Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pepperspraylaugh skrev (1 time siden):

Noen som har handlet denne varen og kan si meg om det er utløpsdato på de? I såfall når  ~?

Jeg handlet noen. Står ingen utløpsdato på dem. Fikk bare kodene på kvitteringen fra kassa.

Forresten. Elkjøp nettbutikk har nå 100+ på lager av DualSense-kontrolleren :D (har selv forhåndsbestilt en derfra)

Endret av CaZpeR
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (8 minutter siden):

Når jeg ser lastetidene til xbox blir jeg veldig overrasket om PS5 har laster på et par sekunder.

Du kan se lastetidene for enkelte spill allerede.

Var vel noen sider tilbake hvor de viser en coldboot av Spiderman, og i Sony sin egen demonstrasjon av ui viser de en coldboot av destruction allstars.

Lenke til kommentar

Da har Sony bekreftet at M2-sloten ikke vil støtte utvidelse av lagringen fra dag 1. Det vil komme en oppdatering senere som vil låse opp muligheten.

Litt merkelig at selskaper som Western Digital selger M2-disker som er "PS5-compatible" når PS5 ikke er mottakelig for dem 🤨

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 minutt siden):

Da har Sony bekreftet at M2-sloten ikke vil støtte utvidelse av lagringen fra dag 1. Det vil komme en oppdatering senere som vil låse opp muligheten.

Litt merkelig at selskaper som Western Digital selger M2-disker som er "PS5-compatible" når PS5 ikke er mottakelig for dem 🤨

De passer vel fysisk og er i henhold til specs fra Sony? Aner ikke, men jeg må nok ha en etterhvert.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 minutt siden):

De passer vel fysisk og er i henhold til specs fra Sony? Aner ikke, men jeg må nok ha en etterhvert.

Ja, men de vil jo ikke virke siden Sony ikke har det klart til lansering (tolker dette som at programvaren ikke er på plass).

Man kan jo alltids kjøpe den og montere den og så vente på oppdateringen som aktiverer dette.

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (21 minutter siden):

Nedpå sida her, om dette endrer seg for nyre spill som utnytter systemet berdre?? selvfølgelig mye brdre men hadde sett for meg bedre enn det der.

https://www.theverge.com/21548987/xbox-series-x-review

Der testes vel for det meste bare eldre spill.

Som sagt, i denne diskusjonen ser (så, ser ut til å være fjernet nå) man for eksempel Spiderman på ps5, som starter fra menyen på ps5 på rundt 8 sekunder.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, leifeinar said:

Nedpå sida her, om dette endrer seg for nyre spill som utnytter systemet berdre?? selvfølgelig mye brdre men hadde sett for meg bedre enn det der.

https://www.theverge.com/21548987/xbox-series-x-review

Er vel ingenting av disse bakoverkompatible spillene som støtter velocity arkitekturen så dette blir mye bedre etter hvert. Syntes faktisk det er imponerende på mange gamle spill, men quick resume hjelper jo på, hvis du ikke spiller mer enn 5-8 spill. Blir spennende å se hva Read dead 2 etc. vil bruke å laste på, denne vil jo heller ikke dra full nytte av SSD'en til, men da kan man i det minste sammenligne samme spill.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (8 timer siden):

Joa. Kompatible som at de passer og vil funke når Sony åpner opp for bruk.

meerkelig at dette ikke er åpna på dag 1? For å unngå at folk wiper harddisken sin pga uforutsette hendelser?

Jeg ser for meg at det kan være utfordringer med å få det til å fungere 100% slik Sony vil at det skal virke. Hvis man ser det i sammenheng med den tekniske gjennomgangen fra Mark Cerny så legger han veldig trykk på at man ikke skal ut å kjøpe en M2-disk før de kommer med en liste over hvilke som vil virke.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (9 timer siden):

Så vidt meg bekjent har vel ingen sagt noe om PS5-compatible utenom spekulasjoner fra mediene pga specs..? Uansett har Sony sagt at de vil ha liste over godkjente SSD-er som de selv har testet OK. Og de har sagt at det kan gå noen måneder etter release før de eventuelt blir tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (29 minutter siden):

Så vidt meg bekjent har vel ingen sagt noe om PS5-compatible utenom spekulasjoner fra mediene pga specs..? Uansett har Sony sagt at de vil ha liste over godkjente SSD-er som de selv har testet OK. Og de har sagt at det kan gå noen måneder etter release før de eventuelt blir tilgjengelige.

Jo. Western Digital har vel kalt sin for PS5-kompatibel (ordlyden er "Platforms we support") - Her fra den offisielle oversikten til WD (hvis du ser under SN850-disken deres):

WDSN850.jpg

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 minutt siden):

Jo. Western Digital har vel kalt sin for PS5-kompatibel (ordlyden er "Platforms we support") - Her fra den offisielle oversikten til WD (hvis du ser under SN850-disken deres):

OK, det hadde jeg ikke fått med meg. Da regner jeg med den vil virke :)

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (28 minutter siden):

Det gjør jeg også. Men ikke fra dag 1 når Sony sier det de sier om støtten. Men ser for meg det kommer på plass asap.

Sikkert. Tenker det er ganske tåpelig å kjøpe rundt launch uansett. Ekstremt få spill tilgjengelig og blodpris på flunka nye produkter. Vil nok være en svært betydelig prisnedgang de neste par årene på disse.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (45 minutter siden):

PS5 med en * ved siden av seg og ingen info om hva det betyr. Ville ikke løpt og kjøpt noen disker med mindre Sony selv sier de er kompatible.

Lenke til kommentar
Vaktmestern skrev (1 minutt siden):

PS5 med en * ved siden av seg og ingen info om hva det betyr. Ville ikke løpt og kjøpt noen disker med mindre Sony selv sier de er kompatible.

Klarte ikke å finne hva asterixen skulle representere. Så er nok et forbehold.

Men som Nimrad nevner. Er litt vel dyrt å utvide nå på dag 1. Tror jeg drøyer til prisene går litt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...