Myname Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg har fått plass på master i helseinformatikk, og vurderer sterkt å skifte beite. Jobber foreløpig som sykepleier, men tenker å kaste meg inn i en supportstilling så snart det dukker opp, i håp om en fot innenfor bransjen. Noen som har erfaring fra helsevesenet e.l.? Hvordan er jobbmulighetene for oss med helsebachelor i bunn? Anser meg selv som passe teknisk anlagt, og jeg lærer fort. Men jeg har null erfaring fra it annet enn å være superbruker på jobb. Ser feks at det er utlyst en konsulentstilling jeg kanskje kunne søkt på, som krever teknisk og/eller helsefaglig bakgrunn. Siden det står eller, regner jeg med de ikke forventer all verdens datakunnskaper. Det skal jobbes i Azure, kan man forvente opplæring fra bunn da? Eller er det normalt noe man bør kunne fra før? Lenke til kommentar
generalisten Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 Jeg vet ikke helt hvor relevant det er for oss nordmenn, men det finnes en helt egen subreddit om teamet. https://reddit.com/r/healthit Lenke til kommentar
kast Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 Sjekk ut DIPS. Høres ut som en god fit. Lenke til kommentar
forsøkskanin Skrevet 23. januar 2020 Del Skrevet 23. januar 2020 Jeg så denne fra Sykehuset Telemark her forleden: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=167817475 Jeg har sett en del slike tekniske jobber ved sykehus tidligere så det er hvertfall muligheter der. Det er også en del mer avanserte jobber i privat sektor (maskinlæring osv), Hvis du går inn på masteren så ville jeg anbefalt å fokusere mye på matematikk (spesielt statistikk) og programmering hvis du har muligheten til det slik at du har et solid grunnlag før du går ut i jobb. Det er mye bedre at du lærer gode prinsipper enn at du kan de aller nyeste og feteste algoritmene. Det er mye vanskeligere å lære seg gode prinsipper (spesielt matematikk) etter man har begynt i jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå