FrihetensRegn Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 32 tråder mot 20 tråder hjelper langt på vei i mange scenarier. Om Intel kommer ut med en CPU som kan konkurrere med AMD så er jeg positiv til det, men de er ikke i nærheten utenom IPC, der man får med masse varme og strømforbruk med på kjøpet. Nå som TSMC har annonsert planer om å lansere 3nm produkter allerede om to år, samtidig som Intel stadig utsetter sine produksjonsprosesser, så ser det mørkt ut for Intel. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 Så hva slags 3090 skal kjøpes? 3090 FE: Stilrent kort og vil være tilgjengelig tidelig. Det kommer ALLTID vannblokk tidelig til disse korta. Bakdelen er at RMA kan være dritt, da det må sendes til sverige og service firmaet som jobber for nvidia suger (virker det som) Ja så var det "digital River" spøkelse Asus strix 3090: Kjent for å være litt dyrere enn andre kort, "køstom bios" kommer alltid til Asus kort, og mye god support fra forskjellige XOC forum fra Asus medarbeidere. Luftkjølerene bråker litt mere enn f.eks MSI trio X( iallefall på 1080ti og 2080ti) MSI Trio X 3090: Kjøleren er ganske sansynlig veldig bra, når man ser hvor bra 2080ti trio x var. Greitt priset på de forige serien. Var særdeles populært, så vanskelig å få tak i tidelig. Egentlig det første halve året. Evga Kingpin/FTW/hydro coopper: Helt konge kort. Kommer sent på markedet, og er ofte priset VELDIG høyt. God support fra evga EU/USA Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Er det upålitelig enda å bestille via Nvidia? Ref. Digital River styret? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 9 minutes ago, FrihetensRegn said: 32 tråder mot 20 tråder hjelper langt på vei i mange scenarier. Om Intel kommer ut med en CPU som kan konkurrere med AMD så er jeg positiv til det, men de er ikke i nærheten utenom IPC, der man får med masse varme og strømforbruk med på kjøpet. Nå som TSMC har annonsert planer om å lansere 3nm produkter allerede om to år, samtidig som Intel stadig utsetter sine produksjonsprosesser, så ser det mørkt ut for Intel. Ja hva i hvilke scenarioer er de ekstra trådene så utrolig viktig. Viktig for at det er mere? Det er liksom begrenset hvor mye man "rendrer", fordi det er faktisk en jobb man skal gjøre FØR man rendrer. Rippe blueray til MKV er det heller ikkje mange som gjør. Ofte er det bare et par som gjør den jobben for millioner andre, som laster ned ferdig fra torrentsider, og HVEM har egentlig bluerayspiller i en pc? Utrolig få ville jeg tro. Eller det VET jeg Har selv cpu med 16 kjerner og en med 18 kjerner, så jeg liker å ha litt cores. Dog argumentene dine er litt tamme. Mere er ikkje bare bedre. Min 18 kjerner er "sykt" treig i forhold til 10900k i noen VELDIG krevende spill for cpu. Altså spill som liker lav latency, høy minnefrekvens og høy "singletråd" ytelse. F.eks Unreal Engine 4 spill Akkurat nå spilles det "Hell Let Loose" 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 5 minutes ago, Mala said: Er det upålitelig enda å bestille via Nvidia? Ref. Digital River styret? Ikkje skjedd noe for meg. Gått fint de 3 gangene jeg har bestillt. Dog ikkje testet RMA 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Nizzen skrev (15 minutter siden): Ikkje skjedd noe for meg. Gått fint de 3 gangene jeg har bestillt. Dog ikkje testet RMA Kryss i taket ? Frister å gå for ett referanse 3080 kort må jeg innrømme. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 32 minutes ago, Mala said: Kryss i taket ? Frister å gå for ett referanse 3080 kort må jeg innrømme. Bråker sikkert som et uvær. Personlig går jeg nok for et tredjepartskort. Nizzen solgte meg engang et 1080 til en god pris så 3080 blir nok en rimelig bra oppgradering Tror det er verdt å vente på tredjepartskort. Man skal jo gjerne ja kortet ei god stund og da er det irriterende med høy varme og støy. Lenke til kommentar
koford Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 men kan man ikke kjøpe FE fra f.eks komplett? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 koford skrev (1 minutt siden): men kan man ikke kjøpe FE fra f.eks komplett? Kun fra Nvidia 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Quakecry skrev (1 minutt siden): Bråker sikkert som et uvær. Personlig går jeg nok for et tredjepartskort. Nizzen solgte meg engang et 1080 til en god pris så 3080 blir nok en rimelig bra oppgradering Tror det er verdt å vente på tredjepartskort. Man skal jo gjerne ja kortet ei god stund og da er det irriterende med høy varme og støy. Selvsagt en bekymring det også, håper på noen gode tester asap Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 3 minutes ago, Mala said: Selvsagt en bekymring det også, håper på noen gode tester asap Jeg personlig må uansett spare ei stund. Har Ryzen 3600, så har hvertfall CPU klar til skjermkortet. Oppgraderte alt bortsett fra skjermkort og PSU rett før Corona kom, så det kan bli et gledelig år! Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Uderzo skrev (10 timer siden): https://www.komplett.no/kampanje/121235/nvidia-geforce-3080-3090-3070 Ingen priser for øyeblikket. Håper flere tredjepartskort er på vei. Satser på at dette innlegget kan kommenteres. Endret 2. september 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Mala skrev (4 timer siden): Kun fra Nvidia Søren. Jeg hadde lyst på et FE-kort denne gangen, men da hjelper det ikke at jeg har en rabattkode hos Komplett. 1 Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) 10 hours ago, Schweigaard said: Da ser 3070 ut som en veeeeldig logisk oppgradering fra min 5 år gamle pålitelige GTX 970. Antar at det vil holde med min Corsair 650W PSU? Har ikke tenkt å overklokke. Kommer fra 970 selv og ser på det samme, trenger bare et kort som er 44mm i bredden, håper at det er noen av produsentene som klarer å lage en kjøleløsning som matcher det og ikke fungerer som en ovn samtidig ? Fractal core 500 kabinett (itx) hvis noen lurer ? Endret 2. september 2020 av Ooinaru Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Trenger noen råd: Jeg har nå en maskin med i5 9400f og 16gb 3200 cl15 minne. Ønsker ikke at dette blir en flaskehals sammen med rtx 3070/3080 i spill som feks Warzone (1080p, mest mulig fps). Vurderer da og selge hele maskinen, og skaffe meg en brukt på finn. Finner flere interessante i en grei prisklasse, hvor jeg nødvendigvis ikke går i så mye minus. Kikker da på i5 9600k, i7 8700k og ryzen 3600. Alle maskinene har gode og raske ram brikker. Ryzen 3600 maskinen selges for noe ala det samme jeg kan få for maskinen min. Hva ville dere gått for? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 CetOr skrev (3 minutter siden): Trenger noen råd: Jeg har nå en maskin med i5 9400f og 16gb 3200 cl15 minne. Ønsker ikke at dette blir en flaskehals sammen med rtx 3070/3080 i spill som feks Warzone (1080p, mest mulig fps). Vurderer da og selge hele maskinen, og skaffe meg en brukt på finn. Finner flere interessante i en grei prisklasse, hvor jeg nødvendigvis ikke går i så mye minus. Kikker da på i5 9600k, i7 8700k og ryzen 3600. Alle maskinene har gode og raske ram brikker. Ryzen 3600 maskinen selges for noe ala det samme jeg kan få for maskinen min. Hva ville dere gått for? Bytt ut 9400fen med en brukt 9900K? Du kan også oppgradere RAMen til noe atskillig raskere. Ser at en ny 9900K nå koster 4399, så brukt burde ikke disse være dyre. Tror jeg ville startet med å oppgradere CPUen, og kjøpt RTX 3080. 9400Fen vil du sikkert kunne få igjen noen kroner for også (kanskje 700-1000kr). Forøvrig, hva for hovedkort har du? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 CetOr skrev (8 minutter siden): Trenger noen råd: Jeg har nå en maskin med i5 9400f og 16gb 3200 cl15 minne. Ønsker ikke at dette blir en flaskehals sammen med rtx 3070/3080 i spill som feks Warzone (1080p, mest mulig fps). Vurderer da og selge hele maskinen, og skaffe meg en brukt på finn. Finner flere interessante i en grei prisklasse, hvor jeg nødvendigvis ikke går i så mye minus. Kikker da på i5 9600k, i7 8700k og ryzen 3600. Alle maskinene har gode og raske ram brikker. Ryzen 3600 maskinen selges for noe ala det samme jeg kan få for maskinen min. Hva ville dere gått for? Om du har et Z-hovedkort som Z370 eller Z390 ville jeg oppgradert til en 9900KF eller 8700K f.eks. Om du har et B eller H-kort vil ramhastighet bli en stor flaskehals. Skal du kjøpe nytt ville jeg venta til AMD lanserer neste gen, ting tyder på at det kan bli bra til gaming og du får PCIe 4.0 som kanskje viser seg å ha øitt betydning for ytelsa. Om du har et B/H-hovedkort (:p) og vil ha noe av det beste akkurat nå kan du vurdere 10600KF/10700KF og et Z490 til rundt 2k, Asus prime er faktisk bra. Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 MrMarbles skrev (5 minutter siden): Bytt ut 9400fen med en brukt 9900K? Du kan også oppgradere RAMen til noe atskillig raskere. Ser at en ny 9900K nå koster 4399, så brukt burde ikke disse være dyre. Tror jeg ville startet med å oppgradere CPUen, og kjøpt RTX 3080. 9400Fen vil du sikkert kunne få igjen noen kroner for også (kanskje 700-1000kr). Forøvrig, hva for hovedkort har du? Det er hele problemet, jeg har et Aorus b360 hovedkort Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Cowboystrekk skrev (3 minutter siden): Om du har et B/H-hovedkort (:p) og vil ha noe av det beste akkurat nå kan du vurdere 10600KF/10700KF og et Z490 til rundt 2k, Asus prime er faktisk bra. Og hvor får man tak i dette til 2k?? Vurderer https://www.finn.no/187847427 Bør være en solid oppgradering fra 9400f og 2666 MHz (cl16) som jeg nå har, og passe bra til et 3070/3080 kort? Endret 2. september 2020 av CetOr Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Da blir det 3080 på meg. Fikk solgt begge mine 1080Ti før jeg omtrent rakk å legge ut annonsen ?. Så det er håp for folk med 1080 her ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå