Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner jo å komme litt PSSR-forbedrede titler, men det er relativt få det virkelig ser bra ut på. Skinken min er fremdeles trygt plassert på gjerdet. For å være ærlig angrer jeg mest på at jeg investerte i PS5 og Xbox Series X og ikke heller bare gikk for en dugelig gaming-PC. Endrer sikkert mening for PS5 i alle fall når Horizon III kommer :)

Endret av vidor
Lenke til kommentar

DLSS på PC er ikke perfekt det heller. Kan fort få en del av den "film grain" effekten der også. For min del er det viktigere om PSSR klarer å forbedre ytelsen noe. Spill på konsoll er stort sett godt nok ut når man faktisk spiller. Problemet mitt har vært titler låst til 30fps, eller som ikke klarer å levere over 45 fps selv når de sikter mot 60. 

Ser jo at de er litt i læringsfasen rundt PSSR. Noen "PS5 Pro enhanced" ser verre ut, men noen slipper patcher (Silent Hill 2 feks) som løser noe. Tror det blir bedre framover i alle fall.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
56 minutes ago, vidor said:

Det begynner jo å komme litt PSSR-forbedrede titler, men det er relativt få det virkelig ser bra ut på. Skinken min er fremdeles trygt plassert på gjerdet. For å være ærlig angrer jeg mest på at jeg investerte i PS5 og Xbox Serier X og ikke heller bare gikk for en dugelig gaming-PC. Endrer sikker mening for PS5 i alle fall når Horizon III kommer :)

Det har jo blitt kriminelt dyrt det også. Sjekket system req for Stalker2, og det er ikke direkte billig å spille i 1440@60. Bare det anbefalte skjermkortet RTX3070 koster jo over 10k. Så kommer 32GB ram, hovedkort, kabinett, skjerm, skrivebord osv på toppen

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (47 minutter siden):

899,- på PS5 på PSN

man handler ikke digitale spill på fullpris :)

Ragnarok kostet vel ca 400,- Men betaler greit 100,- ekstra for å slippe å styre med disker og høre på diskdrev. Ikke mist barn i huset og på besøk skal surre med disker. Samt at jeg slipper å kjøre 2 mil til OBS, eller betale 83,- i frakt.

Er generelt fan av digitalt, fikk last of us 1 på ps+, måtte betale 100,- for å oppgradere last of us 2 til ps5. holdt meg gående i 200 timer.

Hadde Dying light 2 på ønskeliste det fikk jeg nettopp via ps+, fått mange ps+ spill som jeg hadde lyst på.

Lenke til kommentar

Digitalt er digg ja, men må være tålmodig på tilbud. Fysisk er kun bra når man enten skal selge spillet videre i nær tid eller man vet at spillet vil fungere selv etter at spillets servere går ned. På Switch foretrekker jeg fysisk av den grunn, men på resten er det online all the way!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mye dyrere på f.eks playstation store å kjøpe spill enn fysisk i butikk?

Digitalt er jo bare digitalt. Kjøper man spillet i butikk, så er det jo så mange ekstra kostnader. Som f.eks cover, cd, butikk kjøper inn spillet, plassering i hylle osv. Er jo da ganske merkelig at digital er dyrere. 

Ja, man behøver ikke å være så redd for at cd skal gå i stykker, men kjøper man digital, kjøper man ikke ta bare en lisens til å bruke spillet, og dem kan egentlig i teorien avslutte dette når som helst?

Kjøpte dragon age på elkjøp dagen det kom ut. Tenkte jeg skulle kjøpe gjennom playstation store, men 899kr, elkjøp skulle ha 599kr. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 minutter siden):

Digitale salg har ingen konkurrenter, de konkurrerer bare med seg selv om å tjene mest mulig.

Fair enough. Men nå mistet dem jo f.eks ett salg med meg da, da spillet var såpass mye dyrere. Prisene hos playstation store er latterlige. 

Lenke til kommentar
engavif skrev (4 minutter siden):

Fair enough. Men nå mistet dem jo f.eks ett salg med meg da, da spillet var såpass mye dyrere. Prisene hos playstation store er latterlige. 

Om prisen er 3x høyere, men de kun mister 1/3 av salgene så har de doblet inntekten. I tillegg til lavere kostnader. Og så får de kanskje det salget fra deg når de senker prisen etter en stund, eller du kjøper PSN Premium eller liknende. Det er kalkulert og kynisk, men de tjener på det netto så forstår at de gjør det uten at jeg støtter det. Sjefene på toppen er i en helt annen verden enn de som faktisk spiller.

Eneste løsningen er mer konkurranse, er da vi ser prisene gå ned og tilbudet blir bedre. Er en sweet spot som ligger et sted mellom 100% monopol og 100% fragmentering.

Lenke til kommentar
engavif skrev (52 minutter siden):

Veldig mange har ikke noe valg fordi de har digital only konsoll…

Lenke til kommentar

Poenget med å få over til digital distribusjon er å få mer kontroll over supply & demand og styre prisene mer optimalt. Det er en grunn siden fysiske kopier kan bli så billige. I tillegg så er det sterkt ønsket å holde gjenbruk borte og bli mer som steam. PlayStation gjorde jo en stor sak at de fortsatte som før når Xbox ville bøye av for spillprodusentene ved lanseringen av Xbox One, men PlayStation tar some skritt mot dette med å "snikinnføre" dette via kostnadsredusering (gjøre UHD Blu-Ray spiller opsjonell)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...