Gå til innhold

ABIT Digidice og støy?

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk Abit Digidice til Jul, og lurer på en liten ting.. har lest at en skal kunne senke hastigheten på viftene med et 3-parts program? Skulle gjerne ha fått mere info om slike programmer, da jeg kunne tenke meg å haste vifte-hastigheten og senke støynivået litt når jeg jobber med mindre krevende arb.oppgaver. Regner med at det er CPU-viften som bråker mest? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke allerede har prøvd ut innstillingene i BIOS eller Abit EQ-programvaren, bør du prøve ut SpeedFan (freeware).

Det er faktisk den lille 40x40x10mm vifta bak på utsiden av kabinettet (som en del av OTES-kjølingen), som er den verste støysynderen. Denne kan komme opp i hastigheter på 6000RPM :no:

Har du nok tid til overs, kan du kanskje få mekket til vannkjøling sånn som jeg har gjort på min DiGiDice?

Lenke til kommentar

Hei.. har brukt Speedfan noen dager nå, og den fungerer jo bra.. men kanskje jeg er storforlangende, men føler den enda støyer for mye.. f.eks mye mer enn den Shuttle SS51G som jeg hadde tidligere.. tror grunnen er den viften oppe bak, som skal få ut den varme luften i kabinettet. Denne viften kommer ikke opp i Speedfan heller slik at jeg kan få regulert den.. noen ideer? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...