Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, RaptorStrike said:

De kunne absolutt vært interessant å vite om det utgjorde noen forskjell, men Sony/forhandlere har vel neppe spurt hvordan folk har ladet enhetene når de har tatt de på reklamasjon.

Har aldri tenkt på utfordringen før. Ser at det er et eget dedikert kretskort hva nå det enn gjør for micro-USB inngangen. Kan jo være alt i fra bare for å forbinde lederne til kabel, eller det kan sitte noe ekstra elektronikk der som er forskjellig fra den andre kontakten som jeg nytter som har kortere vei fram til batteriet. Ble ikke så veldig mye klokere.

Lenke til kommentar
barezell skrev (2 minutter siden):

Begge mine ps4 kontrollere har helt krise dårlig battertid. kanskje 5-6 timer. Siste 2-3 spillene jeg har fullført har jeg like greit bare spilt med kabel plugget i. 

Er 5-6 timer virkelig "helt krise dårlig batteritid"? Altså, da tror jeg heller du må tenke over hvor mye du faktisk spiller hver dag...

Endret av RaptorStrike
  • Liker 2
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (4 minutter siden):

Er 5-6 timer virkelig "helt krise dårlig batteritid"? Altså, da tror jeg heller du må tenke over hvor mye du faktisk spiller hver dag...

haha, ja det skal jeg virkelig ta innover meg. Takk som sier i fra! 

setter du kontrollen på lading hver gang du er ferdig å spille? 

Lenke til kommentar
barezell skrev (15 minutter siden):

haha, ja det skal jeg virkelig ta innover meg. Takk som sier i fra! 

setter du kontrollen på lading hver gang du er ferdig å spille? 

Jeg har skaffet meg ladestasjoner fra aliexpress til alle konsollene mine, så hver gang jeg er ferdig å spille setter jeg dem til lading. 5-6 timer er dårlig, men ikke krise. Problemet kommer når DS4 mister mye av original batteritid som ligger rundt 5-6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er 5-6 vanlig tid? shit. Mente de holdt lenger back in the day. Uansett ganske sørgelig. Det føles ut som de alltid er tomme eller klager over lite strøm. 

xboxen kontrolleren jeg bruker på pc holder jo mange uker til sammenligning, bruker da noe så kjedelig som AA batterier. Funker veldig bra helt til eska i skuffen er tom for batterier :p 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Og der skjønner jeg hvor lite jeg gamer sammenhengende sammenlignet med andre. Får jeg tre-fire timers fred fra familien for å game er jeg superlykkelig. Og så rett i cradle’n med den.

Så batterikapasitet har fra mitt ståsted ingen særlig betydning og jeg er nevneverdig lite bekymra. Er det dårligere kapasitet i forhold til hvor mye jeg gamer kjøper jeg rett og slett bare en kontroller til. 

Lenke til kommentar
G skrev (9 timer siden):

Akkurat det tror jeg også. Men, det var jo slik verden fikk vite om at de kuttet vekk optisk lyd fra denne generasjonen. Så da blir man nysgjerrig på hvordan de har tenkt å løse det. Altså dersom du har slik rød/hvit stereobehov, så må du jo nå da enten ha noe som kan skape dette via HDMI som dere nevner, og da må du nok anskaffe noe som kan omforme dette.

HDMI.

HDMI støtter mer datastrøm enn optisk, og da spesifikt surround lyd.

Du må ha HDMI for å overføre nok data.

Du får også høyere lydkvalitet.

Derfor fjerner de optisk utgang, da den ikke bringer noe ekstra til konsollen.

 

Bare å koble en HDMI ledning rett inn i tv, eller recieveren, eller hva det skulle være.

 

Om du av en eller annen grunn absolutt må kjøre lyden i stereo, på et gammeldags anlegg som kun har analoge innganger, så må du ha en DAC.

Siden Sony alltid har støttet USB digitale til analoge konvertere, så er det logisk å tro at denne også gjør det.

 

Plugg inn en USB DAC, gjerne med 3,5mm ut, noe så lett som en dragonfly, så tar du en 3,5 mm til dobbel phono kabel.

Ferdig.

 

Om du hadde behov for analoge kabler på PS4 så kunne du heller ikke plugge dem rett i konsollen. Du måtte ha en DAC der også.

 

Noe vanskeligere er det ikke.

Dette er ikke akkurat hjernekirurgi.

Lenke til kommentar
20 hours ago, barezell said:

Er 5-6 vanlig tid? shit. Mente de holdt lenger back in the day. Uansett ganske sørgelig. Det føles ut som de alltid er tomme eller klager over lite strøm. 

xboxen kontrolleren jeg bruker på pc holder jo mange uker til sammenligning, bruker da noe så kjedelig som AA batterier. Funker veldig bra helt til eska i skuffen er tom for batterier :p 

Mener å huske at når "rumble" kom så ble batteritiden merkbart lavere.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Iki said:

HDMI.

HDMI støtter mer datastrøm enn optisk, og da spesifikt surround lyd.

Du må ha HDMI for å overføre nok data.

Du får også høyere lydkvalitet.

Derfor fjerner de optisk utgang, da den ikke bringer noe ekstra til konsollen.

 

Bare å koble en HDMI ledning rett inn i tv, eller recieveren, eller hva det skulle være.

 

Om du av en eller annen grunn absolutt må kjøre lyden i stereo, på et gammeldags anlegg som kun har analoge innganger, så må du ha en DAC.

Siden Sony alltid har støttet USB digitale til analoge konvertere, så er det logisk å tro at denne også gjør det.

 

Plugg inn en USB DAC, gjerne med 3,5mm ut, noe så lett som en dragonfly, så tar du en 3,5 mm til dobbel phono kabel.

Ferdig.

 

Om du hadde behov for analoge kabler på PS4 så kunne du heller ikke plugge dem rett i konsollen. Du måtte ha en DAC der også.

 

Noe vanskeligere er det ikke.

Dette er ikke akkurat hjernekirurgi.

Har allerede vært innom temaet nokså utfyllende. Altså jeg har en DAC, men den er optisk til stereo. Altså må jeg kjøpe ny DAC om jeg vil ha lyden til stereo. Nei det er ikke hjernekirurgi, bare nok en iskald bøtte med frustrasjoner servert av Sony with a twist of lemon, når noe gammelt inngrodd som fungerer bra blir luket bort.

Endret av G
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Mala said:

Sikkert ingen trøst, men Microsoft har fjernet optisk utgang fra sine neste konsoller også 😛

Ja, vet om det. Men, der vet en at det ligger et virtuellt Windows 10 under skallet ihvertfall på forrige generasjon One. Men, man vet jo heller ikke sikkert hvordan det blir med USB-støtten framover der, eller? Uansett så har ihvertfall Windows 10 hatt relativt god USB-støtte da.

Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

Har allerede vært innom temaet nokså utfyllende. Altså jeg har en DAC, men den er optisk til stereo. Altså må jeg kjøpe ny DAC om jeg vil ha lyden til stereo. Nei det er ikke hjernekirurgi, bare nok en iskald bøtte med frustrasjoner servert av Sony with a twist of lemon, når noe gammelt inngrodd som fungerer bra blir luket bort.

Optisk er gammelt, og fungerer ikke bra.

Det er poenget.

Utdatert.

Du klager vel ikke på at Playstation ikke kommer med scart kabel i boksen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Iki said:

Optisk er gammelt, og fungerer ikke bra.

Det er poenget.

Utdatert.

Du klager vel ikke på at Playstation ikke kommer med scart kabel i boksen?

Hva mener du med det at optisk ikke fungerer bra. Det fungerer jo utmerket bra.

Går ikke an å sammenlikne optisk og scart. Scart er for både bilde og lyd samtidig, samt at det er veldig mye eldre enn optisk lyd.

Men, jeg er veldig enig i at scart ikke er noe optimalt, men så var det heller ikke det man diskuterte, var det vel? Trodde det var bortfall av optisk man diskuterte her.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...