Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

721 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      421
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

newman221 skrev (29 minutter siden):

Er Cloud3 med kabel? 

Og hvorfor styre med 6.plassen med kabel når Sonys egne sett ligger på 2. og 3.plass? 

Kablet er alltid bedre enn wireless uansett merke. Man mister litt kvalitet på trådløst. Cloud 3 får du med det ene eller det andre. Så vidt jeg vet er komponentene like inni.

Personlig var jeg ikke særlig imponert over Sony sitt headsett. Mange som sier at Sony er bra, spesielt pga Tempest 3d, men flere som påpeker byggekvaliteten og jeg syntes selv de virket litt skrale.
Guttungen har cloud 2 wireless og lyden der er helt fin synes jeg. God romfølelse og dyp nok lyd. Jeg selv gikk for Steel Series Arctis 9 som jeg også er fornøyd med. Føler disse er relativt like i ytelse. Hadde Turtle Beach Stealth Pro før dette igjen og der synes jeg det var overdrevent mye bass..

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det rare med Cloud 3 tråd/trådløs er at den kablede får slakt på alle områder, spesielt lyden fra kabelen når den blir berørt.

Så og si alle Sony PS5 headset lider av dårlig kvalitet visstnok, billig plastikk osv. Ingen erfaring selv.

Blir nok til at jeg svipper innom Elkjøp i dag og kjøper Cloud 3 Wireless, brukte et gammelt Corsair HS70 som falt fra hverandre, så går utifra det blir en oppgradering uansett.

Kan alltids levere inn igjen hvis det ikke lever opp til forventingene.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Tja, hva skal man si om headsettet da...

Spilt to kapitler i Alan Wake 2 nå og er rimelig usikker på om jeg skal beholde headsettet eller ei. Komfort er god og balansen på lyden er grei, men alt høres litt flatt ut. Synes at det er minimalt med bass, noe som gjør inntrykkene i spillet mindre effektive. Vært noen situasjoner der bassen skal (headsettet prøver) ha en dyp og rungende tone for å bygge opp et høydepunkt, men det takler ikke dette headsettet. Samme med stemmer/dialog, her høres det ut som lyden er mono.

Enn så lenge er dette ikke et headset for stemningsfulle spill.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (9 timer siden):

Tja, hva skal man si om headsettet da...

Spilt to kapitler i Alan Wake 2 nå og er rimelig usikker på om jeg skal beholde headsettet eller ei. Komfort er god og balansen på lyden er grei, men alt høres litt flatt ut. Synes at det er minimalt med bass, noe som gjør inntrykkene i spillet mindre effektive. Vært noen situasjoner der bassen skal (headsettet prøver) ha en dyp og rungende tone for å bygge opp et høydepunkt, men det takler ikke dette headsettet. Samme med stemmer/dialog, her høres det ut som lyden er mono.

Enn så lenge er dette ikke et headset for stemningsfulle spill.

Høres ut som om du er litt mer kresen enn det Cloud 3 kan gi deg ja. Spørsmålet er om du kanskje må opp i pris for å finne noe bedre?

Men lyd er subjektivt så du er jo fornuftig som kjøper og prøver selv. Noen synes eksempelvis at Turtle Beach suger skikkelig, men jeg likte de. Bass var det ihvertfall nok av, om enn på bekostning av generell lydkvalitet?

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Auto Asmodeus said:

Høres ut som om du er litt mer kresen enn det Cloud 3 kan gi deg ja. Spørsmålet er om du kanskje må opp i pris for å finne noe bedre?

Men lyd er subjektivt så du er jo fornuftig som kjøper og prøver selv. Noen synes eksempelvis at Turtle Beach suger skikkelig, men jeg likte de. Bass var det ihvertfall nok av, om enn på bekostning av generell lydkvalitet?

Mulig jeg må opp i pris dessverre ja, Beyerdynamic MMX200 får gode omtaler, lurer på om det var den som har en av de beste mikrofonene på trådløse headset.

Var innstilt på at bassen ville være litt lavere, men den er nesten helt fraværende på PS5, mulig den er bedre på PC.

Fra 1000 til 3500 (Audeze) eller 2500 (Beyerdynamic) er litt i det drøyeste laget for å spille på PS i ny og ne, må gjerne holde øynene åpne for salg fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...