Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

720 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      420
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Tror ikke det var mulig tidligere, men ser man kan forhåndsbestille 30th Anniversary PS5 slim, DualSense Edge og Portal hos Power. 30th Pro er naturligvis nok ikke tilgjengelig (da de loddet ut de 4 de fikk for en stund tilbake), ei heller "vanlig" 30th DualSense kontroller.

30th Slim er utsolgt hos Elkjøp, loddtrekning hos Komplett, og ikke tilgjengelig (antar utsolgt) hos NetonNet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leifeinar skrev (15 timer siden):

Får du til å kjøre begge på samme konto? tenker at om man ender opp med PRO følger jo biblioteket med dit,  men ønsker jo fortsat å ha vanlig ps5 også i drift.

Har spilldeling med den andre konsollen. Den ene er min hovedkonsoll, den andre er min sønns. Alle spillene jeg kjøper kan han laste ned. Når Proen er i hus blir min gamle en reservekonsoll og pakkes ned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har prøvd både PS5 og PS5 Pro, og kan komme med litt erfaringer. Finnes jo litt på YT, men liker mer uavhengige tilbakemeldinger, slik som man får her 😊

Spiller mest singelplayer spill nå for tiden.

Vurderer å slå til om man kan kjøpe PS5 Pro + disk, når det er Supertilbud på Power.

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å ta noe tid før PS5 Pro kommer til å vise hva den er god for, så det er ikke så mye stress å kjøpe tidlig. For min del trodde jeg det skulle komme er lite ras av optimaliserte nye titler til release av maskinen, men dette skjedde ikke.

PS5 Pro er i alle fall riktig valg siden Xbox ikke kommer til å satse på xboxhardware mer. De går over til ren software som er gode på. Sony ble for sterke.

Lenke til kommentar

Noen spill har fått en bump, mens andre spill er i praksis helt like. Flere av de som annonseres som "PS5 Pro Enhanced" har ikke fått upgrades enda, så det er tidlig å si om det vil gi noe effekt i de spillene.

Største forskjellen er vel at man kan få litt flere av "fidelity"-effektene i performance mode på ulike spill. Og noen får litt høyere FPS generelt. Noen spill går fra å være uspillbare til å bli spillbare. Om man har god råd så er Pro verdt det om man ikke har en PS5 fra før. Har man en PS5 fra før så vil jeg påstå at det er litt for lite upgrades til at det er verdt det. Supertilbud på Power bruker vel ikke å gjelde Playstation uansett så der får du ikke spart noe.

Om du uansett blir å oppgradere på et senere tidspunkt så kjør på. Jeg skal ha en PS5 Pro til GTA 6 så derfor kjøpte jeg en nå i stedet for å bare vente.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
gurka skrev (1 time siden):

Noen som har prøvd både PS5 og PS5 Pro, og kan komme med litt erfaringer. Finnes jo litt på YT, men liker mer uavhengige tilbakemeldinger, slik som man får her 😊

Vurderer å slå til om man kan kjøpe PS5 Pro + disk, når det er Supertilbud på Power.

Jeg har prøvd begge to nå og er ikke overbevist over verdien av PS5 Pro. Rent sånn teknisk er den god og jeg synes den gir mye for pengene sammenlignet med GPU-priser nå til dags. Men jeg merket knapt nok noe forskjell som helst. Kanskje hvis jeg hadde stilt de side om side og kunne sammenlignet, men å prøve hos en kompis med samme spill var veldig vanskelig å si. Vi har nådd et punkt denne generasjonen, delvis forrige, hvor forskjellene ikke er så store lenger. PS1 var generasjonen for 3D-gaming, PS2 tok dette et stort steg videre fra veldig tidlig 3D-grafikk, PS3 brakte inn HD og PS4 finpusset på det. Selv om rene tekniske tester tilsier at den er f.eks. 50% bedre, så oppleves det som om man knapt ser forskjell.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
gurka skrev (2 timer siden):

Har i grunn kun spilt Final Fantasy 7 Rebirth og Stellar Blade. Men FF7 er nå på ett nytt nivå sammenlignet med tidligere. Klarte rett og slett ikke å nyte 60fps performance mode pga. det helt ekstremt blurry bildet. 30fps modus er pent, men pga mangel på motion blur blir det ekstremt ubehagelig å spille. Helt ærlig kunne spillet hatt godt av en form for valgfri motion blur i dagens 60fps modus også. 

Stellar Blade er også meget lekkert og smooth! 

Tenker dette er en konsoll for de som absolutt vil ha det meste ut av spillene sine. Kommer til å nyte greit nye og eldre spill fremover :) 

Får man handlet spillkonsoll lengre med DNB sin rabatt hos power?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 17.11.2024 den 1:06 PM):

PS5 Pro er i alle fall riktig valg siden Xbox ikke kommer til å satse på xboxhardware mer. De går over til ren software som er gode på. Sony ble for sterke.

I følge MS selv har dem ikke gitt opp xboxhardware, Phil Spencer gjentok dette ganske nylig. Dem må jo ha noe å selge gamepass på, både PC og cloud utgaven av gamepass har gått mye dårligere.

Xbox CEO Phil Spencer Says There Will 'Definitely' Be Future Consoles

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...