Gå til innhold

Til dere som mener man ikke trenger floppy


eiriksen

Anbefalte innlegg

Ikke kvitt deg med noen standarder

Standard? er det standard på floppy enda? :green:

 

Har endelig fjernet floppy på min, kobler det på når jeg har bruk for det, det har ikke skjedd enda.

Hvorfor det? er det så stygt med en floppy eller hva er det. Du kan jo like godt ha den i pc'en, som å la den ligge i en skuff....ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg er en elite-bruker som har vært så modig at jeg har fjernet den rådyre floppyen fra den nye data'en min!

Alt fungerer i Windows XP så jeg konkluderer med at jeg ikke trenger noen floppy. Fatter ikke at noen kan påstå at man trenger noen floppy når alt fungerer. Kommer aldri til å få problemer med min high-tech data. Jeg bygde jo den tross alt selv.

 

Kommer aldri til å trenge noe sånt, den er tross alt ganske stygg og jeg er egentlig mest opptatt av at PC'en min ser sexy ut. Jeg lever i tiden å stoler blindt på at en min USB-drive redder meg ut av alt.

Og med mine elite-kunnskaper har jeg funnet ut at maskinen min tar 4.82 sekunder lengre å starte opp med en floppy-drive. Dette er dyrebare sekunder for meg, man må tross alt kunne brife med ekstremt korte oppstartstider for å være elite.

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar

Jeg har ikke floppy disk, og er stolt av det!

 

Man trenger da aldri floppy disk... Alt av boot cder osv har man selvfølgelig på bootbar cd eller USB disk ;)

 

Flashe BIOS uten floppy? No problemo..det fikser man mens man er i Windows...

 

Vi snakker om 2 år gammel "teknologi", og jeg har enda ikke funnet EN grunn til å legge inn floppy!

 

PS. Har 3 diskettstasjoner hjemme, men bruker de ikke :thumbs:

Lenke til kommentar
Uhm...

 

På maskinen jeg sitter på nå, så er disken koblet til en s-ata onboard kontroller, og WinXP finner ikke disken med mindre jeg henter driveren fra en DISKETT  :yes:

 

Altså, jeg må trykke "F6 to install additional devies" rett etter at XP install loaderen er lastet inn... Og så henter den driver til S-ATA kontrolleren fra diskett. Jeg tenkte også først at jeg kan ha driver på CD, men den spør etter en DISKETT.... er ingen valg for CD der gitt, ikke en annen hd engang...

 

Forrige hovedkort var samme greia, men det var en vanlig p-ata raid kontroller...

 

Moral... har du ikke bruk for den, så la være da vel... Men den er grei å ha, hender jo man skal ha med en LITEN doc fil til et annet sted o.l og det er ikke alle som har usb disk f.eks :no:

Skal alltid ha OS disk på IDE så lenge Windows ikke finner S-ATA disker. :p

 

Moral din er grei den, men det er ikke så greit når kabinettet ditt er fullt av harddisker og vannkjøling. ;)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Smak og behag. Man ser at enkelte ikke gidder å bruke den og enkele andre, men i tilfelle til dere som ikke har den på grunn av oppstartstiden, hvorfor ikke ha den koblet til pcen for så å disable den i BIOS? Men eller tror jeg ikke vi kommer noen vei med dette, det er 50-50 med meninger.

Bare og sette PCen til å boote først på HDD, så CD, så Floppy :).

Lenke til kommentar
Gleder meg til dere som er så tøffe og sier at "floppyen droppet jeg for 3 år siden" faktisk kommer så langt å skal kjøpe dere en S-ATA disk, eller skal kjøre RAID på systemdisken.. Da kan dere ikke gjøre noe annet enn å sette skjegget fast i floppydisken..

Hehe. om du leste alle inleggene, så ser du at jeg har sagt akkurat det samme også. Uten at det hjalp så mye.

 

Om man skal kjøre os på raid eller s-ata disk og win xp installeren ikke finner kontrolleren er man pina dø meg nødt til å bruke en diskett for å legge inn drivere. WinXP har ikke støtte for cdrom, disk, nettverk, usb i den prosessen...

 

Så da får de uten floppydrive kjøre os på en "gammeldags" ide disk :yes:

Lenke til kommentar
Gleder meg til dere som er så tøffe og sier at "floppyen droppet jeg for 3 år siden" faktisk kommer så langt å skal kjøpe dere en S-ATA disk, eller skal kjøre RAID på systemdisken.. Da kan dere ikke gjøre noe annet enn å sette skjegget fast i floppydisken..

Hehe. om du leste alle inleggene, så ser du at jeg har sagt akkurat det samme også. Uten at det hjalp så mye.

 

Om man skal kjøre os på raid eller s-ata disk og win xp installeren ikke finner kontrolleren er man pina dø meg nødt til å bruke en diskett for å legge inn drivere. WinXP har ikke støtte for cdrom, disk, nettverk, usb i den prosessen...

 

Så da får de uten floppydrive kjøre os på en "gammeldags" ide disk :yes:

 

For mitt vedkommende blir floppyen stående i alle mine pc'er så lenge jeg har bruk for de. Så får man vurdere igjen da (;

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke tenkt noe særlig på floppydisken! Kjøpte meg en Shuttle, og de er så innmari stygg med floppydisk. Har ikke hatt bruk for denne siden jeg kjøpte Shuttlen. Så har jeg uansett ikke plass, skal ha i en harddisk til, men vet at dette blir litt varmt for di stakkars HDDene oxo.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan jeg kan flashe mitt Sapphire Radeon 9600 Fireblade UTEN floppy?

 

Jeg er også en av dem som har klart meg fint uten denne i 2-3 år, men NÅ trenger jeg den faktisk og prøver å finne en utvei. Ser ut som om det er mange her som er drevene "ikke floppy" brukere og noen må kunne forklare meg dette..

 

En link til topic der jeg har spurt om hjelp finnes i siggen min..

 

jaja jeg kan poste den her også

 

Hjelp meg dere "ikke floppy" brukere! :)

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvordan jeg kan flashe mitt Sapphire Radeon 9600 Fireblade UTEN floppy?

 

Jeg er også en av dem som har klart meg fint uten denne i 2-3 år, men NÅ trenger jeg den faktisk og prøver å finne en utvei. Ser ut som om det er mange her som er drevene "ikke floppy" brukere og noen må kunne forklare meg dette..

 

En link til topic der jeg har spurt om hjelp finnes i siggen min..

 

jaja jeg kan poste den her også

 

Hjelp meg dere "ikke floppy" brukere! :)

Gjøre som jeg er forberedt på å gjøre når jeg skal gjøre noe lignende...

 

faktisk bruke en hundrelapp på en floppy?

 

Som sagt, min sluttet å funke for ett par år siden, og har ikke hatt bruk for den siden det. Det er grunnen til at jeg ikke har giddet å kjøpe ny... enda. En eller annen gang kan det jo være at jeg må bite i gresset. Men jeg ser ingen vits i å kjøpe ny, så lenge jeg ikke trenger den. Kanskje den hadde sluttet å virke før jeg trengte den første gangen uansett.

Lenke til kommentar

Endelig noen som har skjønt det. 3,5' floppy er gammelt, tregt, lite, udugelig, dårlig, irriterende og generelt sett en trist affære. 1.44 MB, eller kanskje 1.7 om du formaterer den "riktig"!

 

Jeg tok ut floppy-disken min for lenge siden, og jeg har ikke savnet den et sekund. Floppy er en standard som MÅ ut, den ødelegger for utviklingen av andre, langt bedre, løsninger. (Jeg kjører forresten et SCSI oppsett.)

 

Booting gjør du fra en USB-device, eller fra en CD. Å lage en bootCD er en enkel sak, og selv CD-en er jo begynt å bli en utdatert sak, jeg har faktisk ikke CD-Rom eller CD-brenner i maskinen, kun DVD-RW og DVD-Rom.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke floppy disk, og er stolt av det!

 

Man trenger da aldri floppy disk... Alt av boot cder osv har man selvfølgelig på bootbar cd eller USB disk ;)

 

Flashe BIOS uten floppy? No problemo..det fikser man mens man er i Windows...

 

Vi snakker om 2 år gammel "teknologi", og jeg har enda ikke funnet EN grunn til å legge inn floppy!

 

PS. Har 3 diskettstasjoner hjemme, men bruker de ikke :thumbs:

Hmm jeg har veldig stor nytte av min floppydrive.. ja den er faktisk livsviktig for meg ;|

 

If you need to instal a scsi device blablabla plz press f6

 

press S to instal the driver suplied with your product og enter to use the windows dflt driver (som ikke funker med Sata)

 

hmm tror du jeg hadde strevd uten floppydriven min? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...