Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

721 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      421
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Femtekolonne skrev (45 minutter siden):

Guttungen og jeg har blitt ganske hektet på It takes two. Er det andre sånne co-op spill som kan anbefales? Lastet tilfeldigvis ned iom at den havnet på ps plus og hadde null forventninger, men det er vel noe av det beste jeg har vært borti siden vi spillte Yoshis wooly world på wiiU.

Spillet er ikke ute enda, men her er lignende spill på vei fra gjengen bak It Takes Two i hvert fall :) Noe å glede seg til ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, hadde ikke lenger plus abonement. Det var jeg sikker på at jeg kjøpte på noe salg tidligere . Og jeg ser at tidlig i desember har de trukket meg 544kr. Jeg har ikke kjøpt noe annet av dem de siste 6mnd og det er ingenting å se at jeg har kjøpt i loggen heller. Hva i all verden er det playstation har tatt seg betalt for?

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (På 1.1.2025 den 17.15):

Hmm, hadde ikke lenger plus abonement. Det var jeg sikker på at jeg kjøpte på noe salg tidligere . Og jeg ser at tidlig i desember har de trukket meg 544kr. Jeg har ikke kjøpt noe annet av dem de siste 6mnd og det er ingenting å se at jeg har kjøpt i loggen heller. Hva i all verden er det playstation har tatt seg betalt for?

Tipper du da har oppgradert det plus abb du hadde utover Essential i x antall resterende dager av perioden, og at nå er "begge" utgått.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Neonex said:

Tipper du da har oppgradert det plus abb du hadde utover Essential i x antall resterende dager av perioden, og at nå er "begge" utgått.

men uansett burde det ligget i loggen? Og 544krfor under en mnd? Høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar

For de av dere som ikke har spilt Horizon 2 : Burning Shores DLC enda så kjører Sony tilbud på det til 50% (litt over 100-lappen) til 18 Januar. Krever originalspillet for enten PS4 eller PS5.

Selve DLCen er PS5 eksklusiv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen gode third party kontrollere til PS5? 😕

Skulle gjerne hatt en som er mest mulig lik Xbox kontrolleren. Liker PS5 generelt sett men dualsense er en elendig kontroller når man sammenligner selv med min gamle Xbox one kontroller. Ja den nye har selvsagt noen fancy gimmicks, men når det kommer til ergonomi og knapper så knuser Xbox PlayStation i mine øyne. 

Triggere på dualsense er seige og upresise i forhold til Xbox sine. 

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Kontrollerene er hovedårsaken til at jeg ikke kjøpte xbox, er helt forferdelig. Nå har guttungen fått switch så jeg kjøpte Zelda til meg selv, men jeg klarer bare ikke spille det for det er så latterlig dårlige kontrollere, da har jeg kjøpt ekstra vanlige håndholdte. Men av en merkelig grunn er det noen som har fått for seg at ikke de dingsene du styrer med skal være på siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg klarer å tilpasse meg. Kan ta noen runder eller kanskje en halvtime, men både Switch, Xbox, Playstation 4 og 5 samt et par tredjepartskontrollere klarer jeg fint å spille med her hjemme. Men alle kan ikke være så tilpasningsdyktige som meg skjønner jeg.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Auto Asmodeus said:

Jeg klarer å tilpasse meg. Kan ta noen runder eller kanskje en halvtime, men både Switch, Xbox, Playstation 4 og 5 samt et par tredjepartskontrollere klarer jeg fint å spille med her hjemme. Men alle kan ikke være så tilpasningsdyktige som meg skjønner jeg.

Jeg har Dualsense til PS5, Xbox-kontroller til PC de gangene jeg føler behov for det, og Switch Pro Controller til Nintendoen. Null problem å bytte mellom disse. Alle har sine positive og negative sider. Mest irriterende er at "ok" er på X hos Sony, og der ligger "back" hos Nintendo. Med mindre man spiller et japansk spill, da kan det hende at X og Circle har byttet funksjon hos Sony

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (21 timer siden):

Det har ingenting å gjøre med å tilpasse seg, jeg spiller på både PS, Xbox, Switch, mus og tastatur. Men når man spiller spill som krever litt høyere intensitet og presisjon (Skytespill, Rocket League, etc) så vil variasjoner i kontroller ha en del å si.

Jeg får til å spille på DualSense, men når jeg spiller de spillene nevnt over så merkes det hvor underlegen den er Xbox-kontrolleren i ergonomi og presisjon. Største forskjellen er joystick-plassering og triggerne, noe som er ganske kritisk.

Spiller spillene fint, det bare irriterer meg at ikke Sony åpner for et marked med bedre kontrollere enn de selv klarer å lage.

Lenke til kommentar

Samme jeg også fant ut. Hentet faktisk Audeze Maxwell i går. Godkjent førsteinntrykk der i alle fall.

Har ikke prøvd det spesifikke HyperX headsettet du nevner, men har brukt andre HyperX headset og vært veldig fornøyd med de. Levert langt mer enn det jeg ville forventet til prisen i alle fall. Eneste vanskelige er jo at de har så ufattelig mange ulike modeller å velge mellom. Du får vente på svar her eller se litt på YouTube, men HyperX har en del gode alternativer i alle fall!

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (4 timer siden):

Har lest utallige artikler og sett utallige videoer om headset til PS5. Og seirende er Audeze Maxwell hver gang, men den koster 3500,- som er et stykke mer enn budsjettet tillater.

Ser at HyperX Cloud 3 Wireless er på salg til 999,-. Noen som har dette som kan si litt hvordan det oppfører seg på PS5?

Guttungen har cloud. Usikker på hvilken variant men trådløst. Absolutt godkjent!

Lenke til kommentar

Mange takk for svar. :)

Ja, sånn ved første øyekast er Cloud 3 en forbedret Cloud 2 på alle punkter, utenom bass, her har de tydeligvis redusert kraftig på bassens "oomph" og rumble. Ikke noe krise da Cloud 2 har i overkant mye bass.

Noe som bekymrer er antallet som skriver at etter HP kjøpte HyperX, har kvaliteten gått drastisk ned.

Samt at Sony begrenser lydkvaliteten på Non-Sony headset, så lurer på hvor mye det er snakk om.

Skal primært spille historierike single player spill, har veldig lyst til å leve meg godt inn i Alan Wake 2, så vil ha et headset me god stemningslyd og dialog.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Fantomtegningen said:

Mange takk for svar. :)

Ja, sånn ved første øyekast er Cloud 3 en forbedret Cloud 2 på alle punkter, utenom bass, her har de tydeligvis redusert kraftig på bassens "oomph" og rumble. Ikke noe krise da Cloud 2 har i overkant mye bass.

Noe som bekymrer er antallet som skriver at etter HP kjøpte HyperX, har kvaliteten gått drastisk ned.

Samt at Sony begrenser lydkvaliteten på Non-Sony headset, så lurer på hvor mye det er snakk om.

Skal primært spille historierike single player spill, har veldig lyst til å leve meg godt inn i Alan Wake 2, så vil ha et headset me god stemningslyd og dialog.

Men er ikke Sony Pulse Elite da et brukbart alternativ? Skulle tro de hadde orden på teknikken og lydkvaliteten, uten særlig med tekniske begrensninger. Kostet 1190 på NetonNet før jul husker jeg, hadde veldig lyst til å oppgradere Pulse3D som er koblet til min konsoll

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...