Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Tenker nok at de som vurderer å utvide lagringskapasiteten på konsollene er litt mer interesserte enn den gjennomsnittlige, så det blir nok ikke så stort et problem med feilvalg og slikt.

Ser iallefall ikke for meg at foreldre sitter å utvider kapasiteten på konsollene ungene har fått til jul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CaZpeR skrev (13 minutter siden):

Jeg kjører nok kabel videre med PS5 😉 skal få plassen der PS4 Pro står i dag. 

Ja, for min del kommer WiFi alltid til å være en backupløsning der det ikke er praktisk mulig å bruke kabel. Typisk for mobile enheter, og i boliger der det ikke ligger kabelnett klart i veggene og jeg ikke har mulighet til å strekke kabel selv. Samtlige trådløse teknologier jeg så langt i livet har brukt har vært i beste fall "greie nok", og jeg må bare godta litt random wonkiness.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal ha kabel i PS5 min når jeg flytter uansett om jeg må legge den opp selv. Har spilt kablet siden jeg kjøpte meg en Xbox 360 Arcade i 2009 siden den ikke hadde innebygd wifi-antenne mener jeg å huske, så de siste par månedene hvor jeg har leid leilighet uten tilgang til kabel har det tidvis vært håpløst. Det hjalp når jeg fikk tips om hvor på PS4 antenna satt, slik at jeg fikk den litt opp i høyden, men når jeg får meg 1000/1000 fiber skal jeg jaggu ha kabel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, jeg har heller aldri hatt en helt strålende god opplevelse med WiFi. Jeg tror også at nettverkskortet både kablet og trådløst i førsteutgivelsen av PS4 er helt ræva. Selvsagt så er kablet noe bedre enn WiFi-en. Men likevel, noe er ikke helt som det skal tror jeg.

Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Joda, men så var det Xbox som ble diskutert. Beklager det inntrufne. Men er jo nødvendig når en veier ymse spissfindigheter mot hverandre på plattformene.

Ditto. Var bare nysgjerrig på hva man betalte for. Synes sånt er mer og mer komplisert, ass.

CaZpeR skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte på Microsoft sin løsning 🙂 fullt klar over at PS5 bruker M2. Poenget mitt var bare at foreløpig så er Microsoft sin SSD-løsning faktisk rimeligere enn en M2-SSD som yter mer enn 5.500MB/s lesehastighet (som er minstekravet Mark Cerny nevnte om å utvide PS5 sin lagringsplass). og samtidig også tilgjengelig fra lanseringsdatoen. Noe det ikke er så mange av til PS5.

ikke at jeg har tenkt å utvide på hverken PS5 eller XSX med det første, men hadde vært kjekt med muligheten. 

Xboxen  har vel treigere SSD enn PS5, så det skal jo være en viss naturlig varianse.. Ellers enig med du. Kjøper nok ikke utvidelse før utpå året 2021..

Lenke til kommentar
Just now, CaZpeR said:

Ser forøvrig at Microsoft selv har vært på banen og bekreftet at Expansion card for XSX/XSS ikke er Seagate eksklusivt. Så da vil vi se konkurranse der og. Ikke dumt. Fortsatt en enklere løsning i mine øyne. 

1760B98F-E588-4307-80F4-509EB404D312.jpeg

Da ble dette straks mer spennende. Kanskje denne pluggen kan smitte over i PC-kabinetter også. Hadde ikke vært helt dumt med litt mer fleksibel inn og utplugging av M.2-erstatteren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, RaptorStrike said:

Det kan jo være. Synes dog det er håpløst å bruke PS Store fra maskinen. Jeg går heller på mobilen eller datamaskinen for å browse og eventuelt kjøpe. 

Enig. Min aldrende PS4 blir helt wonky etter et besøk i Playstation Store. Må av og til ta omstart for å ikke dra med meg bufferguffe inn i spillingen, sånn for sikkerhets skyld tiltak altså. Når man ser stuttering i Playstation menyene så hjelper det med omstart og/eller litt databaseoppdatering. Jeg gidder ikke å teste absolutt alt. Men, har gjort et forsøk på å flytte spillene ut på ekstern hdd, i håp om at OS-et skulle få seg mer boltreplass. Det hjalp ikke stort. Skulle jo tro at USB 2.0 er noe kjipere enn en intern S-ATA HDD også. Så sånn sett så var jeg ikke særlig optimistisk til forsøket. Men måtte forsøkes.

Så kanskje det jeg allerede har fortalt dere, kan oppsummeres om at man skal ta min teori om elendige servere med litt forbehold (klype salt). Uansett kjipt når ting ikke bare funker smertefritt med gamingen.

Lenke til kommentar
G skrev (13 minutter siden):

Da ble dette straks mer spennende. Kanskje denne pluggen kan smitte over i PC-kabinetter også. Hadde ikke vært helt dumt med litt mer fleksibel inn og utplugging av M.2-erstatteren.

Hadde vært fint å sett den på PC og ja. Skal ikke se bort fra at på sikt at noe tilsvarende vil etter hvert dukke opp for den nye kontakten og (her er M2 til CFExpress):

615A0398-3C80-4603-956C-CF7E103849C0.jpeg

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 skrev (2 timer siden):

Fikk tidligere mail fra Komplett om at jeg var sikret konsoll til release, eller hvertfall rundt November/Desember, og på Min Side var den bekreftet inn den 17 November. Nå har jeg fått ny dato på Min Side og det står nå 3 Mars 2021 som lagerdato. Noen andre som har opplevd det samme?

Bestilte 22 April klokka 15:13.

Samme hos meg(mail og dato), men jeg er noen minutter etter deg. Veldig skuffende om dette stemmer. Du er vel ca 40 minutter etter at mulighetene for å bestille åpnet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Til dere som ikke har mulighet for å ha ruter ved siden av pc/konsoll - jeg bruker powerline adapter og det er akkurat like solid nett som om du kobler rett i ruteren. To the googlemobile. Det er plug'n play.

Endret av Slettet-9JVihvHL
Lenke til kommentar
G skrev (3 timer siden):

980 Pro er noe søppel ift. til tidligere Samsung Pro-modeller. Er TLC-basert som er tregere, har halve levetiden til 970 Pro. Altså 1200 TBW hos 970 Pro men kun lave 600 TBW på 980 Pro

TLC-basert eller ikke, de kan vel ikke jukse med hastigheten uansett? Hvis den er rask nok(altså, lik eller bedre enn den interne, som nok blir kravet), så bryr jeg meg ikke veldig om «lav» TBW for å være ærlig. Dette er til PS5, ikke akkurat heftig bruk. 600 burde være mer enn nok for å holde ut en konsollgenerasjon for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (2 timer siden):

Og nettopp der vil svært mange dette av. Det blir for komplisert. Men antar at Sony vil komme på banen med en liste over testede disker. Dog det hadde vært lettere med noe man ikke kan ta feil av.

Du antar? De har jo sagt det rett ut at de vil ha en liste. Jeg tror ikke mange vil gjøre feil. Faktisk veldig få. De som kan minst vil gå i en butikk og spørre, og da har de helt sikkert noen som er merket «ready for PS5» eller noe. De som er middels interesserte vil ta et kjapt Google-søk, og oss langt over snittet vet i forkant hva som er kravene og kan spå hva som vil fungere før det er blitt pushet ut noe i markedet.

Det folk vil gjøre feil på er å kjøpe fysiske spill til de digitale versjonene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (15 minutter siden):

Nå kommer jeg også til å kjøre kabel, men husk at PS5 støtter WiFi 6. Om man får seg WiFi 6-ruter og har ålreit dekning blir det nok betraktelig bedre enn ved PS4.

Bare overgangen fra PS4 til Ps4 Pro WiFi var som natt og dag. Fortsatt dårlig  ift pcen min og direkte DL, men ihvertfall merkbart bedre 😅

Jeg laster vel ned 1 Gig pr 5 minutter nå kontra 1 Gig pr halvtime som var tilfellet før, more or less. Har 500/50 linje så er nok på max et sted mellom konsollen og Sony.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Kan stryke "antar" tok det fra den tekniske gjennomgangen der Mark Cerny sa det. Gikk bare litt fort i svingene. Men har enda til gode å se den lista, eller så er det vel ingen SSD per dags dato som kan testes da de ikke er lansert enda. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...