Venn0x Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er det bare meg, eller virker det som om alle her har så utrolig overdrevent mye med penger?.."jaja, vi får se om jeg gidder og kjøpe meg et nytt skjermkort til et par tusen i morra da" eller de som modder pc'ene sine til mange tusen osv...Noen andre synspunkter om dette? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er vel ikke mange som er søkk rike her, men de prioriterer kansje pc'en fremfor andre ting? sånn som meg.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det er nok også de som bare skryter , men egentelig ikke har halvparten av de tinga de sier de har Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Venn0x det kan kanskje virke slik. Men det er mange her som er voksne og tjener egne penger. Jeg er selv 24 år, bor på hybel og jobber. Mens mange bruker mest penger på bil, så bruker jeg de på PC Lenke til kommentar
felge Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Venn0x det kan kanskje virke slik. Men det er mange her som er voksne og tjener egne penger. Jeg er selv 24 år, bor på hybel og jobber. Mens mange bruker mest penger på bil, så bruker jeg de på PC Lenke til kommentar
rlz Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det er også mange (tror jeg) som prioriterer hardware og modstæsj ganske høyt. Tror det er en ganske stor lidenskap for mange, bl.a. meg selv. Men penger har ikke jeg så mye av Må prøve å spare de lommepengene jeg får slik at jeg kan kjøpe meg hardware osv... Lenke til kommentar
razer Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Prioriter Venn0x, prioriter... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 kanskje "Får se om jeg gidder å kjøpe et nytt skjermkort til 3000 i morgen" betyr egentlig noke sånt som "Får sjå om eg klarer å skrape sammen penger til et nytt skjermkort i løpet av måneden"...? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) som nevnt flere ganger, prioritering. om jeg går på ringenes herre til hundrelappen +/- når den kan brukes på en god radiator? nope edit_ noen er selvfølgelig rike. har hørt om mange som tydeligvis er så stinn av peng at de ikke gidder å sjekke hvilket skjermkort de skal ha, eller hvor det er billigst, men går på spaceworld å kjøper et gfx5200 til 1600++ Endret 28. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 jeg er ikke søkkrik ike engang rik går med avisa (dagbladet) på søndager og får 100kr i ukelønn, så omkring 200kr i uka blir brukt på pc.... driver å modder litt nå faktisk, den blå søte lakken ligger å tørker på rommet mitt dremelen er fortsatt varm . Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hadde jeg ikke hatt jobb, ville ikke pc`n sett ut som den gjør i dag, det er sikkert. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 I stedet for å bruke 1000-ner av kroner på å gå ut hver helg, sparer jeg dem ganske enkelt med å ikke gjøre det. Bil er også sterkt nedprioritert. Prioriterer pcen foran alt annet når det gjelder det økonomiske (overskuddet). Har penger så jeg klarer meg, jobber 9-10 timer daglig og da synes jeg at jeg fortjener å bruke overskuddet til akkurat det jeg vil, nemlig min store passion. Har jobbet hver eneste dag hele jula, så nå blir det masse ny hardware! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 skulle ønske /me hadde masse penger....... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg, som mange andre på forumet her, prioriterer masse av pengene til PC. Har ikke jobb eller noe, bare bruker Jule pengene, bursdags pengene og sommer pengene mine på hw Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 nå er de vel ikke så utrolig mange som har så overdrevent heller da.. vi har jo så klart sånne som snekker'n, men mange (meg inkludert) prøver å få til det beste med det lille vi har.. er jo en grunn til at vannkjølinga mi kosta 700...(og har en cpu temp på 7 grader over abient ) Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg vil kalle min tilstand for en slags "sykdom"! Det er som den gangen jeg var ung og drev med bil og bilstereo. skulle "bare" ha spiller og høyttalere, og endte om med svær basskasse, og annet utstyr som langt overgikk det jeg betalte for bilen. Tilslutt ble karosseriet på bilen nesten "selvrettende" pga overtrykk fra bassen. Nå er det pc som gjelder, og man blir aldri helt fornøyd. mer ram, "hvorfor kjøpte jeg DET skjermkortet egentlig?", "kanskje jeg burde hatt en større cpu", "egentlig synes jeg det bråker forferdelig av denne pc'n. kanskje vannkjøling hadde vært noe?" og nei! har ikke for mye penger, men prioriterer dette fremfor turer på byen, stadig nye klær o.l. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Slik jeg gjør det så blir hvert kjøp nøye tenkt gjennom og sett på sikt og vurdert opp og ned. Jeg slår ofte til der jeg kan tjene litt (ebay, bruktmarked, ukens tilbud) og ender ofte da opp med mye for pengene. Selv lever jeg på 1700,- mnd fra statskassa og ellers ingenting. (før hadde jeg stipend) Det tar ofte lang tid mellom hvert kjøp, men når jeg slår til så kjøper jeg ofte en del. Jeg kjøpte nettop en barebone, /m alt, R9800pro, Pioneer HDJ1000, Samsung 959nf, 2x2500+ barton osv, men forige gang jeg kjøpte noe var nesten et år siden. Jeg kan f.eks skryte med 3x Dual Athlon hovedkort, men de kjøpte jeg for 600,- stykket. Jeg har et Intel Serverboard /m dual P3 1000, 2GB ram, 3x SCSI disker som ny koster 20 000,- men jeg har brukt 3500,- på. Og jeg tror at de fleste her har det mest i kjeften, og at i det de har brukt 50% av komf pengene på ny hardware så har de lett for å nevne det, mens de andre som fortsatt sitter på en 18µ prosessor de holder seg mest i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Personlig har jeg brukt ca. 7000,- på å bygge ny maskin i år... det er to år siden sist jeg oppgraderte, så jeg er nok ikke av de som bruker mest penger på burken her. ...men så er jeg ikke den store spillentusiasten heller, så jeg har ikke så strenge krav til ytelse. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 som nevnt flere ganger, prioritering. om jeg går på ringenes herre til hundrelappen +/- når den kan brukes på en god radiator? nope edit_ noen er selvfølgelig rike. har hørt om mange som tydeligvis er så stinn av peng at de ikke gidder å sjekke hvilket skjermkort de skal ha, eller hvor det er billigst, men går på spaceworld å kjøper et gfx5200 til 1600++ På Spaceworld heter det GeForce 5 FX 5200 bare se her Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du ser kim så går på skole og hvem som jobber... De som jobber har P43,[email protected] med vannkjøling og 5-600 gb hdd og ATI R. 9800XT kort men dei andre har 40-200 gb. hdd AMD 2,5+ @ 3,2+ Vifter som brøker som eit fly og ATI 9600... +/- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå