Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, ThomasM said:

Mangelen på gode PS5 spill begynner å bli ganske prekær.

Ja og siste sony visningen var stort meh for min del, misunner xbox gutta litt idag som får spille forza horizon 5 om noen dager mens vi må vente til mars neste år på å få et bra bil spill til ps5

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (1 time siden):

Mangelen på gode PS5 spill begynner å bli ganske prekær.

Hehe, dagens! 😆

PS5 har hatt et fantastisk første år med eksklusive spill.

Men dem mangler noe nytt nå i november/desember. Og det er skikkelig kjipt…

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (1 time siden):

Ja og siste sony visningen var stort meh for min del, misunner xbox gutta litt idag som får spille forza horizon 5 om noen dager mens vi må vente til mars neste år på å få et bra bil spill til ps5

Enig der ass. Forza har satt lista høyt og begge variantene er mine desiderte foretrukne bilspill, men om det er en trøst skulle Gran Turismo 7 (m.fl.) vært ute nå.

På en måte er det få spill å ha PS5 for, men de PS5-spillene som er der samt oppgraderte PS4 spill gjør det verdt det for min del.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
1 hour ago, LarZen said:

Hehe, dagens! 😆

PS5 har hatt et fantastisk første år med eksklusive spill.

Men dem mangler noe nytt nå i november/desember. Og det er skikkelig kjipt…

Hvilke titler er det du sikter til, som faktisk er bra.

Jeg har vel ikke et eneste spill på min PS5 som ikke er et PS4 spill.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ThomasM said:

Hvis du ser på PS5-spill på prisjakt.no ser du at det er ganske mye som har kommet ut enn man skulle tro.

Det bare at det har skjedd mer i bakgrunnen siden få av titlene har hatt en enormt markedsføringsbudsjett.

De virkelige killer-spillene er ikke lansert enda, siden det tar lengre og lengre tid fra ide til produkt når hardware bedres så mye. Derfor føles det vel som en en konsoll for å spille forbedret PS4-spill.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
17 minutes ago, vidor said:

Hvis du ser på PS5-spill på prisjakt.no ser du at det er ganske mye som har kommet ut en man skulle tro.

Det bare at det har skjedd mer i bakgrunnen siden få av titlene har hatt en enormt markedsføringsbusjett.

De virkelige killer-spillene er ikke lansert enda, siden det tar lengre og lengre tid fra ide til produkt når hardware bedres så mye. Derfor føles det vel som en en konsoll for å spille forbedret PS4-spill.

Hvor mange av disse er eksklusiv for PS5?

Lenke til kommentar

Er det virkelig så mange eksklusive spill ute til Series X vs PS5 enda altså?  Det har vel vært rimelig tregt på begge platformer så langt.

Siste state of play var rimelig uinteressant når det er sagt. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

At det vil være en overgang med mange cross generation spill er jo en selvfølge, om en føler at spill MÅ være utgitt på current gen konsoller alene kan en like gjerne bare vente noen år før en kjøper seg de nyeste konsollene.  Hvorfor dette arbitrere kravet skal bety noe som helst for noe vet jeg dog ikke.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Hvorfor dette arbitrere kravet skal bety noe som helst for noe vet jeg dog ikke.

Nei det poenget ser ikke jeg heller. Jeg har mange digge PS5-spill, som kanskje har en nedskalert PS4-variant, men det er revnende likegyldig. Er fortsatt et PS5-spill. Se på Fifa22 og Call of Duty. «Samme spillet», men to forskjellige opplevelser der PS5-spillet byr på mer.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Ja, inntil de har noe å tilby av rene nextgen-titler så er det jo fornuftig å forbedre allerede etablerte titler. Nå kommer jo Horizon Zero Dawn II - Forbidden West den 18.2 som jeg vurderer som en "killer". Siden dette er en first-party utgiver så har nok PS5-utgaven vært med i utviklingsloopen en stund, så den blir nok høvelig brukbar fra dag 1.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
11 minutes ago, Evil-Duck said:

At det vil være en overgang med mange cross generation spill er jo en selvfølge, om en føler at spill MÅ være utgitt på current gen konsoller alene kan en like gjerne bare vente noen år før en kjøper seg de nyeste konsollene.  Hvorfor dette arbitrere kravet skal bety noe som helst for noe vet jeg dog ikke.

Antar at arbitrær er dagens ord.

Hvis man er storfornøyd med utvalget av PS4 spill på PS5 så er det jo supert. Kan ikke helt se at det har all verdens med poenget mitt å gjøre, det er snart 1 år siden PS5 kom på markedet og de virkelig store PS5 titlene lar vente på seg, GT7 kommer vel forhåpentligvis i mars 2022.  

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (2 minutter siden):

Antar at arbitrær er dagens ord.

Hvis man er storfornøyd med utvalget av PS4 spill på PS5 så er det jo supert. Kan ikke helt se at det har all verdens med poenget mitt å gjøre, det er snart 1 år siden PS5 kom på markedet og de virkelig store PS5 titlene lar vente på seg, GT7 kommer vel forhåpentligvis i mars 2022.  

Gran Turismo 7 kommer og på PS4 så dette spillet er heller ikke noe som oppfyller generasjon eksklusivitets kravet ditt. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (48 minutter siden):

Er det virkelig så mange eksklusive spill ute til Series X vs PS5 enda altså?  Det har vel vært rimelig tregt på begge platformer så langt.

Hvis du skal sette grensen på at spillet ikke finnes til noe annet enn Series S/X så blir det vel ingen eksklusive denne generasjonen? Alt kommer vel til PC også?

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (2 timer siden):

Jeg synes ihvertfall Ratchet & Clank og Demons Souls er veldig bra, Ghost of Tsushima kom med en PS5 versjon for ikke lenge siden, det er og veldig bra imo. Marvels Spider-man: Miles Morales likte jeg også veldig godt, selv om det kunne vært litt lengre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
2 hours ago, Evil-Duck said:

Gran Turismo 7 kommer og på PS4 så dette spillet er heller ikke noe som oppfyller generasjon eksklusivitets kravet ditt. 

Kan ikke se at jeg har innført et slikt krav, men trist at GT7 også kommer til PS4. 

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (17 timer siden):

Hva så om spillene er også tilgjengelig på PS4? Forbedringene som en får med en PS5 versjon gjør spillene mye bedre. Er jo ikke slik at en ser PC spillere si slik om spill som skaleres og kjører på alt ifra eldre til ny hardware. Dette er en tankegang som ikke hører hjemme i dag.

Med slik tankegang så er jo ingen fremtidige PS5 spill som også vil finne veien til PC (noe mange flere vil) som kjører på vesentlig bedre hardware være verdt å spille og kjøpe på PS5....

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...