Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

721 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      421
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (59 minutter siden):

Ja, har vært nede i snart et døgn nå. Plager ikke meg, men kjipt for de som har gaming i helgene som sin hobby. Igjen ser man ulempen med at alt skal være online.

Spent på hva som er årsaken til nedetiden. Noen som har fucket opp internt, eller er det et nytt angrep? Siste store angrepet førte til nedetid på nesten en måned, og masse personlig informasjon på avveie. Får håpe de har lært til nå, og at det ikke er det samme igjen.

Det er ikke godt og si. Og jah, det er frustrerende for oss som streamer. Håper de for fikset det løpe av kvelden. Jeg skulle egentlig streamet i dag, det fikk jeg ikke lov til. 😔😔 Jeg streamer hver helg, med mindre det ikke dukker opp noe. 🎮🎮

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mange som ser verdien av PS5 Pro nå ?

For min del del falt jeg av lasset etter en veldig god tid med PS4 (Pro) som er en grell kontrast til PS5.

PS5 har vært for skuffende for å vurdere Pro. Teknisk sett burde det ta seg opp med spill, men det tar jo år og dag imho.

Det er jo gitt ut massevis a titler til PS5, men det meste av det er totalt uaktuelle non-AAA-titler, der PS4 hadde haugevis med bra greier.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (20 timer siden):

For min del del falt jeg av lasset etter en veldig god tid med PS4 (Pro) som er en grell kontrast til PS5.

PS5 har vært for skuffende for å vurdere Pro. Teknisk sett burde det ta seg opp med spill, men det tar jo år og dag imho.

Det er jo gitt ut massevis a titler til PS5, men det meste av det er totalt uaktuelle non-AAA-titler, der PS4 hadde haugevia med bra greier.

Høres nøyaktig likt ut det folk sa om PS3 vs PS4. Det er mange bra spill synes jeg. Sony har til og med fått Game of the Year pris rundt forbi på en helt ny PS5-IP. Det jeg savner er GTA (helt utrolig at samme GTA har vært på 3 konsollgenerasjoner nå) og så synes jeg det har tatt alt for lang tid for Naughty Dog har kommet på banen. Ellers synes jeg det er business as usual. Jeg kan ikke komme på massevis av PS4-titler mens det nå er totalt uaktuelle titler på PS5.

Lenke til kommentar

Jeg har minst 20 håndplukkede PS4-titler som alle er bra spill, og investerte også i PS4 Pro etter hvert fordi jeg ville spille noen av dem på bedre hardware.

For PS5 står det 3 spill i hylla, og ingen av dem er noe must-buy titler. Kjøpt mest på impuls bare for å teste ut hvor bra hardware er.

Vet ikke helt hva som har skjedd. Spesielt det at det ikke kom mer av software til slippet av PS5 Pro var en stor skuffelse.

Det som faktisk får mest brukstid for tiden er faktisk Xbox One X som er like kraftig som Xbox Series S i praksis (6TF på XOX mot PS4 Pro sin 4,2TF ytelse)

Lenke til kommentar
vidor skrev (På 15.2.2025 den 16.44):

Verdien for meg er bare litt bedre ytelse. Det verste med konsoll er for min del mengden spill som kjører enten 30 eller 60fps. En PS5 Pro gjør at flere åpner opp for 120hz, eller at den eksisterende 120hz modusen ser litt bedre ut. Absolutt overpriset i forhold til verdien, men jeg har råd til det så da går det greit. Som en som egentlig er vant til PC-gaming er det mye som er mer chill med konsoll. I alle fall for en som ikke gamer veldig mye, og ikke spiller PC-eksklusive spill.

GTA 6 er det jeg tror kan gjøre en PS5 Pro verdt det. Går utifra at det blir litt forskjell i kvalitet og ytelse der.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
15 hours ago, leifeinar said:

Vil du dele hvilke spill?

Titler jeg er spesielt fornød med er merket *

*Red Dead Redemption II
*Killzone Shadow Fall
*The Last of Us Remastered
*The Last of Us Part II
*Uncharted 4
*Uncharted: The Lost Legacy
Monster Hunter
Call of Duty Advanced warfare
Battlefield Hardline
*Fallout 4
*The Witcher 3 complete
Mafia III
*Mass Effect Legendary edition
Resident E(vi)l
God of War
*The Outer Worlds
*Horizon: Zero Dawn complete edition
*Horizon II: Forbidden West
*Days Gone
*Call of Duty Modern Warfare II
Call of Duty VANGUARD
*Tomb Raider definitive edition
*Shadow of the Tomb Raider
*Watch Dogs
*Watch Dogs II
*Watch Dogs Legion
Persona 5
*Wolfenstein II: The New Colossus

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 2/15/2025 at 4:44 PM, vidor said:

Det er jo gitt ut massevis a titler til PS5, men det meste av det er totalt uaktuelle non-AAA-titler, der PS4 hadde haugevia med bra greier.

Mulig jeg ikke skjønner helt diskusjonen, men alle spill til PS4 fungerer med PS5... Så hvor ligger problemet? 

Er problemet at det IKKE kommer eksklusivt til PS5? 

Endret av newman221
Lenke til kommentar
9 minutes ago, newman221 said:

Mulig jeg ikke skjønner helt diskusjonen, men alle spill til PS4 fungerer med PS5... Så hvor ligger problemet? 

Er problemet at det IKKE kommer eksklusivt til PS5? 

PS4-titler får jo normalt ytelsen til PS4 Pro på PS5, så sånn sett får jo en god del folk en GPU-oppgradering. For dem som allerede har en PS4 Pro, så er man jo avhengig av at en har patchet opp PS4-versjonen til å fungerer bedre med PS5-hardware.

På grunn av måten konsollen er designet på og hvordan spillene fungerer, så er det ikke så enkelt som med DirectX hvor en bare oppgraderer hardware så blir ting bedre. Litt av problemet her er at motivasjonen til å ordne eldre PS4-spill til å fungere bedre på PS5 ikke er spesielt høy.

Lenke til kommentar

Virker som det kommer ut en del stoff om UE5 som ikke er så fordelaktig for konsollgaming.

Mange utviklere klager over at ting går for tregt og at selve motoren er for glupsk på resurser.

Egentlig ikke så veldig overraskende gitt de veldig høye målene som var satt for UE5. De har vel også jukset med pre-rendringer i demoene de har vist, eller så har de brukt sykt kraftig hardware for å klare det.

Hvis dette er tilfellet så sliter vel de som har lagt sin tillit til motoren fordi UE4 hadde en god standing i miljøene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...