vinchuggeren Skrevet 22. januar 2020 Del Skrevet 22. januar 2020 Hei, Jeg skal på en drikketur med noen venner og kunne trengt alkoholholdig drikke med litt lavere alkoholprosent. Samtidig liker jeg ikke øl, og liker ikke søt drikke (som cider). Ideelt sett skulle jeg ha hatt tørr hvitvin men med f.eks. halve alkoholprosenten. Alkoholfri vin finnes kun i søte varianter, så jeg kan ikke blande med det heller. Grunnen til at jeg vil ha det er for å lettere kontrollere inntaket, og for å kunne skli bedre inn i drikkeleker. Er det noen som vet om dette finnes? Eller må jeg frem med målebegeret og ren sprit for å lage noen ålreite ikke-søte drinker? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. januar 2020 Del Skrevet 22. januar 2020 Kjøp en tørr hvitvin og bland med eplejuice. Friskt og godt, uten at det blir søtt. Lenke til kommentar
vinchuggeren Skrevet 22. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2020 13 minutes ago, Omnithunder said: Kjøp en tørr hvitvin og bland med eplejuice. Friskt og godt, uten at det blir søtt. Det var lurt! Eplejuice hadde jeg ikke tenkt på ? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. januar 2020 Del Skrevet 22. januar 2020 vinchuggeren skrev (3 minutter siden): Det var lurt! Eplejuice hadde jeg ikke tenkt på ? En liten dash lime/sitronbrus oppi vin/juice blandingen frisker også opp. Sitron og/eller limeskiver kan også brukes. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 23. januar 2020 Del Skrevet 23. januar 2020 Du finner masse sider på polet som er tørr og med lavt alkoholinnhold (godt under 10%). Se for eksempel Petrigi Sidra Natural, eller bruk søkefunksjonen for å finne andre. Disse kan ikke sammenlignes med det søte klisset du får på matbutikkene, og smaker mye bedre. De fleste polene har imidlertid ikke så stort utvalg, så anbefaler å bestille på nettsidene til polet med henting i butikk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. januar 2020 Del Skrevet 23. januar 2020 Du får også kjøpt tørr cider som er langt mindre søt. Sjølv om det ikkje er eit godt eksempel på typen då den er for søt, så kan du prøve Bulmers med eple, den får du kjøpt på glassflaske i dei fleste dagligvarebutikkar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå