Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Mala skrev (19 minutter siden):

Burde uansett være en smal sak å patche inn i en firmware oppdatering. Cap på 60fps ute i dashboardet er vel nok for at det skal føles smooth? Jeg vet ikke hvordan det er tenkt å fungere om man kjører 4K og 120hz, så er menyene låst på 120hz? Noen nevnte jo og her at selve vifteprofilen kan jussteres med firmware, så da er det i hvert fall ikke noe problem for Sony å fikse dette, om det er ett "problem" for mange.

Da blir vel neste spørsmål om noen har dirt 5, CoD eller Borderlands for å teste om viften bråker mer når de kjører i 120 fps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (29 minutter siden):

Da blir vel neste spørsmål om noen har dirt 5, CoD eller Borderlands for å teste om viften bråker mer når de kjører i 120 fps?

Riktig! Om noen kan fylle inn hadde det vært flott!

Fikk en gledelig mail i fra Coolshop i dag også, konsollen er pakket og på vei :D

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål til de som har bestilt fra Elkjøp, 19.11 kl.13 batchen. Har dere hørt noe når de maskinene blir sendt?

Snakket med dem i dag, eneste de sier er før jul. Sa til han at det er forskjell på 10.desember og 20.desember, men da sa han at de bare sender fortløpende. Jeg ble ikke overbevist at de kommer med det første. 😊 

Tenkte bare å høre om noe har hørt noe annet?

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Hva skjedde på Coolshop egentlig? Har du TL:DR til oss som ikke har lest hele tråden?

Det var en joke, ett ess i ermet på lanseringsdagen. Ut på ettermiddagen der la de ut 250 stk PS5 konsoller, digital og optisk. 

Lenke til kommentar
16 hours ago, MacBain said:

"De mest stillegående viftene, med et mer optimalt design enn de som bråker mer, er gitt ut som test-enheter, mens de som bråker noe mer, dukker opp hos kundene. Det er konklusjonen til teknologi-avisen."

Ikke så bra hvis dette stemmer. Selv om dette ikke er ett kjempeproblem så er det fortsatt litt kritikkverdig.

Kan jo være at de første enhetene ble produsert med en dyrere vifte enn ønskelig pga. tilgjengelighet. Og så endret de produksjonen når de fikk tak i billigere, men god nok vifte.

Lenke til kommentar

Et lite noob spørsmål fra meg. Jeg har PS5, og min bror overtok min PS4 PRO, Min bror har kjøpt digital versjon av AC valhalla, og den følger med gratis oppgradering på PS5, kan han logge inn med sin ps4 bruker på min ps5, også laste ned PS5 versjonen der og spille den der? Kan jeg spille med min bruker også, hvis spillet innstallerer via hans bruker på min PS5? Beklager rotete spørsmål, har bare ikke lyst å gjøre noe feil. Håper på svar, takk.

Lenke til kommentar
19 hours ago, MacBain said:

https://itavisen.no/2020/12/03/ikke-alle-playstation-5-er-like-stillegaende-sony-utstyrer-dem-med-ulike-vifter/

"De mest stillegående viftene, med et mer optimalt design enn de som bråker mer, er gitt ut som test-enheter, mens de som bråker noe mer, dukker opp hos kundene. Det er konklusjonen til teknologi-avisen."

Ikke så bra hvis dette stemmer. Selv om dette ikke er ett kjempeproblem så er det fortsatt litt kritikkverdig.

haha så slike som DigitalFoundry og andre reviewers får spesialdesignede utgaver. Snakk om råttent spill 😂

Jaja, her får man bare sette seg ned og vente på nye revisjoner tenker jeg. Blir ikke lett å selge "bråke revisjonen" om noen måneder på Finn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (32 minutter siden):

haha så slike som DigitalFoundry og andre reviewers får spesialdesignede utgaver. Snakk om råttent spill 😂

Jaja, her får man bare sette seg ned og vente på nye revisjoner tenker jeg. Blir ikke lett å selge "bråke revisjonen" om noen måneder på Finn.

Jeg kan ta feil, men på meg virker det veldig usannsynlig om Sony skulle spare noen få cent på en dårligere vifte om effekten er så stor som det ser ut til. Helt ubetydelig innsparing.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Nimrad said:

Jeg kan ta feil, men på meg virker det veldig usannsynlig om Sony skulle spare noen få cent på en dårligere vifte om effekten er så stor som det ser ut til. Helt ubetydelig innsparing.

Ja, ville vært rart, men nå er det to eller flere versjoner av viftene i omløp. Er jo mulig de lydløse viftene ikke kjølte like bra og i hovedsak ble sent ut til anmeldere for å imponere med lydnivået. Selv om dette ikke er snakk om PS4 jet vifte så er det mange som misliker å ikke få det som omfattes som den beste viften etter å ha betalt dyrt for konsollen. For de som kun har hatt og kun har Playstation så vil dette lydnivået ikke være ett problem da det er 100x bedre enn før, men for de som har en Series X til å sammenligne vet hvor lydløs den burde ha vært da den ligger på ca. 40db noe Delta viften til Sony også gjør, i motsetning til Nidec sin som ligger på ca 45db. Tipper for øvrig ikke akkurat Sony kommer med noe offentlig informasjon angående dette. Så her blir jo alt bare spekulasjoner. 

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
MacBain skrev (2 timer siden):

Ja, ville vært rart, men nå er det to eller flere versjoner av viftene i omløp. Er jo mulig de lydløse viftene ikke kjølte like bra og i hovedsak ble sent ut til anmeldere for å imponere med lydnivået. 

Det kan være så lett som det var med PS4 sine kontroller stikker.

Var vel en fabrikk som produserte dem litt annerledes de første ukene, og en del som klagde på at dem ble ødelagte etter noen timer spilling.

Etter dette hørte man ikke noe mer om stikkene som gikk i oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...