Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

William_S skrev (3 timer siden):

Enig..folk virker stadig mer militante . I Oslo har det ikke vært et dødsfall siden juli  av Corona. Folk snakker som om det å stenge ned er noe man "bare " gjør som om det er en dagligdags ting å gjøre. Det rammer folks arbeidsplasser og er det en ting som er oppskriften på dårlig helse så er det arbeidsledighet 

Jeg er ikek for full nedstenging. Men du tar ikke poenget mitt! Ting gikk bra i Norge frem til juli fordi 1)stengte ned med gradvis gjenåpnet 2)hadde landegrensene STENGT mens den gradvise gjenåpningen pågikk

Med grenseåpningen ødela de alt! Og da smitteeksplosjonen var et faktum ble det ikke og blir det ikke løftet en finger for å stanse spredningen. Så vi er tilbake til mars; bortsett fra at det ikke blir løftet en finger denne gangen. Kun masse kjeftning og parodier på pressekonferanser som er oppvisning og svada og floskler. Det skal bli holdt et slikt svadamøte i Oslo senere i dag hvor "tøffe-Raymond" sikkert skal kjefte litt over festing.

Jeg husker politikerne sa at de var forberedte på om det skulle dukke opp importsmitte og at om det skjedde skulle de handle umiddelbart så det ikke ble noen Alpene-situasjon om igjen. Dum som jeg var trodde jeg på dem. Nå vet jeg at de løy til oss. Da det var i gang igjen tviholdt de på grensegjenåpningen sin. De sluttet til og med med grensekontroll. De løy til oss og holdt oss for narr!

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9fbf3...cb4 skrev (41 minutter siden):

Oslo sliter fortsatt med å få kontroll, og det er så tafatt!

Fem studenter på et studenthjem smittet. Det er sannsynlig at det blir flere bekreftede, da studenthjemmet kan sammenliknes med et pensjonat, med felles spisesal og sikkert fellesområder. 

De 200 studentene som bor der er "anbefalt" å gå i karantene. Men har fortsatt lov å gå ut. 

Som alltid, noen kommer til å ta ansvar (artikkelen sier at de prøver å organisere seg med at andre handler for dem osv), men jeg vedder stortåa mi på at en god andel kommer til å leve som normalt. Og spre driten videre. 

Hadde det vært så brutalt å holde denne partybastionen inne i fjorten dager. Hallo, den generasjonen gjør jo slikt frivillig uansett (Paradise Hotel anyone?). Men neeeeeida. Anbefalinger. 

Hilsen oppgitt osloboer som gjør alt han kan for å være "flink" men blir motløs når så mange andre ikke er det. Jeg er så lei.

https://www.nrk.no/osloogviken/stor-smitteokning-i-oslo_-80-nye-koronasmittede-1.15192019

Anonymous poster hash: 9fbf3...cb4

De som blir smittet er ofte de som fra før av likegyldige så å ANBEFALE vennegjengen å ha karantene har null, nope, nada verdi.

Et tiltak for å stanse den ulyksalige spredningen i Norge vil være å skjerpe karantene- og isolasjonsreglene med mye kraftrigere bøter OG ubetinget fengsel. 50 000 og et halvt års ubetinget fengsel for brudd på karantene, 100 000 og et års ubetinget fengsel for brudd på isolasjon. Det vil virke veldig avskrekkende og få de som er fritstet til å bryte det til å tenke seg om.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (9 minutter siden):

De som blir smittet er ofte de som fra før av likegyldige så å ANBEFALE vennegjengen å ha karantene har null, nope, nada verdi.

Et tiltak for å stanse den ulyksalige spredningen i Norge vil være å skjerpe karantene- og isolasjonsreglene med mye kraftrigere bøter OG ubetinget fengsel. 50 000 og et halvt års ubetinget fengsel for brudd på karantene, 100 000 og et års ubetinget fengsel for brudd på isolasjon. Det vil virke veldig avskrekkende og få de som er fritstet til å bryte det til å tenke seg om.

Du er jo helt sinnsyk mann, ubetinga fengsel for å våge seg ut av døra? Hei politistat. Jeg er ikke uenig i at det skal være straff for brudd, men ubetinga fengsel i 1 år? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Morromann skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikek for full nedstenging. Men du tar ikke poenget mitt! Ting gikk bra i Norge frem til juli fordi 1)stengte ned med gradvis gjenåpnet 2)hadde landegrensene STENGT mens den gradvise gjenåpningen pågikk

Med grenseåpningen ødela de alt! Og da smitteeksplosjonen var et faktum ble det ikke og blir det ikke løftet en finger for å stanse spredningen. Så vi er tilbake til mars; bortsett fra at det ikke blir løftet en finger denne gangen. Kun masse kjeftning og parodier på pressekonferanser som er oppvisning og svada og floskler. Det skal bli holdt et slikt svadamøte i Oslo senere i dag hvor "tøffe-Raymond" sikkert skal kjefte litt over festing.

Jeg husker politikerne sa at de var forberedte på om det skulle dukke opp importsmitte og at om det skjedde skulle de handle umiddelbart så det ikke ble noen Alpene-situasjon om igjen. Dum som jeg var trodde jeg på dem. Nå vet jeg at de løy til oss. Da det var i gang igjen tviholdt de på grensegjenåpningen sin. De sluttet til og med med grensekontroll. De løy til oss og holdt oss for narr!

Man kunne ikke hatt landegrensene stengt i evig tid uten at det ville gått adundas med økonomien. Jeg tror heller ikke tilfellene vi nå ser skyldes at man har vært i Spania. Selv der hvor grensene har vært stengt som Australia blussa det opp igjen i Melbourne feks. Selv i New Zealand fikk nye tilfeller. Så at grensestenging nødvendigvis er et nyttig tiltak er jeg ikke nødvendigvis enig i. 

Lenke til kommentar
William_S skrev (34 minutter siden):

Du er jo helt sinnsyk mann, ubetinga fengsel for å våge seg ut av døra? Hei politistat. Jeg er ikke uenig i at det skal være straff for brudd, men ubetinga fengsel i 1 år? 

Du synes mer synd på de som sprer smitte enn på de som blir kvalt i en respirator fordi smittesprederen ga totalt blanke i regler som vi andre følger?? Jeg synes ikke et år er strengt om man har forårsaket et annet menneskes død. De har slike straffer i andre vestlige land, men i Norge skal man vel slippe unna med pusekattregler og en klapp på skuldrene, eller helst ingen straff i det hele tatt eller hva?

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Du synes mer synd på de som sprer smitte enn på de som blir kvalt i en respirator fordi smittesprederen ga totalt blanke f*en i regler som vi andre følger?? Jeg synes ikke et år er strengt om man har forårsaket et annet menneskes død. De har slike straffer i andre vestlige land, men i Norge skal man vel slippe unna med pusekattregler og en klapp på skuldrene, eller helst ingen straff i det hele tatt eller hva?

Et forelegg holder i massevis, tenker 20000 kroner er mer enn nok for de fleste som er standardsatsen på dette. Nå er nok dette viruset mindre alvorlig enn først antatt, vi ser feks at FHI stadig har justert opp sine prognoser til hvor mange som har hatt viruset og det ligger på et sted mellom 70 og 80000 personer. Da blir dødsandelen langt lavere. 

Lenke til kommentar
William_S skrev (Akkurat nå):

Man kunne ikke hatt landegrensene stengt i evig tid uten at det ville gått adundas med økonomien. Jeg tror heller ikke tilfellene vi nå ser skyldes at man har vært i Spania. Selv der hvor grensene har vært stengt som Australia blussa det opp igjen i Melbourne feks. Selv i New Zealand fikk nye tilfeller. Så at grensestenging nødvendigvis er et nyttig tiltak er jeg ikke nødvendigvis enig i. 

Nysmitten i New Zealand var importsmitte; fra Storbritannia, men de fikk den slått ned igjen ganske raskt og det virket. Bra for dem.

Og i Norge var vi nesten nede på 0 da Erna åpnet grensene igjen. Og etter det eksploderte det. Det spiller ingen rolle hva du tror. De nye utbruddene på sensommeren var importsmitte .Dette er fakta. Det er folk som ikke tror på klimaendringer og det er folk som ikke tror virus medfølrer sykdom. Det blir ikke noe mer sant av den grunn.

Du snakker om økonomien. Og det er ingen som har snakket om "evig tid". Hadde folk tatt seg sammen og oppført seg kunne vi ha vært kvitt denne sykdommen i hele Europa før jul. Men siden millioner driter i reglene og vil ha det moro nå("vi levær jo bare en gang"-holdning)så får vi det som vi får det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
William_S skrev (19 minutter siden):

Et forelegg holder i massevis, tenker 20000 kroner er mer enn nok for de fleste som er standardsatsen på dette. Nå er nok dette viruset mindre alvorlig enn først antatt, vi ser feks at FHI stadig har justert opp sine prognoser til hvor mange som har hatt viruset og det ligger på et sted mellom 70 og 80000 personer. Da blir dødsandelen langt lavere. 

Det er færre som dør fordi de i risikosonen isolerer seg og ikke tør gå utendørs på grunn av alle drissekkene som gir totalt f*en. Men vi skal visst ikke ha noen empati for de gamle og syke. De får visst bare visne i isolasjon. Tidlig i sommer var det mange av dem som endelig våget seg ut igjen da smitten nesten var borte. Nå er de innestengt igjen og mange av dem vil ikke kunne feire jul med sine nærmeste på grunn av ignoranter og drittsekker som kun tenker på seg selv og egen moro. Ja, jeg unner virkelig slike fengsel. Da kan de jo selv oppleve hvordan det er å være innesperret slik mange i risikogruppene har vært i månedsvis. Og noen fengsler har bedre standarder enn pleiehjem; det er jo en kjent sak så en del vil jo få det bedre. Bedre standard i fengslene enn i de slitne studenthyblene på Sogn og Kringsjå ihvertfall.

Du får ha unnskyldt om jeg er krass, men nå er det en gang slik med meg at min omtanke alltid ligger hos ofrene og aldri hos overgriperne. Hos de svake.

Bare for å si det slik; jeg har gamle foreldre som er i risikosonen. Det er begrenset hvor mye "empati" jeg må ha for regelbrytere som setter livene deres i fare selv om flere av dere mener jeg bør ha all verdens empati med disse.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/6/2020 at 12:31 PM, torbjornen said:

Det kjem jo også litt an på kor mykje desse jordbærbøndene har att etter at alle utgifter er betalte. Ein må hugse på at omsetningsleddet stikk av med storparten av det bæra kostar i butikken, og trass i subsidiar er det ikkje sikkert at desse bøndene har så mykje att etter at alle utgifter er betalt. Og dei skal jo ha litt å leve av dei også, og om dei skulle streike slik som "alle" andre gjer ville dei berre ramme sin eigen arbeidsplass.

Ei anna årsak til at bøndene ofte valde utanlandsk arbeidskraft framfor norsk ungdom er at sesongarbeidarane som har plukka år etter år har ei heilt anna trening enn det nybyrjarar har, det tek tid å få dette inn i hendene. Det er også slik at utlendingane er vant med å jobbe mange timar i strekk, noko som dei norske gjerne ikkje er. Alt i alt vil ein dermed måtte tilsetje fleire nordmenn for å få gjort den same jobben.

Likevel er mi meining at også nordmenn burde få sjansen, og iallefall i den situasjonen som vi var i i år. Men jordbærsesongen var trass alt på eit tidspunkt der smittepresset var lågare, og eg har heller ikkje fått med meg at dette førte til smitteutbrot.

Så skal ein heller ikkje gløyme at det også var ein del nordmenn som FEKK sjansen i år. Alt er ikkje svart-kvitt.

Så er spørsmålet om ein kan overføre dette til det som det er snakk om no, nemleg skipsverft, fiskeforedling eller annan industri. Det krev vel ein viss kompetanse dersom ein skal jobbe på eit skipsverft, og det er tvilsamt om det er mogeleg å erstatte kvalifisert utanlandsk arbeidskraft med permiterte hotell- eller reiselivsarbeidarar. Norge treng utanlandsk arbeidskraft for å halde hjula i gang, men det bør vere krav om at test nummer 2 er negativ FØR arbeidarane slepp ut av innreisekarantena og kan byrje å jobbe.

Jeg tror at dette kunne ha vært løst på en mer smidig måte. Ved å sette krav om at oppholdet må vare en viss tid, hvor det ikke er lov å reise hjem. Altså redusere fram og tilbakereisingen. En liten bieffekt ville ha vært at boligmarked og utleiemarkedet for boligformål hadde fått gevinst.

Det hadde jo gjort at det sosiale livet til de innleide ville fått brynt seg noe, men folk kan tåle godt det å jobbe vekk i fra familie og venner, spesiellt når det er forutsigbart om når de får reist hjem igjen. Det må vel også gå an å stimulere bittelitt til at de får med seg familien over, men da måtte vel arbeidsgiver være mer aktiv med å finne egnet bosted for en større familie som ikke er så altfor dyrt, eller bare betalt de innleide bedre lønn enn hva de gjør.

Med litt annerledes regelverk, så kunne man kanskje på sikt fått over disse utlendingene for en mer varig tilførsel med sin kompetanse? Det er regelverket som det må gjøres noe med. Arbeidsgivere vil bare fortsette å nytte de økonomiske gevinstene de kan klare. Det hadde også kanskje gjort sitt til at de innleide hadde blitt mer observante på mulighetene til å fagorganisere seg. Det er nok fortsatt en del utnyttelse der arbeidstakere ikke tør å kreve det de har krav på.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (30 minutter siden):

200 i går, over 500 om noen dager. Men Erna vil vi skal på julebord. Grøss!

Veldig rare og motstridende signaler fra myndighetene nå. Erna oppmuntrer de voksne til julebord (som normalt foregår ganske tett innendørs, med alkohol), mens FHI fraråder ungene å gå halloween-runder (som normalt foregår utendørs, alkoholfritt og med langt bedre sosial distansering)

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Veldig rare og motstridende signaler fra myndighetene nå. Erna oppmuntrer de voksne til julebord (som normalt foregår ganske tett innendørs, med alkohol), mens FHI fraråder ungene å gå halloween-runder (som normalt foregår utendørs, alkoholfritt og med langt bedre sosial distansering)

Hadde Erna vært en sann statskvinne hadde hun FRARÅDET folk å gå på julebord med den begrunnelse at julen er en viktig høytid for familen hvor unge og gamle samles, og for at vi ikke skal skille familier i denne tiden er det ekstra viktig at man dropper den årlige firmafesten og overdreven juleshopping i trengsel av hensyn til familien som er mye viktigere. Og at dersom man likevel vil ha julebord bør man da velge bort julefeiring med eldre familiemedlemmer. DET hadde det stått respekt av. Eventuelt kunne Erna også oppfordret til at man i år byttet bort julebordet med alkoholfrie julelunsjer eller frokoster i arbedstiden med klare regler for sosia distanse og uten bufeer. Men det er vel hensynet til næringslivet og Høyres sponsorer som trumfer det meste - igjen!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For å være litt djevelens advokat, selv om jeg er uenig med Erna Solberg om at det var lurt å komme med oppfordringen til bedrifter om å arrangere julebord, så var nå dette sitatet hennes:

"– Jeg synes det fint om bedriftene avholder julebord for sine ansatte, med de begrensningene som gjelder. Vi klarte å avholde landsmøte, dog mange steder rundt om i landet, men vi kom sammen. Lunsjen ble ikke helt den samme, da du måtte sitte to meter fra bordkavaleren, men det var likevel hyggelig, sier hun."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0KEeBA/solberg-ber-bedriftene-holde-julebord-for-sine-ansatte

La oss nå ikke dra det helt ut av kontekst, overdrive utsagnet og trekke mye mer ut av det, dette er sagt i sammenheng med å holde økonomien i live.

Hun vet at en del bedrifter vil komme til å arrangere julebord i år nærmest uansett smittesituasjon fordi det er en såpass sterk tradisjon, og oppfordrer dermed til å følge reglene. Jeg mener hun kunne vært skarpere og sagt noe mer lignende "dersom din bedrift skal arrangere julebord, er det nødt til å holdes kontrollert og innenfor smittevernreglene".

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

For å være litt djevelens advokat, selv om jeg er uenig med Erna Solberg om at det var lurt å komme med oppfordringen til bedrifter om å arrangere julebord, så var nå dette sitatet hennes:

"– Jeg synes det fint om bedriftene avholder julebord for sine ansatte, med de begrensningene som gjelder. Vi klarte å avholde landsmøte, dog mange steder rundt om i landet, men vi kom sammen. Lunsjen ble ikke helt den samme, da du måtte sitte to meter fra bordkavaleren, men det var likevel hyggelig, sier hun."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0KEeBA/solberg-ber-bedriftene-holde-julebord-for-sine-ansatte

La oss nå ikke dra det helt ut av kontekst, overdrive utsagnet og trekke mye mer ut av det, dette er sagt i sammenheng med å holde økonomien i live.

Hun vet at en del bedrifter vil komme til å arrangere julebord i år nærmest uansett smittesituasjon fordi det er en såpass sterk tradisjon, og oppfordrer dermed til å følge reglene. Jeg mener hun kunne vært skarpere og sagt noe mer lignende "dersom din bedrift skal arrangere julebord, er det nødt til å holdes kontrollert og innenfor smittevernreglene".

Det er vel en viss forskjell på landsmøte; et politisk møte og fyllefester for la oss være ærlig; det er nettopp det julebord er. Og alle vet at når det inntas større mengder alkohol glemmer man smittevernreglene. Så mye av smitten i høst har sin opprinnelse på fyllefester.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/6/2020 at 3:14 PM, Subara said:

Enig i det. Men hvis man leser regelverket deres og tar det bokstavelig er det strengt. Trygdemisbruk neste. Men kanskje har de formildende omstendigheter ved unntakssituasjon.

Neppe. De er regelryttere. Endringer må komme ovenfra. Endringene må også påsees å være en rettferdig endring. Det blir litt feil at de som står høyere på lønnstigen skal ha det lettere enn de som står lavere eller som falt utenfor arbeidslivet, på tross av COVID-19. Sånn sett så er det bra at reglene følges, selv om disse er strenge. Men, regler kan alltids endres på, med de konsekvenser det vil føre til.

Man kan heller ikke videreutdanne seg mens man får NAV-ytelser, om man ikke først har mottatt velsignelse i fra sin NAV-saksbehandler. Folk skal helst ta studielån for å få utdannelse, og NAV-ytelsene er øremerket der hvor det er hensiktsmessig med omskolering. Du skal være rimelig syk eller falt ut arbeidslivet for å få slik hjelp. NAV må også bruke skjønn på om NAV-klienten vil mestre det å fullføre, for viss ikke så er det jo penger i vasken.

Endret av G
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest b1dfe...fce said:

Sier meg helt enig i dette. Orker ikke å skrive i denne tråden lenger fordi en bruker alltid skal ta helt av og dra gode innlegg ut av proporsjoner, og angripe andre her med kraftige utbrudd og gjentagelser av de samme tingene hele tiden. Skjønner ikke helt hvorfor det får fortsette av moderatorene men det skal vel være en høg terskel.

Anonymous poster hash: b1dfe...fce

Jeg har blitt stor fan av ignorer-funksjonen på forumet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (23 minutter siden):

Det er færre som dør fordi de i risikosonen isolerer seg og ikke tør gå utendørs på grunn av alle drissekkene som gir totalt f*en. Men vi skal visst ikke ha noen empati for de gamle og syke. De får visst bare visne i isolasjon. Tidlig i sommer var det mange av dem som endelig våget seg ut igjen da smitten nesten var borte. Nå er de innestengt igjen og mange av dem vil ikke kunne feire jul med sine nærmeste på grunn av ignoranter og drittsekker som kun tenker på seg selv og egen moro. Ja, jeg unner virkelig slike fengsel. Da kan de jo selv oppleve hvordan det er å være innesperret slik mange i risikogruppene har vært i månedsvis. Og noen fengsler har bedre standarder enn pleiehjem; det er jo en kjent sak så en del vil jo få det bedre. Bedre standard i fengslene enn i de slitne studenthyblene på Sogn og Kringsjå ihvertfall.

Du får ha unnskyldt om jeg er krass, men nå er det en gang slik med meg at min omtanke alltid ligger hos ofrene og aldri hos overgriperne. Hos de svake.

Bare for å si det slik; jeg har gamle foreldre som er i risikosonen. Det er begrenset hvor mye "empati" jeg må ha for regelbrytere som setter livene deres i fare selv om flere av dere mener jeg bør ha all verdens empati med disse.

For å være litt kynisk de som har ofra mest i denne dugnaden er de unge med permitteriner og hjemmeundervisning osv. De eldre har stort sett en pensjon å leve av. Et år når man er 20 er slettes ikke det samme som et år når man er 75. Vet du hva? jeg har en bestefar på snart 99. Coronaen bryr han seg ikke særlig om sier han selv om han vet han selv aldri ville tålt en slik infeksjon. Og målinger viser også at det er de eldre som er mest avslappet med tanke på dette, feks mente de eldre at det var riktig å åpne grensa så mitt inntrykk stemmer nok at det er de mellom 30 og 50 som er mest hysteriske rundt dette tross at viruset utgjør minimalt med risiko for dem. 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Det er vel en viss forskjell på landsmøte; et politisk møte og fyllefester for la oss være ærlig; det er nettopp det julebord er. Og alle vet at når det inntas større mengder alkohol glemmer man smittevernreglene. Så mye av smitten i høst har sin opprinnelse på fyllefester.

Ja, selvfølgelig er det det. Det betyr ikke at Erna oppfordrer bedrifter til fyllefester, i det korte sitatet hennes sier hun at det er fint om bedrifter arrangerer julebord med de begrensningene som gjelder.

Det vil si, utad kommuniserer hun her at hun har tiltro til at norske bedrifter tar det på alvor. Det er kanskje bedre enn å indirekte si det motsatte. Så kan man diskutere hvor lurt det er å gå ut med dette, jeg mener njei, men la oss nå ikke ta helt av og gjøre for mye ut av det heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alkoholfritt julebord på dagtid kunne kanskje minnet litt om landsmøtet i smitterisiko.

Alkoholfritt julebord utendørs kunne kanskje minnet litt om haloween i smitterisiko.

Men nå tror jeg ikke folk vil oppleve noe sånt som et julebord og da kan vi vel like gjerne døpe om begrepet og si at det er en erstatning for julebord, eller fattig trøst for bedriftens "tørsteste".

• Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (1 minutt siden):

For å være litt kynisk de som har ofra mest i denne dugnaden er de unge med permitteriner og hjemmeundervisning osv. 

Jeg har jo ikke angrepet dem og jeg har jo ikke sagt at det er disse som sprer smitte. Du drar inn et helt irrelevant poeng her. Moving the topic.

At du kjenner noen veldig gamle som ikke bryr seg om smitte er en anekdote og det samme kan jeg komme med. Du kjenner eldre som ikke bryr seg, jeg kjenner eldre og folk som ikke er gamle men i risikosonen som er livredde og isolerer seg. Fordi din bestefar ikke bryr seg skal vi droppe alt av smittevernstiltak, er det det du sier?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, Theo343 said:

Det sa jeg ikke. Jeg har ikke tatt noe standpunkt til mulig etterspill/granskning og konsekvenser av det.

Reveal hidden contents

edit: Selvfølgelig kunne alt vært gjort bedre, i etterpåklokskapens lys.

Hadde man ennå kunnet skylde på det, men jeg ser at den er fristende å ty til. De fleste forstod at det å få slutt på reise over grensene ville være lurt (allerede i starten).

Det kommer ikke til å bli noen granskning av politikerne ihvertfall. Det kan jo komme kunnskap om hvordan ting kunne bli gjort bedre, men å tro at andre politikere som vet hvor utfordrende det er å være regjeringen under en pandemi, skal finne på å stille dem for riksrett og slikt, det tror jeg vi bare kan glemme jo før jo heller. Vanlige folk kan ikke straffe politikere annet enn via hvem de vil stemme på neste gang. Evt. så kan folk engasjere seg og bli politikere for å forsøke å få til de løsningene de har troen på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...