sdhild99 Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 (endret) Hei, Jeg mottok min Yamaha YAS-108 lydplanke i dag. https://www.komplett.no/product/1136193/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/multiroom/yamaha-yas-108-soundbar?noredirect=true?noredirect=true Problemet er at jeg ikke får lyd fra planken. Kabelen jeg brukte er denne: https://www.komplett.no/product/955469/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/hdmi/belkin-ultra-high-speed-hdmi-cable-2m?noredirect=true?noredirect=true 1. Jeg koblet kabelen til HDMI IN porten på lydplanken. Den andre enden koblet jeg i HDMI ARC-porten på OneConnect-boksen til Samsung-TVen. 2. Selve bildet på TVen kommer fra en Apple-TV. 3. På Samsung-TVen valgte jeg HDMI-receiver som lydkilde (se bilde). De lydsøylene til høyre beveger seg opp og ned. 4. På lydplanken har jeg valgte HDMI som kilde og den er slått på. 5. På Apple-TVen har jeg ikke gjort noe. 6. Jeg har prøvd å stille opp volumet på den medfølgende fjernkontrollen, på Apple-TVen og på fjernkontrollen til Samsung-TVen. Ingenting er mutet. 7. Jeg har prøvd med en annen HDMI-kabel uten hell. Se vedlagte bilder. What to do? Endret 24. januar 2020 av sdhild99 Lenke til kommentar
taffeeel Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 Hei. Tar nok dette veldig bokstavelig, men hvis det stemmer du har kabelen fra HDMI In i lydplanken til HDMI Arc i boksen så får du neppe lyd. Kabelen skal gå fra HDMI Out (ARC) til HDMI Arc i boksen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 (endret) Stemmer det som taffeeel skriver. I tillegg må inngangsvelgeren på lydplanken stå på TV. Endret 24. januar 2020 av Mr D 1 Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 24. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2020 Takk til dere to, da funker det! Kan dere forklare logikken for meg? Jeg trodde kabelen til lydplanken skulle stå i IN-porten på lydplanken fordi planken mottar innkommende lyd fra TVen. I tillegg trodde jeg at source på lydplanken skulle stå på HDMI siden det er en HDMI-kabel som er tilkoblet. Kan dere forklare logikken med at man skal benytte HDMI out (ARC) og source = TV på lydplanken slik at jeg forstår bedre hvorfor? Tusen takk igjen for hjelpen! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 Det er forklart i bruksanvisningen... HDMI er inngang for en annen kilde, f.eks. Blu-Ray. HDMI out (ARC) kunne like godt være kalt TV. At du må velge TV for å få TV-lyd er vel logisk, særlig når HDMI er en annen kilde. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 25. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2020 ok, takk for hjelpen ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå