Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Walts skrev (På 21.6.2021 den 10.39):

Men har man egentlig så mye nytte av HDMI 2.1 nå? Er vel ikke akkurat mye som kan kjøre i 120hz, eller er det andre fordeler?

Kom nettopp en oppdatering som gjør at du får fin nytte av dette tv i ratchet and clank.

Du får samme oppløsning og grafikk som andre men 10 fps mere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke en gang en redusert kostand ved oppgradering fra PS4 utgaven? Man må altså ut med full pris? 😛

EDIT:

• For $20, players who own the base game on PS4 can upgrade to the PS4 version of the Director’s Cut.
  • For $30, players who own the base game on PS4 can upgrade to the PS5 version of the Director’s Cut.
  • For $10, players who own PS4 version of the Director’s Cut can upgrade to the PS5 version of the Director’s Cut.
Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (33 minutter siden):

Trodde Ghost var en free upgrade om man allerede hadde spillet men i kjent Sony stil må man betale for en upgrade...

Skulle man liksom bare fått det gratis? Her får man jo masse nytt innhold, det er helt greit å betale for produkter. Ikke akkurat noe som er eksklusivt for Sony eller andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (38 minutter siden):

Skulle man liksom bare fått det gratis? Her får man jo masse nytt innhold, det er helt greit å betale for produkter. Ikke akkurat noe som er eksklusivt for Sony eller andre.

Selve DLCen er helt greit at de tar betaling for, antar at en helt ny øy fører med seg mye innhold, men jeg syns dog ikke så mye om at du må betale 10 dollar for å oppgradere til PS5 utgaven av spillet, spesielt siden det er knappe året gammelt. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (21 minutter siden):

Håper det også kommer til PC slik som Days Gone. La det selge litt på PS5 først. 

Jeg som en playstation bruker siden playstation 1, er veldig for å lansere spill på pc. 

Vi snakker om utrolige gode spill, som jeg syns flere skal få glede av som jeg gjorde. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Blablablablabla said:

Jeg som en playstation bruker siden playstation 1, er veldig for å lansere spill på pc. 

Vi snakker om utrolige gode spill, som jeg syns flere skal få glede av som jeg gjorde. 

Jepp vært med siden starten selv og håper Days Gone er starten på en ny æra hvor vi ser disse kommer også til PC etter PS lansering.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Evil-Duck said:

Selve DLCen er helt greit at de tar betaling for, antar at en helt ny øy fører med seg mye innhold, men jeg syns dog ikke så mye om at du må betale 10 dollar for å oppgradere til PS5 utgaven av spillet, spesielt siden det er knappe året gammelt. 

Spillet kjører fint i 60fps uten oppgradering så er jo ikke nødvendig å ha om en ikke vil spille dlc. 

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (Akkurat nå):

Spillet kjører fint i 60fps uten oppgradering så er jo ikke nødvendig å ha om en ikke vil spille dlc. 

Greit nok det, men når det koster 20 dollar for å oppgradere til directors cut på PS4 men 30 dollar for å oppgrader til directors cut for PS5 versionen så blir det vanskelig å se på det som noe annet enn at du betaler for en Next Gen upgrade som burde vært gratis om en følger eksempelet til flere andre utviklere. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Tja, Microsoft krevde ikke penger for en egen historiedel som kom til Gears of war 5 flere måneder etter release. Uavhengig om du hadde kjøpt spillet eller spilte det via gamepass. 

Lenke til kommentar
firberblad skrev (50 minutter siden):

Tja, Microsoft krevde ikke penger for en egen historiedel som kom til Gears of war 5 flere måneder etter release.

Du kan si det samme om Battlefield / front spillene i det siste, eller for eksempel overwatch.

Enkelte spill får ekstra innhold uten at de tar betalt for det, mens andre tar betalt for DLC.

Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Greit nok det, men når det koster 20 dollar for å oppgradere til directors cut på PS4 men 30 dollar for å oppgrader til directors cut for PS5 versionen så blir det vanskelig å se på det som noe annet enn at du betaler for en Next Gen upgrade som burde vært gratis om en følger eksempelet til flere andre utviklere. 

Director's cut på ps5 får vel mer innhold enn dc på PS4, så det er vel ikke så rart at man betaler mer?

Om du har dc på PS4 så får du sannsynligvis 60 fps modusen de har nå på ps5 om du ikke oppgraderer til ps5 versjonen.

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 minutter siden):

Director's cut på ps5 får vel mer innhold enn dc på PS4, så det er vel ikke så rart at man betaler mer?

Om du har dc på PS4 så får du sannsynligvis 60 fps modusen de har nå på ps5 om du ikke oppgraderer til ps5 versjonen.

De har valg å utelate ting som japansk lipsync på PS4 versionen ja fordi PS4 ikke kan rendre cinematic i real time. Ellers er det vel bare en ren next gen upgrade med støtte for PS5 triggerenne og høyere oppløsning osv. Ikke noe vi burde betale ekstra for over PS4 versionen etter min mening. Jeg tror ikke dette er noe Sucker Punch har bestemt da de alltid har vært flinke til å tilby store oppdateringer gratis, som  Legends oppdateringer til Ghost of Tsushima for et lite halvår siden, dette tror jeg nok det er moderselskapet Sony som har tvunget frem :) 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, firberblad said:

Tja, Microsoft krevde ikke penger for en egen historiedel som kom til Gears of war 5 flere måneder etter release. Uavhengig om du hadde kjøpt spillet eller spilte det via gamepass. 

Spillet var gedigent, et mesterverk alene singleplayer. De ga også ut gratis multiplayer som var underholdende i seg selv og noe de ikke hadde annonsert før etter release.  
Det at de tar betalt nå for mer story content i en verden som dette ser jeg ikke noe problem med. 
Ser ikke at Witcher 3 var grådige for at de tok seg betalt for mer story i sine spill eller generelt andre.

Et uferdig produkt hvor man må kjøpe dlc er en uting, men litt annerledes her.

Er bare å la være å kjøpe om en ikke er interressert, selve spillet som singleplayer på release var et ferdig produkt.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Evil-Duck said:

Enig forresten i at det er kjipt å betale 10 dollar for next gen upgrade som skulle vært inkludert i de 20. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...