Gjest 93d05...fb9 Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 Hei Trenger tips på hvordan jeg skal forvalte pengene mine i de neste ish 2 årene. Jeg er nettopp nyutdannet og har planer om å kjøpe leilighet om 1-2år. Er det for risikabelt å investere i indeksfond eller aksjer? En høyrente konto vil jo være safe, men taper jo penger på det. Kan nevne at jeg har allerede fylt opp bsu for i år. Ca 100k liggende nå, pluss god lønn med lave utgifter fra nå. Har vurdert bsu2.0 eller høyrentekonto. Anonymous poster hash: 93d05...fb9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 Dersom du vet at pengene skal brukes om 1-2 år er det BSU2 eller høyrentekonto som er alternativene. Alt annet bærer med seg for høy risiko i ditt tilfelle. Pengene du skal bruke på bolig bør legges på BSU2 så du får nærmere 4% rente. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 On 1/21/2020 at 10:31 AM, Guest 93d05...fb9 said: En høyrente konto vil jo være safe, men taper jo penger på det Du risikerer å tape MYE mer på aksjer/fond. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 Hvor gammel er du? Er det snakk om din første bolig? Hvis under 34 på #1 og ja på #2 - nordea boligsparekonto (evt hvis du er obos-medlem bsu2.0 i obos-banken). Da kan du sette inn maksbeløp (på 300k) i ett jafs. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Dumt å gamble med penger du skal kjøpe bolig for. Sett dem i det sikreste. La det heller ta litt lenger tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå