Nizzen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 6 minutes ago, Theo343 said: Noen her som kommer til å gå for 3080 eller 3090 med tredjepart kjølere? Noe dere heller mot ut i fra tidligere erfaringer? Strixx? Beste kjøler var fortsatt MSI trio X. Bedre enn ROG korta til Asus. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 8 minutes ago, Theo343 said: Noe dere heller mot ut i fra tidligere erfaringer? For min del betyr støynivå og kjøleytelse mest, men som regel kjøper jeg fra MSI eller Asus. Blir spennende å se hvordan den nye FE kjøleren blir, men jeg holder ikke pusten, for som regel er Nvidia sine kjølere ikke like gode. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Theo343 skrev (1 time siden): Noen her som kommer til å gå for 3080 eller 3090 med tredjepart kjølere? Noe dere heller mot ut i fra tidligere erfaringer? Strix? Av det vi har sett sålangt, Gainward Phoenix 3090 (non-GS) for meg. Vi får se når vi får prisene. FE-kortet, hvis det virkelig er trippel-slot (noe som jeg alltid har ønsket meg), så er det også aktuelt. Om det er verdt eller ender opp med å få det påståtte 100 USD påslaget får vi se. Zotac har generelt hatt store og støyende kort. Klokker visstnok bra, men har blitt varmere enn gjennomsnittet. Så, skeptisk. Asus har vært uaktuelle denne generasjonen (20xx) pga. utgangene de har brukt (trenger 3x DP + 1x HDMI). Kunne jeg fått velge ville jeg startet hos EVGA. Men jeg har ikke sett noen kort fra dem ennå. https://i.redd.it/dzyexwkmp4j51.png Endret 1. september 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Lener selv mot FE eller Asus og Msi. Muligens Gigabyte da jeg er fornøyd med Aorus, men ikke bestemt. Gainward skal jeg holde meg langt unna og Zotac er nok litt på "no" lista med mindre de overbeviser. Endret 1. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Mon tro om alle som vil/skal ha 3090 hadde tenkt det samme om det fortsatt het Titan og det kom et 3080ti samtidig..? Interessant markedsføringtriks mot pengesterke marked er det iallefall fra Nvidia sin side ? Endret 1. september 2020 av Nwader Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg vil bare ha et kort som ikke er over 30 cm langt jeg 3 Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Om ikke FE blir for kort burde det bli bra med luftstrøm til høyre for minnemodulene og rett i toppviften på kabinettet. Men ser at luftstrømmen kan bli ødelagt av en frontmontert radiator med vifter. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) 37 minutes ago, N o r e n g said: Jeg vil bare ha et kort som ikke er over 30 cm langt jeg Da er vi to, men av det jeg har sett så er det ganske mye overheng bak PCB. Ingen problem med vannblokk mao https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/nvidia_rtx_3090_founders_edition_pcb_leaks/1 Endret 1. september 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 55 minutes ago, Theo343 said: Noen her som kommer til å gå for 3080 eller 3090 med tredjepart kjølere? Noe dere heller mot ut i fra tidligere erfaringer? Strix? Var happy med Gigabyte Aorus Xtreme mht 1080 Ti, så kanskje prøve den denne gangen også. Men jeg har bare 31 cm å gå på, max. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Theo343 skrev (1 time siden): Gainward skal jeg holde meg langt unna Hvorfor det? Jeg har hatt ett Gainward kort (6800 Ultra AGP) og det kortet fungerte greit nok. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 2 minutes ago, PaladinNO said: Hvorfor det? Jeg har hatt ett Gainward kort (6800 Ultra AGP) og det kortet fungerte greit nok. Det hadde jeg også! Hørtes ut som en skurtresker så endte opp med skifte kjøleren på det ? 1 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) 3 minutes ago, Mumriken said: Det hadde jeg også! Hørtes ut som en skurtresker så endte opp med skifte kjøleren på det ? Jeg kjøpte originalt to Aorus Xtreme-kort. Den ene var fin, mens på den andre hadde metalldekselet blitt bøyd litt så det tok borti ene viften, så det bråkte som du beskriver. Var bare å bøye det en liten mm ut, så hørte jeg ikke mer til det på de tre årene jeg hadde kortet. Endret 1. september 2020 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 1 hour ago, Theo343 said: Lener selv mot FE eller Asus og Msi. Muligens Gigabyte da jeg er fornøyd med Aorus, men ikke bestemt. Gainward skal jeg holde meg langt unna og Zotac er nok litt på "no" lista med mindre de overbeviser. MSI holder jeg meg unna. Jeg liker virkelig ikke måten MSI har forsøkt å presse og bestikke journalister på. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 2 minutes ago, Aetius said: MSI holder jeg meg unna. Jeg liker virkelig ikke måten MSI har forsøkt å presse og bestikke journalister på. Noen eksempler? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) To OT innlegg fjernet. Fokus folkens, fokus ?♀️ Vil helst unngå å måtte dele ut advarsler, men nå har det blitt poengtert såpass mange ganger hva trådens tema er. Vær greie folkens. Endret 1. september 2020 av Uderzo Lenke til kommentar
G Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) 5 hours ago, Mumriken said: Er litt tiltak å ligge på gulvet for å se opp i vannblokka for å sjekke microfinner så det har jo et lite bruksområde ? Passe på å ikke drasse PC-en med seg igjennom et kompani med skotter da. Da stjeler nok sersjanten speilene dine. Spoiler 5 hours ago, TheKims said: Vet jo det, jeg er ikke helt retard ? eller jo jeg er det. Varme er godt på vintenern not so much om sommeren Svar: Om sommeren kan an på på grottefest og innånde kullos Er visst kommet noe PCB-lekkasjer. Miljøpartiene kommer til å gå helt av skaftet. https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-geforce-rtx-3090-founders-edition-pcb-leaks.html Endret 1. september 2020 av G Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Nizzen skrev (33 minutter siden): Noen eksempler? Her er det som startet det: Personlig bryr jeg meg ikke så lenge de lager gode produkter, jeg forventer at ASUS, Gigabyte, ASRock, Acer, Dell, og HP er like ille ASUS sine spesifikasjoner for RTX 3090: https://videocardz.com/press-release/asus-announces-geforce-rtx-30-series 1 Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Asus slapp pressemeldingen sin litt tidlig. https://videocardz.com/press-release/asus-announces-geforce-rtx-30-series Sitat Powered by the NVIDIA Ampere architecture, which delivers increases of up to 1.9X performance-per-watt over the previous generation. The GeForce RTX 3090, 3080 and 3070 represent the greatest GPU generational leap in the history of NVIDIA. Liker at de bruker "performance per watt" når 2080 TI bruker 250W, og 3090 ligger på 350W. Men det kan være snakk om 1.9X med ray tracing f.eks. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 54 minutes ago, Nizzen said: Noen eksempler? Ob-on-topic: Noen som har sett noe størrelsesinfo på tredjepartsversjoner av 3090? 2 Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Aetius skrev (1 minutt siden): Ob-on-topic: Noen som har sett noe størrelsesinfo på tredjepartsversjoner av 3090? Asus sitt ser ut til å være 315mm. Tror zotac sitt lå på 290mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå