tmkaldheim Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Daten min har eg betalt 100% selv. Går med avisene og kjener ca. lappen i mnd. blir ca ein hdd. i mnd. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Gjett om jeg gleder med til å begynne som lærling om ca 1,5 år (for å vær litt mer nøyaktig,går gk nå).Da blir det nok prioritering til pc utstyr.Og hybel og den slags selvfølgelig.Får da stipend i måneden med de må gå til andre prioriteringer akkurat nå. Endret 31. desember 2003 av Zemeckis Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Gjett om jeg gleder med til å begynne som lærling om ca 1 år.Da blir det nok prioritering til pc utstyr.Og hybel og den slags selvfølgelig.Får da stipend i måneden med de må gå til andre prioriteringer akkurat nå. [OFFTOPIC] Skal du begynne som lærling i da? [/OFFTOPIC] Lenke til kommentar
zzzalamander Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Iogmed at mitt nåværende vidunder er mitt første (-1 Mac LcII fra 91) har jeg ikke brukt så voldsomt med spenn ennå... Men allerede grubler jeg på hvordan ny HD og litt dyrt Lydkort skal få plass imellom; bil/innbo forsikring, husleie, strøm, bensin, cola, og andre ark med gulfarve på nederste 3.del... Blir vel neste jul, scanner i år god jul, godt nytt år og glimmrende overklokkinger forresten Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Eg har jalla jalla pc 550 mhz osv Den kjøpte pappa for 3 årsida (famile pc) men har tatt den inn rommet.... Brukt litt peng på ny hd og skjærm kort for lenge sida..... Trenger ny pc...... Har spart i 1 år ca har 6000 kr som eg snart skal svi av til ny kasse Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Gjett om jeg gleder med til å begynne som lærling om ca 1 år.Da blir det nok prioritering til pc utstyr.Og hybel og den slags selvfølgelig.Får da stipend i måneden med de må gå til andre prioriteringer akkurat nå. [OFFTOPIC] Skal du begynne som lærling i da? [/OFFTOPIC] Det vet jeg ikke helt enda.Spørs hva jeg tar som VK1 kurs.Valget står mellom VK1 Automasjon og VK1 Elektro(eller hva det heter). Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Er man gadgetfreak så er man gadgetfreak.... Og som mange andre har kommentert så er det snakk om prioriteringer, og i mange tilfeller feilprioriteringer, hehe. Har nå heldigvis sluttet å handle på kjøpekort, men jeg skal ærlig innrømmet at jeg hadde en periode da det gikk litt heftig for seg. Bla så røk det et GF2pro til 4300,- når det kom.... var kongen i gata i ca to uker, før jeg forsto hvor mye jeg hadde bæsja på leggen Jeg tror nesten jeg kan garantere at veeeeldig få av de personene som har f.eks vapochill eller prometeia her på forumet tjener noe særlig godt med penger. Det hele dreier seg om hobby, interesse og prioritering. Ingen reagerer på at folk bruker hele lønna si på å rægge opp bilene sine, men så snart det ryker noen tusenlapper på noen harddisker, skjermer osv, så blir det ramaskrik btw, når jeg er inne på prioritering og sånn *kikke på klokka* så tror jeg at jeg skal prøve å finne senga. Jobb klokka 0800.... DrE Kjøpte Vapoen den dagen jeg mista jobben. Måtte jo ha noe å gjøre som arbeidssøkende Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Gjett om jeg gleder med til å begynne som lærling om ca 1 år.Da blir det nok prioritering til pc utstyr.Og hybel og den slags selvfølgelig.Får da stipend i måneden med de må gå til andre prioriteringer akkurat nå. [OFFTOPIC] Skal du begynne som lærling i da? [/OFFTOPIC] Det vet jeg ikke helt enda.Spørs hva jeg tar som VK1 kurs.Valget står mellom VK1 Automasjon og VK1 Elektro(eller hva det heter). Jeg tok automasjon for 11 år siden. Det var en veldig spennende og gøy linje. Passet utmerket for meg, men arbedismarkedet har vært tynnt der. Jeg har en del venner som tok elektriker (klasse L og H) og de har hadd ganske bra arbeidsmarked. Selv fikk jeg ikke noe jobb (var best i kullet) og valgte jeg å utdanne meg videre. I dag er jeg siv.ing. innen et helt annet fagområde. Så med automasjon får du en spennende utdannelse, men med vanlig elektro så får du jobb... Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Gjett om jeg gleder med til å begynne som lærling om ca 1 år.Da blir det nok prioritering til pc utstyr.Og hybel og den slags selvfølgelig.Får da stipend i måneden med de må gå til andre prioriteringer akkurat nå. [OFFTOPIC] Skal du begynne som lærling i da? [/OFFTOPIC] Det vet jeg ikke helt enda.Spørs hva jeg tar som VK1 kurs.Valget står mellom VK1 Automasjon og VK1 Elektro(eller hva det heter). Jeg tok automasjon for 11 år siden. Det var en veldig spennende og gøy linje. Passet utmerket for meg, men arbedismarkedet har vært tynnt der. Jeg har en del venner som tok elektriker (klasse L og H) og de har hadd ganske bra arbeidsmarked. Selv fikk jeg ikke noe jobb (var best i kullet) og valgte jeg å utdanne meg videre. I dag er jeg siv.ing. innen et helt annet fagområde. Så med automasjon får du en spennende utdannelse, men med vanlig elektro så får du jobb... skal begynne på elektro linja på Tønsbergs Maritime Videregående skole til høsten...gleder meg.. Broren min gikk også den linja, så jeg får alle bøker osv av han... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg tok automasjon for 11 år siden. Det var en veldig spennende og gøy linje. Passet utmerket for meg, men arbedismarkedet har vært tynnt der. Jeg har en del venner som tok elektriker (klasse L og H) og de har hadd ganske bra arbeidsmarked. Selv fikk jeg ikke noe jobb (var best i kullet) og valgte jeg å utdanne meg videre. I dag er jeg siv.ing. innen et helt annet fagområde. Så med automasjon får du en spennende utdannelse, men med vanlig elektro så får du jobb... HAr hørt at det er minimalt med lærlinge plasser i Automasjon,men vi får se hva jeg søker på.Personlig så synes jeg at Automasjon er vanskelig,men ganske kult om man får det til.Sorry om det er offtopic nå. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 går gk elektro jeg å, og skal velge IKT som vk1 fag. eller det vil si valget står mellom vk1 elektronikk og vk1 IKT da...får se litt nærmere til søknadsfristen nærmer seg Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Noen venner av av meg har større søsken som har gått IKT, det de drev på for det meste var å arbeide så mye de kunne de første dagene i hver uke, så var de ferdig med uke arbeidet på onsdag eller torsdag. Så spillet de CS eller andre spill resten av uka, men hver uke var ikke slik (men noen var). De hadde det iallfall artig når de gikk dette, og kom ut med gode karakterer og holder nå på å utdanne seg videre, hadde ikke jeg kommet inn på almenne hadde vell jeg gått elektro og så VK1 IKT tror jeg!! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) skal gå GK elektro jeg, og så enten vk1 elektronikk eller vk1 IKT edit, for å holde diskusjonen ontopic: fikk 14k til konfen, brukte 9k på pc og sparer ennå resten... Endret 31. desember 2003 av zyp Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Jeg personlig, bygger meg en pc som holder i ca. 3-4 år.... så bygger jeg en helt ny. Kjøper heller alrig det dyreste på markedet. Gidder ikke betale mange tusen for "litt" bedre pc. Vannkjølinga mi fikk jeg for 400,- inkludert chipsett blokk.(riktignokk en slik en må lime på, men det gjør ikke noe siden jeg ikke skifter hovedkort hver måned. Når jeg skrifter ut data tar jeg også kun det nødvendige. Strømforsyningen min er en kvalitets 400W, som er egentlig overkill (sett bort ifra om en brukter tec's) Kabinettet ser helt jævlig ut, "intel pentium II" står det på det På denne måten får jeg utnyttet mine dator spenn til det maksimale. Når jeg oppgraderte Pc'en min fikk jeg den for ca. 5000 spenn. Dette var for 8mnd'er siden. Før dette hadde jeg en Pentium Celeron 1000! Data er egentlig ikke så dyrt Edit: aldri sett så mye feil, jeg... Endret 31. desember 2003 av Versatile Lenke til kommentar
daho Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 som nevnt flere ganger, prioritering. om jeg går på ringenes herre til hundrelappen +/- når den kan brukes på en god radiator? nope edit_ noen er selvfølgelig rike. har hørt om mange som tydeligvis er så stinn av peng at de ikke gidder å sjekke hvilket skjermkort de skal ha, eller hvor det er billigst, men går på spaceworld å kjøper et gfx5200 til 1600++ På Spaceworld heter det GeForce 5 FX 5200 bare se her På spaceworld i drammen koster Ati Radeon 7500 2995,- Man kan si spaceworld ikke har så mye peiling Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Venn0x det kan kanskje virke slik. Men det er mange her som er voksne og tjener egne penger. Jeg er selv 24 år, bor på hybel og jobber. Mens mange bruker mest penger på bil, så bruker jeg de på PC Korsn skal det bli når det blir PC og Bil å bruke penger på???? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Venn0x det kan kanskje virke slik. Men det er mange her som er voksne og tjener egne penger. Jeg er selv 24 år, bor på hybel og jobber. Mens mange bruker mest penger på bil, så bruker jeg de på PC Korsn skal det bli når det blir PC og Bil å bruke penger på???? ?? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er bare helt tull på diskutere dette du trenger ikke bruke mye penger på pc. Kjøp deg en Intel og et bar skjermkort o det vanlige man trenger så har du alt!!!!!!!! Etter som tia går så er det bare å Clokke Så når vi skal bruke mer penger så er det bare å kjøpe ny å bedre vannkjøling sånn at man kan clokke mer mer mer.............................. Så når pcen er så tregg at du trenger mer fart så er det RAM ram ram som kommer p\å prioritets lista:D Takk for meg;) Du har lite å gjøre hvist du leser aaaaalt det heeeeeer<--- Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg er av den typen som jobber ved siden av skolen. Tjener ca 4-5k i måneden. Når man bor hjemme, ikke har bil, ja da har man penger til ting man vil ha selv. JEg gidder ikek å dra på byen hver helg for å svi av masse penger. Så da blir det pc, eller nå som jeg sparer til surround. Lenke til kommentar
Caramello Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Tror personlig at mye hw blir kjøpt på impuls: "ooh - tilbud jo" Må jo nesten slå til på det Jeg måtte ta ut lønn 2 ganger i mnd en stund grunnet lite fornftige impuls kjøp... Kjekkt og tjene 160,- i timen og kunne ta ut lønn når man føler for det Når jeg tenker meg om, tar jeg ut lønn 2 ganger i mnd enda, men det skyldes heldigvis byturer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå