Rage Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hei Satt og kikket i driver oppsettet på mitt Leadtek GF FX 5600 Ultra kort akkurat, og kom over temp status. Core tempen ligger på 80 grader ved idle, er ikke det jævli varmt? Bør jeg hive meg over mailen og bestille ny kjøler til skjermkortet, eller går det greit? Andreas Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 80 farenheit grader? om kjøleingen sitter som den skal, skal vel korete tåle det. hva etter at det har stresset? varmt? det virker ! varmt... gjere det programmet ikke er som det skal, jeg visste ikke engang at disse kortene hadde temperatur måler i kjernen Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det var veldig varmt! Sjekk om alt er som det skal. Og om det er farenheiter eller celcius. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 80grader er i grunn mye, men så lenge kortet ikke viser artifacts eller er ustabilt så trenger du ikke å bekymre deg. Kan jo hende at det blir vist av feil temperatur? Men uansett så er vel ikke akkurat 80grader sunt, hvis det er riktig da, så hvis du er sikker på at temperaturen er riktig og du har råd, så skader det vel ikke akkurat med bedre kjøling. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Offtopic: Men noen som hvet om man kan finne noen grader på ATI kort? Har et Sappire 9600XT Atlantis 256mb. Har diskutert dette i en annen tråd før, men noen sier det ikke er temp måler i 9600XT kjernen og noen sier det er, hva er riktig? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Offtopic: Men noen som hvet om man kan finne noen grader på ATI kort? Har et Sappire 9600XT Atlantis 256mb. Har diskutert dette i en annen tråd før, men noen sier det ikke er temp måler i 9600XT kjernen og noen sier det er, hva er riktig? Tror du kan sjekke det med siste versjon av RivaTuner. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Kortet tåler jo fint 100grader så tempen du har der gjør vel egentlig ikke så mye. Men det høres joh veldig varmt ut da Prøv og sett inn noen kabbinet vifter elr noe får og senke tempen litt. Edit: Visst det begyner og stige til de røde strippene bør du begyne og gjøre noe med det. Endret 28. desember 2003 av nikkor Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Off topic: Rage: Hvordan er det skjermkortet egentlig? Benchmarks? Har en kompis som får det, og jeg lurer på om det er så grufullt dårlig som det virker som. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Mitt gf FX5900 ultra 256mb er oppe i 55grader ved full belastning (overklokket til fx5950), ca 40grader idle. Jeg har ingen kabinett vifter av noe slag, så hk har en temp på rundt 30-33 grader... Tror det er enten noe galt med kortet eller kjøleren din Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ser at "Ambient Temp" er på hele 46 grader. Jeg antar at det er lufta inne i kabinettet som er 46grader? Hvis dette er tilfelle er det ikke så rart at skjermkortet blir så varmt. Har du god kjøling i kabinettet? Lenke til kommentar
Rage Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ser at "Ambient Temp" er på hele 46 grader. Jeg antar at det er lufta inne i kabinettet som er 46grader? Hvis dette er tilfelle er det ikke så rart at skjermkortet blir så varmt. Har du god kjøling i kabinettet? Jeg har 2 vifter som suger ut bak, og 1 som blåser rett på diskene.. Har ikke fått somla meg til å sette inn en 120mm forran.. Blir vel snart. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Rage: Har du testet kortet ditt? Jeg lurer på hvordan det er. Har du noen 3dmark scores eller noe? Lenke til kommentar
Rage Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Kan teste det da jeg kommer hjem, skal på sats en tur nå Poster svar når jeg har testa. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Kan teste det da jeg kommer hjem, skal på sats en tur nå Poster svar når jeg har testa. Ok. Takker. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) dere som maser om at det tåler 100grader.. vel, han skrev 80grader ved IDLE... hadde ikke nølt. her er det du gjør: 1. bestill nytt kjøling (både til kortet og kabinett) 2. h mens du venter på at kjølingen skal komme i posten så har du åpent kabinett, og er forsiktig med hva du gjør på data'en.. 3. monterer den nye kjølingen når den kommer, og eventuelt lukker kabinettet igjen... men sjekk om det bare er feil måling før du bestiller noe nytt da!! Endret 29. desember 2003 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Kan teste det da jeg kommer hjem, skal på sats en tur nå Poster svar når jeg har testa. hehe... du må være i ekstremt god form som har holdt trening på sats gående i 1,5døgn i strekk... kom med svaret du.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Kan teste det da jeg kommer hjem, skal på sats en tur nå Poster svar når jeg har testa. hehe... du må være i ekstremt god form som har holdt trening på sats gående i 1,5døgn i strekk... kom med svaret du.. Venter fortsatt på svar jeg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå