Gå til innhold

Til dere som mener man ikke trenger floppy


eiriksen

Anbefalte innlegg

RAID drivere kan en bare brenne på en CD, så det så. :p

 

For min egendel installerer jeg RAID driverene etter at jeg har installert OS'et mitt. Jeg har ikke behov for dem tidligere.

 

Folk lurer på hvorfor de ikke har diskettstasjon.

Jo det skal jeg si deg. Jeg har nemlig ikke plass i kabinettet. Ædda, bædda! :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man trenger i utgangspunktet ikke floppy til noen ting, men jeg velger å ha den der i tilfelle et eller annet uforutsett skulle dukke opp.

 

Husk å disable floppy driven i bios om du kobler den fra ellers vil maskina di drive og søke etter den og det tar faktisk endel ressurser.

 

Hva er egentlig poenget med å ikke ha floppy?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med å ikke ha floppy?

Poenget er at ikke alle har plass når det fylles opp med hardisker

:yes:

 

Sliter som bare pokher med plassen i kabinettet mitt etter at jeg monterte vannkjøling. Skal ikke være lett... Har dog ikke hatt bruk for floppyen enda , og får jeg bruk for den så huker jeg den bare opp midlertidig i kabinettet. :)

Lenke til kommentar

Min floppy sa takk for seg for to år siden eller rundt deromkring. Til nå har jeg ikke hatt bruk for den (gjør mye rart med maskina), og selv om selve boksen fortsatt står i kabinettet, er den ikke fysisk koblet til. Har nemlig ikke noen plate å sette inn der floppy'n står.

 

Som sagt... har ikke hatt bruk for den på to år, men om det skulle bli krise, har jeg mulighet til å koble til en floppydrive til min bærbare som er koblet på samme nettverk.

Lenke til kommentar
RAID drivere kan en bare brenne på en CD, så det så.  :p

 

For min egendel installerer jeg RAID driverene etter at jeg har installert OS'et mitt. Jeg har ikke behov for dem tidligere.

 

Folk lurer på hvorfor de ikke har diskettstasjon.

Jo det skal jeg si deg. Jeg har nemlig ikke plass i kabinettet. Ædda, bædda!  :p

Uhm...

 

På maskinen jeg sitter på nå, så er disken koblet til en s-ata onboard kontroller, og WinXP finner ikke disken med mindre jeg henter driveren fra en DISKETT :yes:

 

Altså, jeg må trykke "F6 to install additional devies" rett etter at XP install loaderen er lastet inn... Og så henter den driver til S-ATA kontrolleren fra diskett. Jeg tenkte også først at jeg kan ha driver på CD, men den spør etter en DISKETT.... er ingen valg for CD der gitt, ikke en annen hd engang...

 

Forrige hovedkort var samme greia, men det var en vanlig p-ata raid kontroller...

 

Moral... har du ikke bruk for den, så la være da vel... Men den er grei å ha, hender jo man skal ha med en LITEN doc fil til et annet sted o.l og det er ikke alle som har usb disk f.eks :no:

Lenke til kommentar

For de aller-aller fleste som bruker PC i jobbsammenheng er det viktig med floppy. Er selv uten på jobbe-PCèn akkurat nå, og savner den stadig ! Har installert ett par programmer som har kommet på diskett, og måttet ta det via nettverket :angry: (er pes å skru opp og installere en floppy for en liten installasjon liksom..). Her skal det floppy inn snart, det er i hvertfall helt sikkert !

 

Men på en spill- og hjemme PC er det selvsagt noe annet. Budskapet mitt er uansett at det er bruken av PC-en som bestemmer om man trenger floppy eller ikke, ikke hvor smart man er eller hvor "ut" man er.. :ermm:

Lenke til kommentar

Det er noen som fortsatt kjører eldre programmer, jeg kjenner folk som fortsatt kjører Office 97 og den krever en lisensdiskett under installasjonen, jeg kjøpte et program på diskett i 1990 som jeg fortsatt bruker, dette programmet kan bare installeres på 3 maskiner samtitig, hvis jeg forsøker å legge det inn på den fjerde får jeg beskjed om at programmet må utkopieres fra en av de andre først.

Dette programmet aksepterer kun originaldisketten så jeg kan ikke lage en kopi på USB-disk,.

Lenke til kommentar

Jeg har formatert å instalert windows xp ca 10 ganger i løp av desember pga problem/nye hardware...

 

Jeg har ikke floppy, og jeg har aldri trengt det heller... eneste jeg trengte det til var å flashe biosen, da hadde en kompis en diskett med rett filer i.. så jeg velgte å putte inn e floppy isteden får å få tak i en brenner (jeg har brenner men kompisen min har ikke, å det tar like lang tid å putte in en floppy, som å putte in en brenner).

 

dessuten tar det lenger tid å starte maskinen dersom jeg har instalert floppy :p

 

 

blalbalalabalbl.. floppy sux :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...