkig å forholde seg til, når man hører at noen av rapportene blir tilbakevist, men det er jo det vitenskapelige prinsipp som tilbakeviser påstander som man trodde var gjort på vitenskapelig grunnlag.

Det er uansett haugevis med lenker hos "konspiratorikerne" fra nevnte nettsted.

Men, er det en viss fare for at det har blitt tilbakevist for hurtig?

Og er egentlig ting gjort riktig når sykepleierspesialist med doktorgrad har vist til at de pumpet for høye doser HCQ inn i enkelte av forsøkene, og på den måten kanskje fikk dårlige bivirkninger som var farlige for hjertet?

Og sink finnes i svært mange ulike kjemiske typer bindinger. Samt man har oral dosering og intravenøs måte å gi sink på.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du noen sink varianter som man kan finne i kosttilskuddshyllene:

Krebs cycle complex:

Alpha-Ketoglutarate, Succinate, Fumarate, Malate, Citrate

Edit:

Nå er ikke jeg kjemiker. Men, husker at intravenøst sinksulfid ble nevnt ifm. HCQ-behandling. Konspiratorisk eller Ikke-konspiratorisk?

Edit2:

Ingen av de WHO-nedslåtte forsøkene kan jeg klare å se at har nyttet intravenøst sinksulfid i sine forsøk. Sink ser ikke ut å ha hatt noen rolle i forsøkene som WHO har "bannlyst", fordi effekten blir jo "bannlysing" slik at ingen tør å se på det igjen. Spesiellt stiller media det i et slikt lys i etterkant.

Påstand (ubesvart?):

Den nå ikke-kontrollerte påstanden blir da om HCQ hjelper sink til å nå inn i cellene til å kunne gjøre jobben sin bedre. Altså så er påstanden at det er sink som gjør jobben, og at HCQ kun er en cellemembranhjelper eller noe i det leiet. Påstand: Uten tilstrekkelig sink, ingen jobb blir utført.

Jeg tar meg retten til forbehold om at jeg kan misrepresentere ting ved uhell. Ting ovenfor er tatt i fra hukommelse. Som jeg faktisk ikke tror er så verst alltid. Så kommer det selvsagt an på hva er det jeg har blitt fôret med av info da?

Tar meg retten til å "forstyrre" deg igjen:

34 minutes ago, 0laf said:

Deri ligger litt av problemet også, en del av disse legemidlene er en reell fare for pasienten, slik at det blir fort uetisk å fortsette med studier når flere andre studier ikke kan bevise de helt store positive resultatene.

sykepleier Dr. John Campbell forteller i en av sine videoer at flere av forsøkslandene på HCQ har overdosert, og at det er det som gir de farlige dosene. De har ikke fulgt nasjonale maksdoseretningslinjer, men overskredet til gjerne dobbelt maksdoser eller hva det nå måtte være for hver enkelt forskningsstasjon.

Er det rart at man da får bivirkninger når de er overivrige med dosene? Selvsagt så burde noen teste høydoser, men da bør de også si tydelig i fra at de har testet doser som ikke normalt er forsvarlige å bruke terapeutisk.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (23 minutter siden):

Da får man bare vise til moderatorenes ønsker om å få deldiskusjoner ut i spesialtråder. Forresten så bør det vel da også nevnes i førstepost. Men førsteposter glemmer vel folk å lese stort sett? Det er sånn dette forumet er designet å skulle fungere. Dette var da en vennlig gest til deg fra meg.

Det kan virke som om at de moderatorene som har silet ut tråder ikke samtidig har nevnt det i førsteposten.

De splitter dem ikke ut fordi temaet ikke hører hjemme i tråden, men snarere fordi man har endt opp med en diskusjon av en slik størrelsesorden at den godt kan splittes ut i en egen tråd.

Ingen kan komme her og si at man ikke kan diskutere dødsrate i denne tråden, spesielt ikke når tråden heter "nyheter og diskusjon rundt Coronaviruset".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nakstad: – Situasjonen kan være mer dramatisk enn det vi tror

Sitat

Stadig settes nye dagsrekorder i antall bekreftet smittede på et døgn i Norge. Helsemyndighetene er enig om at det kommer til å bli verre, før det kan bli bedre. (...)

– Situasjonen er svært alvorlig. Dagens smittetall viser smitten forrige helg, så det er dessverre slik at situasjonen kan være mer dramatisk enn vi tror. Hvis vi ikke umiddelbart snur smittetrenden i Norge, kan vi ganske snart se tresifrede antall innleggelser på norske sykehus, sier han.

https://www.tv2.no/nyheter/11745002/

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gomby said:

De splitter dem ikke ut fordi temaet ikke hører hjemme i tråden, men snarere fordi man har endt opp med en diskusjon av en slik størrelsesorden at den godt kan splittes ut i en egen tråd.

Ingen kan komme her og si at man ikke kan diskutere dødsrate i denne tråden, spesielt ikke når tråden heter "nyheter og diskusjon rundt Coronaviruset".

Men, det er svært ønskelig at folk tar anmodningene for å holde denne snart 1400-sider lange tråden ryddigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (4 minutter siden):

Men, det er svært ønskelig at folk tar anmodningene for å holde denne snart 1400-sider lange tråden ryddigere.

Sier du, som ofte poster bilder og videoer som er i randsonen av tema. Må også ta hensyn til at folk har dager der de er gretne, etter å ha blitt utsatt for over et halvt års korona-tortur fra medier. 

Enkelte dager skaper det en ekstrem grettenhet. Det vil vi sikkert se mer av framover, at stadig flere er på grensa til å klikke fullstendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommentar fra Daily Mail;

Sitat

My best mate is an ICU doctor at a Liverpool hospital, its being reported that the hospital is full the truth is they have nine empty Covid beds, when he asked his boss why its being reported they are full he was told because the .. model .. suggests they should be. !!!! If the public thinks they are full they will follow the rules. The country has gone mad.

Altså... sykehusene rapporterer at de er fulle, for da vil folk utenfor følge reglene. Landet har blitt sinnssykt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Pc Lynet said:

Svartedøden er det ikke men for de på 85+ er koronaviruset like ille som Spanskesyken.

MW-IJ878_1918_20200706143502_NS.png?uuid

2020 er ikke ferdig og tallene vil bli høyere. Jeg tipper derfor at sluttresultatet blir, for de på 75+ er koronaviruset like ille eller verre enn Spanskesyken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gomby skrev (2 timer siden):

Så diskusjon rundt dødelighetsgraden til COVID-19 innebefatter ikke "diskusjon rundt Coronaviruset"?

Tråden heter:

"Covid19: Nyheter og diskusjon rundt Coronaviruset"

ikke

"Covid19: Nyheter og krisemaksimering rundt Coronaviruset"

Og nyheter er ikke det samme som desinformasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Altså... sykehusene rapporterer at de er fulle, for da vil folk utenfor følge reglene. Landet har blitt sinnssykt.

For det første er det anekdoter, ingen kan bekrefte om kompisen til en fyr i et kommentarfelt har rett eller ikke?

Finner ikke tallene, men det er vel rundt 300 på sykehus i Liverpool-området, som betyr at med 9 ledige senger, så er det 97% fullt, det skulle etter min mening kvalifisere til å rapportere om at sykehuset er fullt ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Nakstad: – Situasjonen kan være mer dramatisk enn det vi tror

https://www.tv2.no/nyheter/11745002/

Merkelig, at vi snart kommer til å nå tresifra antall sykehusinnlagte skjer vel nesten av uavhengig av om vi klarer å snu nå. Ser fra mandag - tor så er det lagt inn 24 nye på sykehus i følge FHI sin dagsoversikt, og fra fredag til søndag har det vel iallfall vært innlagt 10-15. Så vi nærmer oss 30-40 nyinnlagte denne uken. Det er 63 innlagte nå, og selv om det vil skrives ut en del, tror jeg vi vil nå 100 innlagte om 1,5-2 uker.  Denne uken har det også vært rapport om dobbelt så mange nye tilfeller enn forrige uke, jeg har kommet frem til at det allerede er meldt ca. 2600 nye tilfeller denne uken, mot ca. 1200 uken før. Om resultatet av dette først vises om 1-2 uker, så kan det tenkes at det betyr over 50 nye innlagte i uken fremover med dagens smittetall. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

USAs ledende smittevernekspert, Anthony Fauci, legger seg ut med president Donald Trump i et intervju med Washington Post. Fauci sier USAs sykehus vil slite med å ta unna både koronasyke og de som rammes av vanlig influensa, og ber Trump endre kurs.

Vi slipper kanskje unna influensa her til lands, men USA er doomed. Korona og influensa blir kjipt for å si det mildt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (13 minutter siden):

Merkelig, at vi snart kommer til å nå tresifra antall sykehusinnlagte skjer vel nesten av uavhengig av om vi klarer å snu nå. Ser fra mandag - tor så er det lagt inn 24 nye på sykehus i følge FHI sin dagsoversikt, og fra fredag til søndag har det vel iallfall vært innlagt 10-15. Så vi nærmer oss 30-40 nyinnlagte denne uken. Det er 63 innlagte nå, og selv om det vil skrives ut en del, tror jeg vi vil nå 100 innlagte om 1,5-2 uker.  Denne uken har det også vært rapport om dobbelt så mange nye tilfeller enn forrige uke, jeg har kommet frem til at det allerede er meldt ca. 2600 nye tilfeller denne uken, mot ca. 1200 uken før. Om resultatet av dette først vises om 1-2 uker, så kan det tenkes at det betyr over 50 nye innlagte i uken fremover med dagens smittetall. 

Minst. Vi er allerde på vei til en skikkelig ugrei vinter dessverre. Får håpe tiltakene fungerer. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Sitat

– Når smittesporingsteamene har vært i kontakt med ulike smittede personer så har de ikke oppgitt riktig informasjon i forhold til hvem de har vært i kontakt med. Og det gjør at man ikke får kontroll på smitten.

Kan noen forklare meg hva som er poenget med å juge for smittesporerne? De vet at du har vært der, det er derfor de ringer. Tror folk det er å "tyste" på andre å si at andre var til stede, eller hva er greia?

Det er fader ikke rart dette sprer seg. Folk gjør jo alt de kan for å sabotere.

https://www.nrk.no/osloogviken/frykter-folk-er-uaerlige-under-smittesporing-1.15224797

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...