DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Er man gadgetfreak så er man gadgetfreak.... Og som mange andre har kommentert så er det snakk om prioriteringer, og i mange tilfeller feilprioriteringer, hehe. Har nå heldigvis sluttet å handle på kjøpekort, men jeg skal ærlig innrømmet at jeg hadde en periode da det gikk litt heftig for seg. Bla så røk det et GF2pro til 4300,- når det kom.... var kongen i gata i ca to uker, før jeg forsto hvor mye jeg hadde bæsja på leggen Jeg tror nesten jeg kan garantere at veeeeldig få av de personene som har f.eks vapochill eller prometeia her på forumet tjener noe særlig godt med penger. Det hele dreier seg om hobby, interesse og prioritering. Ingen reagerer på at folk bruker hele lønna si på å rægge opp bilene sine, men så snart det ryker noen tusenlapper på noen harddisker, skjermer osv, så blir det ramaskrik btw, når jeg er inne på prioritering og sånn *kikke på klokka* så tror jeg at jeg skal prøve å finne senga. Jobb klokka 0800.... DrE Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 vel, da har jeg fått mange synspunkter osv...og det virker som om at det ja er prioriteringer som gjør det meste... Men jeg, som hverken har jobb eller gavmild far blir bare så sinnsykt sur når jeg må spinke å spare for å få nytt hw, så kommer det en liten drittunge med den super pc'en som de har fått av fatter'n...(kanskje litt offtopic, men det overlever vi) Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 jeg lover deg, du er ikke alene! er heldig nok som har en stefar som er ølkjører, og når jeg har tid kan jeg jobbe med han. dette innebærer opp kl 0400 om morran, og kjøre lastebil til kanskje 1800-1900 om dagen. seff ikke bare kjøring, er mest fylling av øl. 80 spenn i timen. i sommerferin trengte jeg en ny disk, og jobba 3 dager. da blei det ny disk og delta. så solgte jeg deltaen og kjøpte vanlig vifte. (delta bråker noe sykt) grunnen til at jeg ikke jobber mye hos han, er for det er sinnsykt slitsomt! ok, er lat, men det der er virkelig å ta i! pc blei det av konf penga. (specs i profil) nå kommer vannkjøling snart, det aller billigste settet jeg fant.(3dfxcool) bruker ikke spon på moped eller noe slikt, så alle penga gikk med på pc Lenke til kommentar
razer Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Bruktmarked og Qxl er også en god venn... selv selger jeg alt før det blir for utdatert, og kjøper noe middels/bra hardware og klokker... Telte opp kvitteringer (ja, har samlet fra første stund, var vel rundt 13 år da jeg bestilte det første hk'et), litt over 60000 tilsammen og jeg er 16 år. Men da har jeg også solgt mesteparten av det jeg har kjøpt, regner med jeg har solgt for ca. 35000-40000 de siste par åra... Porto på alle bestillingene ble også på over 4000 Det er virkelig surt å tenke på! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) dæven razer.. god ide.. trur jeg skal gjøre noe lignende.. har de liggende i skuffen.. du hadde jo brukt litt og du da.. gruer meg allerede.. edit: det ble følgene sum: 23 460kr. nok det.. men forbausende mye av det kom merkelig nok fra miroplex og 3dfxcool.. stygge posten.. de burde brenne! dyre som ******! Endret 30. desember 2003 av el_diablo_21 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 virker som mange har masse penger ja. *sjekke kviteringer* ca 50 tusen å år det... har jo bygget 2pc`r og oppgradert 3pc`r, så det blir jo ikke så veldig mye på hver... og en del ødelagte deler... Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Skal ærlig innrømme at jeg har fått pc av pappa EN gang, og det var den maskina jeg har i sign nu. Men det var ett mer spesiellt tilfelle, siden den gamle maskina mi ble stjålet mens jeg flytta, og pappa hadde glemt å tegne flytte-forsikring. Så det var mer snakk om at han påtok seg skylda for sin egen feil, og ikke gjorde meg skadelidende. - Dessuten var den ikke så mye bedre enn det jeg hadde før. Ellers er det som mange andre sier, snakk om prioriteringer. En kveld på byen kommer fort på 600-700kr med drikke, inngangspenger, transport hjem osv. - Og da er det ikke langt opp til f.eks en ny disk. For meg, som egentlig er lei av å fly på byen, er det jo ett lett valg. Og valget blir ikke noe vanskeligere av å ha dårlig økonomi.. (fattig student jah) Men tror flere her liker å gi inntrykk av at de har mer penger å bruke på hw enn de i virkeligheten har. Ellers er kjøp-salg en ting som ikke er så dum å vurdere Magnus Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 gjør du ikke noe i huset da? hjelper til med andre ord. burde vel fått noe da. Gjør ikke noe uten om å være der, og rote.. vet ikke helt alderen din. men du kan jo begynne med en samtale med foreldrene dine. og si at nå vil du begynne å jobbe/gjøre ting for dem...mot ukepenger. det pleier å få dem på gli.. pass på at din mor ikke besvimer... hehe. men det ordner seg nok. så kan du jo prøve å spare..ikke lett men det går vist det er noe småsnacks du vil ha til pcn.. feks 9800xt. eller noe sånt.... Er 16.. har jobb og kan jobbe en god del hvis jeg vil.. Sånn når det gjelder å hjelpe til hjemme så hadde jeg det for noen år siden, men ble bare til at jeg utsatte det jeg skulle gjøre hele tiden.. Og jeg sparer nesten alt jeg tjener til bil, er bare enkelte ganger jeg tar meg råd til ny hw.. Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Skal ærlig innrømme at jeg har fått pc av pappa EN gang, og det var den maskina jeg har i sign nu. Men det var ett mer spesiellt tilfelle, siden den gamle maskina mi ble stjålet mens jeg flytta, og pappa hadde glemt å tegne flytte-forsikring. Så det var mer snakk om at han påtok seg skylda for sin egen feil, og ikke gjorde meg skadelidende. - Dessuten var den ikke så mye bedre enn det jeg hadde før. Ellers er det som mange andre sier, snakk om prioriteringer. En kveld på byen kommer fort på 600-700kr med drikke, inngangspenger, transport hjem osv. - Og da er det ikke langt opp til f.eks en ny disk. For meg, som egentlig er lei av å fly på byen, er det jo ett lett valg. Og valget blir ikke noe vanskeligere av å ha dårlig økonomi.. (fattig student jah) Men tror flere her liker å gi inntrykk av at de har mer penger å bruke på hw enn de i virkeligheten har. Ellers er kjøp-salg en ting som ikke er så dum å vurdere Magnus jeg fikk min første pc av pappa, når han kjøpte seg ny, en Compaq 133 mhz no mer husker ikke, annet enn at den sugde...og siden det så har jeg alltid spinket og spart til og få kjøptr meg ny pc. det som er dritt er at jeg får ikke lov til å bruke konf. pengene på pc Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) www.expekt.com www.centerbet.com www.scandicbookamakers.com Har finansiert mitt utstyr Endret 30. desember 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Jeg brukte ca. 7000,- av konf pengene mine på data og for å si det sån så angrer jeg rimelig mye Kunne godt klart meg med den gamle pcen min i 1år til Endret 30. desember 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Vel rett over ny året får jeg vell ny PC av fatter'n, men det blir nok den eneste å. Jeg får PC'en_kun_fordi han får den billig igjenom jobben.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Og så er det oss som er litt eldre og ikke har barn som har råd til leketøy Les : snescooter til 75k, og 10-20k pr år i datautstyr / kamera osv osv Skulle egentlig klare meg med min xp2400+, men fikk så mye problemer med den at jeg valgte å gå over til intel etter 6 år med amd. Og det kostet litt flesk, men så er det og dødstabilt nå og, superfornøyd. Er langt fra rik, har studielån osv osv, og foreldrene mine flyttet jeg fra for mange år siden :-) Prioriteringer er tingen. Kjører ett gammelt brom av en Vw, billig i drift, vedlikehold, forsikring osv osv Endret 30. desember 2003 av ronnyaa Lenke til kommentar
Irons Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Familie far jeg å, har ikke altid råd til det nyeste men, jeg venter på det nye systemet mitt da....(3ghz p4 radeon9800XT 1gb ram osv...) Klarer altids å lure unna litt penger uten at kona vet om det..... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Klarer altids å lure unna litt penger uten at kona vet om det..... Får håpe for din skyld hun ikke leser dette da :-) Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 3 slags folk her: 1. de som jobber og har fet hardware.. 2. de som går på skole og har "billig løsningen" og har klokket til max 3 de som går på skole, men får alt av pappa..(tror(og håper) det er litt få av disse) Hm....får ikke ALT av pappa Men noe blir det seff....men så bruker jeg mye selv og da... i år er jeg vel oppe i rundt 9,5k på kabbis, harwdware og modding...pluss en vannkjøling nå på slutten.... Det er virkelig tider da jeg vurderer å kjøpe en XP1600 eller noe sånt krap bare for å klokken den sønder og sammen! Men som alle andre her blir det heavy med prioritering...PC kommer i første rekke... Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 3 slags folk her: 1. de som jobber og har fet hardware.. 2. de som går på skole og har "billig løsningen" og har klokket til max 3 de som går på skole, men får alt av pappa..(tror(og håper) det er litt få av disse) Hm....får ikke ALT av pappa Men noe blir det seff....men så bruker jeg mye selv og da... i år er jeg vel oppe i rundt 9,5k på kabbis, harwdware og modding...pluss en vannkjøling nå på slutten.... Det er virkelig tider da jeg vurderer å kjøpe en XP1600 eller noe sånt krap bare for å klokken den sønder og sammen! Men som alle andre her blir det heavy med prioritering...PC kommer i første rekke... XP1600+ kan du kjøpe av meg Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 jeg spinker å sparer det jeg kan, når jeg har noen høvdinger kjøper jeg et eller annet.. jeg vil jo sannsynligvis aldri trenge ny data, siden jeg aldri bruker den til noe særlig ressurs krevende(bortsett fra litt photoshop i ny og ne), det blir bare litt film, litt musikk, en del IM'ing, ganske mye surfing, og masse lesing om data.. så jeg trenger jo ikke akkurat noen fantastisk pc til dette, alikevel føler jeg at jeg bare "må ha det"! Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 3 slags folk her: 1. de som jobber og har fet hardware.. 2. de som går på skole og har "billig løsningen" og har klokket til max 3 de som går på skole, men får alt av pappa..(tror(og håper) det er litt få av disse) du glemte min type: de med dårlig utstyr, men egentlig driter i det Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) fikk jobb som 13åring og hadde da anlegg som høyeste prioritet.hadde allerede moped(en tempo og en suz. ac50) fikk først dilla på pc når jeg begynnte på grunnkurs. da hadde jeg brukt over 25000 på anlegg. har ikke brukt så mye (ca 15000)på pc'er men har funnet ut at demosalget til komplett og Psdata er kjeke til å spare penger.(helst komplett) i tilegg snappe med seg programmer på skolen når læreren snur ryggen(de hadde ikke merka det om de hadde sett på ) drikker ikke mye,er sjåfør på fester og går med avisa(lokal,vg og dagbladet) nå er det stop da for å klare å skaffe penger til bil (galant og crx er dyre biler og vansklig å finne i god stand) Me sov på skulen så "trengte eg et prog." så fekk eg lereraren min (ei dame) til å hente de på data "sjefen's" kontor Edit: Skriveleif Endret 30. desember 2003 av Kongen på Karmøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå