Gå til innhold

Er alle her søkk rike eller?

Venn0x

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye penger at det gjør noe! jeg får 1000,- i mnd. av mamma, bruker ca 250 i uka på mat og drikke på skolen... noen ganger så sparer jeg opp til drikke i helga, bruker ca 150,- på en 1/2 liter med 96%, og det holder i 2-3 uker ved rolig festing.... har ikke igjen så mye penger til PC da gitt! pc'en jeg har nå, kjøpte jeg etter konfirmasjonen min for ett og ett halvt år siden... den holder nesten til det holder på med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja, noen har hvertfall penger: http://forum.overklokking.no/index.php?sho...c=162298&st=100 vqb og Krishell sin "bule" , men der igjen så prioriterer de ikke data men bil og damer. Noen er vell vare heldige .

http://bilder.vqb.biz/plass?page=3 <- misunner de litt..

Med fast jobb er ikke slikt noe problem :-)

Har selv jobb, samboer, snescooter, 2 pc'er, hus, masse gjeld osv osv.

Men jeg går ut fra at du er litt yngre og lever på lommepenger fra far og mor ?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke sagt at det å skaffe seg HW er vanskelig, enten om man bare er ca 14 år og får penger av far i huset (som meg), eller om man har jobb, men man må selfølgelig være intrssert.

Selv klarer jeg meg fint på penger fra familie ;)

Har skrapet sammen penger i ca et halvt år, ikke unnet meg NOE annet som spilll eller noe, bare litt godteri der og da, men ingenting ellers, og vips: en veldig bra PC...

Lenke til kommentar

Disse som får penger av "mamma" og "pappa" vet ikke helt va å sette pris på ting er. Mens disse som sliter og arbeider for å skaffe seg maskin de setter virkelig pris på det de har. Har erfart dette så mye at jeg vil spy, både på andre forum og her på den trasige plassen opp i nord!

Selv syns jeg det er mye artigere og bedre av å skryte av en maskin eller noe annet som man har jobbet og slitt for, enn å skryte av noe som "pappa" bare kjøpte meg siden ditt og datt. Syns slike folk skulle prøve å finne seg arbeid, det er pågrunn av dere vi hele tiden hører overalt, "ungdommen setter ikke pris på noe, de er noe latpeiser, de kan bare greve og mase på foreldrene. Heller så orker de ikke å ta opp av oppvaskmaskinen hjemme, støvsuge gidder dem heller ikke, nei sånn var det ikke i vår tid. Da måtte man være hjemme å plukke potet for å få seg en karamell til helga og kanskje et glass brus, og da var vi heldige". I media hører vi dette også veldig mye, ungdommen orker ikke ditt og datt, og dette skyldes pappa guttene til dels, men skal ikke klandre dem for mye. Så vær så snill å hjelp til og skaff dåkker arbeid så dåkker til nytte av nåkka. Selv hører jeg det hjemme at jeg er litt lat, men når jeg får høre at jeg har da daffet ut så hiver jeg meg til støvsugeren og tar en liten vals :green: , så vipes så var jeg en god strik. Har da ikke selv arbeid, men det er siden ingen her i kommunen trenger folk i butikk eller nede på et fiskebruk eller kaia, men da jobber jeg med å mekke på bilen og slik med fattern. Jeg spørr da ikke etter penger for slikt, men skal vi på tur eller noen plasser på skoletur så spørr jeg om brus og annet godt så dette er nokk betalt syns jeg, vi får da for f**** mat, strøm, klær osv. av foreldrene. Nei. hvis det er noen foreldre som ser dette så gjør slik fattern gjør det, orker jeg ikke å hjelpes til hjemme sperrer han internetten for meg, og gud ka han får meg til å arbeide med for å få internette tilbake (funnet mitt svakeste punkt), gjør da dette. Så mamma og pappa gutter, hjelp litt ekstra til hjemme, ikke spørr etter penger da, ta dere en tur ned på en butikk eller noe annet og spørr etter jobb. Da kan det bli en annen vri på dagens ungdom!!! og dere setter pris på ting nå da

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller virker det som om alle her har så utrolig overdrevent mye med penger?.."jaja, vi får se om jeg gidder og kjøpe meg et nytt skjermkort til et par tusen i morra da" eller de som modder pc'ene sine til mange tusen osv...Noen andre synspunkter om dette?

har betalt alt selv gikk med avisa i 6 mnd klarer meg så lenge pappa betaler internett, men til vanlig hjelper jeg til hjemme. er egentlig greit å gjøre no annet i stedet for å sitte foran skjermen hele dagen :yes:

Endret av Ørjuz
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller virker det som om alle her har så utrolig overdrevent mye med penger?.."jaja, vi får se om jeg gidder og kjøpe meg et nytt skjermkort til et par tusen i morra da" eller de som modder pc'ene sine til mange tusen osv...Noen andre synspunkter om dette?

HAHAH du er fattig! :laugh: hehe :p

HAHAHA du er en ******

Slutt med slikt, han trenger da ikke være fattig, men enn du da?? Fattige har da også et liv, de vet da noe mer enn deg om å sette pris på det livet har å by på, du må være en slik bortsjemt "drittunge" hvis du da ikke er noe anna! Jeg liker ærlig talt ikke folk som ser slikt på folk som deg, om dette var en spøk så var den jammen meg dårlig :angry:

Fattige folk er de som er artigest og best å prate med, har selv prata med folk som ikke har alverden med penger, men denkern ka de vet og hvordan de skal gjøre ting. Det er virkelige folk som vet hva et menneske liv er, sku ønske at jeg hadde mye av tankegangen deres på filosofiske og mye av livstankene deres... Så neste gang så tenk over det du skriver, det kan være lite, opp til to ord. Men de kan bety mye, og da mener jeg mye :cry:

Lenke til kommentar

K_drey: Bare ut av ren nysjerrighet; hvilke verdier og filosofiske/ideologiske standpunkt er det fattige har? :dontgetit:

Skjønner ikke helt din tankegang da jeg har svært liten sympati for fattige. De aller fleste er selv skyld i sin egen situasjon. Når en fæsker fra et gudsforlatt sted i nord blir Norges mest omtale forretningsmann beviser det at alle har muligheter. (er klar over dette eksemplet minner mer om en klisjé)

ALLE kan bli noe i Norge, med fri utdanning er det ingen hindringer untatt individetet i seg selv. Det er strengt talt unødvendig og være fattig.

:w00t: Lenge leve kapitalismen :w00t:

Edit: Ble litt off-topic, men irriterer meg så grensespregende hardt over de som alltid skal forsvare de fattige og slenge dritt om de som har litt.... :mad:

Endret av Caramello
Lenke til kommentar

Jeg slenger ikke dritt over de som har penger, det er bare hvordan dem bruker dem, og hvordan holdningen deres er. Fortell meg om noen filosofer som virkelig kunne filosofi. Filosofi er et meget vanskelig tema å innebære seg på, der er ikke enkle spørsmål som stilles der, selv om noen tror at filosofi er noe som mange kan. En i klassen min på videregående skal ta filosofi eller nåkka i den duren når han har anledninga, og i følge det jeg har prata me han så er det mange fattige filosofer som virkelig har gjort det stort med sine verk, ikke tanken på penger, men "verkene" sine. Det har vært filosofer som måtte ha skrevet sine spørsmål og mulige svar på dopapir, servietter, matpapir og grunnen er at dem var fattige! Værden hadde ikke vært så veldig utfylt uten alle disse filosofene, og til dels fattige filosofer som vet hva et skikkelig filosofisk spørsmål egentlig er. Jeg er helt noob eller litt noob innen filosofiske spørsmål, men etter alt som denne vennen min kan og det er ting han viser meg gjennom media og annet stoff som er i media.

Hvorfor være fattig i Norge?? Det finnes grunner til å være fattig i Norge, har du hørt ordet angst før? Dette kan føre til store problemer innen skole og arbeid, og det er mange jeg vet om som har dette problemet, men får de hjelp av staten for å bearbeide dette? Svaret er nei, noen ja, dette er en av grunnene. Hvis alt hadde vært så enkelt som du henviser deg til, hvorfor er det da fattighet i Norge, og kanskje jeg kan få spørre deg om også "hele" verden. Jo grunnen er hvordan et land blir styret, hvordan politikerne blir styrt, og deres styresevne. Nå skal jeg ikke bare se ned på styresmåtene, men foreldrene har også et visst ansvar. De kunne ha hjulpet sine unger med å bearbeide problemene eller hjelpe dem økonomisk, men enkelte er for gjerrige eller tenker ikke på undene sine, så da ender så som regel med masse purringer, inkassobrev og gjeld, men så til slutt ut på gata, så da er det ikke lett å hente seg inn igjen.

Dette var ikke for å angripe deg "Caramello", men disse er også mennesker, vi er mennesker, så en eller annen ting er det som skjer siden dette hender. Jeg blir selv trist hvis jeg skulle ha vitet at muttern og fattern ikke ville ha noe med meg å gjort, og jeg skulle ha lidd av angst. Dette er verden og jeg kan ikke ordne opp i alt. Så prøv å forstå de fattige, så kanskje de rike kunne ha sotte litt pris på dem og kanskje hjulpet dem litt mer enn det staten klarer å tyne frem!! Var ikke meningen med å skrive dette lik dette, men jeg måtte få det ut, for å si det jeg er sjokkert over hvordan folk ser på de fattige. Deres synspunkter og verdier er livet i helhet, så håper du skjønte dette, ellers så skal jeg prøve en annen gang å skrive det tydligere.

Lenke til kommentar

På pcen min har jeg og broren min kjøpt det meste, far betalte for hovedkortet, msi crap så kosta 900 kr i oktober i fjord, det sier det meste. Det sista året har jeg kun kjøpt 2500+... Har planlagt å kjøpe ny pc i snart 1 år nå, men må altid vente litt på nye ting, laver priser osv...

Lenke til kommentar

HAHAH du er fattig! :laugh: hehe :p

HAHAHA du er en ******

Slutt med slikt, han trenger da ikke være fattig, men enn du da?? Fattige har da også et liv, de vet da noe mer enn deg om å sette pris på det livet har å by på, du må være en slik bortsjemt "drittunge" hvis du da ikke er noe anna! Jeg liker ærlig talt ikke folk som ser slikt på folk som deg, om dette var en spøk så var den jammen meg dårlig :angry:

Fattige folk er de som er artigest og best å prate med, har selv prata med folk som ikke har alverden med penger, men denkern ka de vet og hvordan de skal gjøre ting. Det er virkelige folk som vet hva et menneske liv er, sku ønske at jeg hadde mye av tankegangen deres på filosofiske og mye av livstankene deres... Så neste gang så tenk over det du skriver, det kan være lite, opp til to ord. Men de kan bety mye, og da mener jeg mye :cry:

;) Akkurat i det der med at de som har litt mer penger enn normalt, de skal ikke rakke ned på de "fattige", men det du sier at de såkalte fattige (som har råd til mat, strøm og det de trenger. (FATTIGE??)

Uansett, jeg kjenner 2 personer som ikke har så mye penger, den ene er rett og slett DUM! Han er veldig grei, ikke så aller verst i fag, men RETT OG SLETT DUM fordi han fortsatt er liker barnslig som en 10 åring, og at han ikke forstår noe av det moderne mennesker snakker om. (eg har ein slik ein data eg, eg trur det e noko som heiter XP på den........)

Så jeg er IKKE enig i at folk med færre penger er morsommere å snakke med

Lenke til kommentar
Disse som får penger av "mamma" og "pappa" vet ikke helt va å sette pris på ting er. Mens disse som sliter og arbeider for å skaffe seg maskin de setter virkelig pris på det de har. Har erfart dette så mye at jeg vil spy, både på andre forum og her på den trasige plassen opp i nord!

Selv syns jeg det er mye artigere og bedre av å skryte av en maskin eller noe annet som man har jobbet og slitt for, enn å skryte av noe som "pappa" bare kjøpte meg siden ditt og datt. Syns slike folk skulle prøve å finne seg arbeid, det er pågrunn av dere vi hele tiden hører overalt, "ungdommen setter ikke pris på noe, de er noe latpeiser, de kan bare greve og mase på foreldrene. Heller så orker de ikke å ta opp av oppvaskmaskinen hjemme, støvsuge gidder dem heller ikke, nei sånn var det ikke i vår tid. Da måtte man være hjemme å plukke potet for å få seg en karamell til helga og kanskje et glass brus, og da var vi heldige".

Setter veldig stor pris på tinga mine jeg.. Får det jeg trenger av foreldrene mine, men pc, anlegg og sånt må jeg betale selv.. Orker aldri jobbe hjemme(er 16år..), sånn støvsugeingm oppvask og slikt.. Men skal vi pusse opp et rom, legge nytt golv, skifte dekk på bilen da er jeg alltid med.. Har jobb og tjener VELDIG godt til alderen(tviler på at det er mange andre som kan stille opp med lik timelønn som er under 18år..), men det er sinnsykt slit da..

Når det gjelder de som er fattige, så mener jeg det er et ekstremt vanskelig samtale emne.. Mange av de er selvforskyldt, men mange har også sykdommer(foreksempel kjøpe mani..) Uansett så syntes jeg synd på alle som er fattige, og mener at de burde fått mer hjelp fra staten(uten om de som bare driter i all hjelp å bruker alle pengene på tull og vas..)..

Lenke til kommentar

Selv syns jeg det er mye artigere og bedre av å skryte av en maskin eller noe annet som man har jobbet og slitt for, enn å skryte av noe som "pappa" bare kjøpte meg siden ditt og datt. Syns slike folk skulle prøve å finne seg arbeid, det er pågrunn av dere vi hele tiden hører overalt, "ungdommen setter ikke pris på noe, de er noe latpeiser, de kan bare greve og mase på foreldrene. Heller så orker de ikke å ta opp av oppvaskmaskinen hjemme, støvsuge gidder dem heller ikke, nei sånn var det ikke i vår tid. Da måtte man være hjemme å plukke potet for å få seg en karamell til helga og kanskje et glass brus, og da var vi heldige".

Setter veldig stor pris på tinga mine jeg.. Får det jeg trenger av foreldrene mine, men pc, anlegg og sånt må jeg betale selv.. Orker aldri jobbe hjemme(er 16år..), sånn støvsugeingm oppvask og slikt.. Men skal vi pusse opp et rom, legge nytt golv, skifte dekk på bilen da er jeg alltid med.. Har jobb og tjener VELDIG godt til alderen(tviler på at det er mange andre som kan stille opp med lik timelønn som er under 18år..), men det er sinnsykt slit da..

Når det gjelder de som er fattige, så mener jeg det er et ekstremt vanskelig samtale emne.. Mange av de er selvforskyldt, men mange har også sykdommer(foreksempel kjøpe mani..) Uansett så syntes jeg synd på alle som er fattige, og mener at de burde fått mer hjelp fra staten(uten om de som bare driter i all hjelp å bruker alle pengene på tull og vas..)..

Siste "off-topic" tror jeg dette er fra meg, dette er noe jeg liker. Du har har arbeid, tjener penger selv og ser hvordan du må bruke pengene dine, sette pris på ting også. Men nå skal jeg ikke uttale meg mer om dette ellers så får jeg vell en admin på nakken, men bare slik at folk får vite hva det er å sette pris på ting. Forresten hvis du har et arbeid som du tjener mye på så spør jeg deg om du bruker mye tid på å arbeide. Hadde en venn av meg som jobba mye og hadde en månedsinntekt på ca. 4500-6000 kroner, men dette gikk da mye ut over skole (gikk på ungdomsskolen) og han endte med mange dårlige karakterer, så skolefolket syns jeg også må sette skolen en del framfor arbeid da.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke så mye penger at det gjør noe! jeg får 1000,- i mnd. av mamma, bruker ca 250 i uka på mat og drikke på skolen... noen ganger så sparer jeg opp til drikke i helga, bruker ca 150,- på en 1/2 liter med 96%, og det holder i 2-3 uker ved rolig festing.... har ikke igjen så mye penger til PC da gitt! pc'en jeg har nå, kjøpte jeg etter konfirmasjonen min for ett og ett halvt år siden... den holder nesten til det holder på med...

Jeg FÅR 1000,- kr i mnd AV MAMMA

Mer vill jeg ikkje seia

Lenke til kommentar

For og samle opp løse tråder fra forrgie tråd og delvis besvare K_drey litt.

Grunnene til at det er mange fattige er velferdsstaten Norge hovedårsak til. Grunnet høye skatter og et generelt alt for høyt avgiftsnivå er det tilnærmet umulig for industri og overleve i Norge. Hvilket som fører til utflyttning og verdiskapning i andre land. Viste du at et timeverk i Norge i snitt er på 208kr, mens det i Danmark er nesten 100kr lavere?

Det er innlysende at indusrti flytter ut og at norsk næringen kveles av sosialister.

Uten disse arbeidsplassene vil andelen trygdede såklart øke og noen av disse er ikke skyld i dette. Men mitt poeng er at det er mye nogelunde oppegående folk som med litt innsats kunne fått seg et fagbrev og spart staten for utallige millioner.

Når det kommer til sykdom har jeg såklart forståelse for disse. Og de fortjener hjelp. Like full ser jeg det som den beste løsningen at disse også skal ut i arbeid, så langt det lar seg gjøre.

Angst ser jeg ikke på som et stort problem, dessuten er det irrelevant når vi drøfter spørsmål på et politisk plan og dra inn foreldrens rolle. Dette er viktig, men på et annet plan.

Og jeg tror faktisk at de som har angst og søker hjelp vil få hjelp, og arbeidstilpassning.

Det jeg finner verst ved en del fattige er at de ikke gjør noe med det, kun synes synd på seg selv. De fleste kan få seg en jobb og la staten bruke penger på langt mer fonuftige ting. Norge har et underbemannet politi, helsevesen og eldreomsorg. Dette burde det brukes penger på, ikke trygd. Personlig er jeg for privatisering av helsevesen og eldreomsorg samt privat sykeforsikring. Men dette er en helt annen sak så vi lar det ligge.

Anngående fattigdommen i verden er dette så usakelig fremstilt at det ikke er verdt en besvarelse.

Rekker ikke mer nå, men svarer gjenre mer for meg senere. Trass i at det off-topic så det gyver etter ;p (beklager på forhånd eventuelle trykkleifer, litt stress her)

Lenke til kommentar

Tror vi stopper dette med politikk osv. Selv orker jeg ikke skrive ned alle grunnene, er nokk lei av det jeg har hatt nå på skolen i det første halvåret (i følge bøker). La oss bare sige inn på topicen igjen slik at det ikke blir kaos her.

Lenke til kommentar

Jeg må nok si meg enig med k_drey før noen stenger dette temaet. :D

Caramello, du bør lære deg litt mer om hvordan Norge drives før du bastant påstår at alle er sin egen lykkes smed. Javisst, det er en fisker fra Møre som er millionær, men de fleste fiskere er ikke millionærer.

Temaskifte:

Jeg har to pcer. Bygget en til damen og en råtass til eget bruk. Vi kjøpte ny bil i fjor og bor i eget hus. Vi har ikke små barn, og vi tjener bra.

Jeg bruker det jeg vil på det jeg har lyst til å kjøpe. Nå til jul fikk jeg lyst på videokamera og to S-ATA hdder + at jeg sparte 1500 kroner på 30 pakker tobakk. :D:D

Damen fikk naturligvis det gullet hun hadde plukket ut i gullsmedkatalogen. :love:

Okay, det går en del kroner, men det heter PRIORITERING.

:green::green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...