idleman_2 Skrevet 15. oktober 2021 Del Skrevet 15. oktober 2021 Noen som har kjennskap til om zotak 3090 korta er noe å ha ? Tilbudt det etter at de ikke klarer å skaffe 3080 kort... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2021 7 minutes ago, idleman_2 said: Noen som har kjennskap til om zotak 3090 korta er noe å ha ? Tilbudt det etter at de ikke klarer å skaffe 3080 kort... Like bra som alt annet 3090, om man ser på selve gpukjerna 3090 er mye mere digg enn 3080, uansett modell 1 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 idleman_2 skrev (12 timer siden): Noen som har kjennskap til om zotak 3090 korta er noe å ha ? Tilbudt det etter at de ikke klarer å skaffe 3080 kort... What, hvordan fikk du tilbud om 3090 som erstattening Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2021 14 minutes ago, Ephrus said: What, hvordan fikk du tilbud om 3090 som erstattening Han er en god kunde Lenke til kommentar
G Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 1 hour ago, Nizzen said: Han er en god kunde Det vil si en som betaler mye penger for varene? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 (endret) En interessant artikkel som går i dydben på litt av greiene vi nå ser med noen 3000 eiere (rett og slett fordi kort blir stadig raskere og skifte i fps og strømtrekk kan skje raskere og i større omfang) https://www.igorslab.de/en/evga-geforce-rtx-3080-rtx-3090-and-not-only-new-world-when-the-graphics-card-goes-amok-because-of-design-failures/ Dette med asynk voltregulering design som Buildzoid var inne på i kortet han tittet på, i videoen jeg linket tidligere, har jeg ikke gått i dybden på. Men merker meg at han ytret bekymring der. Men han presiserte at han ikke kunne si om dette gjaldt alle Ampere kort eller var spesifikt for kun referansekort eller AIBs. Men til saken. Quote Overload at high FPS numbers on all cards Now let’s move on to what many colleagues have unfortunately lumped together with the fan problem, even though it’s pure nonsense. Because the behavior of current graphics cards at exorbitantly high FPS numbers (e.g. in menus) and an emergency shutdown of the card (power good) or the triggering of the OCP in the PSU is anything but new. Again, of course, the values are more extreme in “New World” than usual, so it’s also more noticeable. It’s not new, though, and it’s certainly not game-dependent. Amazon’s “New World” is a closed beta and as such, of course, should be taken with a grain of salt when it comes to stability and potential bugs. Distributing a game without a limiter is negligent and downright stupid, but you always have to expect something like that in a beta as a tester. So from that point of view, you also have to distribute the pity and blame a little differently. Which brings us to the topic at hand. I won’t repeat myself now, nor will I go through the functional scheme of Power Tune or Boost again. That would be boring and maybe even a bit confusing for non-technical people. Nevertheless, we need to talk about monitoring again. AMD and NVIDIA take a completely different approach here, albeit with similar results. Simplified: While AMD monitors the power consumption of the GPU and memory controller directly at the power gates, NVIDIA controls all external 12-volt supply lines in their entirety. With all the advantages and disadvantages. Until Pascal, the very slow INA3221 from Ti was almost always used for this purpose, which allowed monitoring in coarser ms intervals. But with ever faster load changes due to the ever faster cards, one was already faced with big problems with Pascal as to whether the OCP (or OPP) could still trigger in time. So these chips already reached their limits more and more often and there were already some problems with too fast load changes or too high FPS numbers. That’s why NVIDIA has reacted very quickly and since Turing has been using monitoring chips with a (theoretically) higher resolution by a factor of 1000. In the picture below we see UPI’s specially designed uS5650, which enables much shorter monitoring intervals, similar to On Semi’s NCP45491. However, only NVIDIA knows how short these really are in reality, because even in the specs and the base design kit for the board partners, such details are unfortunately not listed. So this is really secret, unfortunately. Endret 16. oktober 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 (endret) 9 hours ago, Nizzen said: Han er en god kunde Vi bestilte en pc på black friday ifjor.. fått pc uten skjermkort sendte denne uken varsel om at de ikke fremskaffer skjermkort før 31 okt så kommer vi til å heve kjøpet... Så da blir det 3080 kort eller bedre... Endret 16. oktober 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2021 18 minutes ago, idleman_2 said: Vi bestilte en pc på black friday ifjor.. fått pc uten skjermkort sendte denne uken varsel om at de ikke fremskaffer skjermkort før 31 okt så kommer vi til å heve kjøpet... Så da blir det 3080 kort eller bedre... Nice Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 1 hour ago, Nizzen said: Nice Men vet ikke om det kommer til å kreve mellomlegg for dette kortet.. i henhold til forbrukerkjøpsloven skal vi ikke trenge å betale mere for 3090 kortet om det er det de tilbyr oss.. Detaljene har jeg ikke fått enda da.. Lenke til kommentar
Masen Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Jeg har ett HP OEM RTX 3080 kort uten gravesperre som jeg vurderer å selge på finn.no Hva er en realistisk pris jeg kan oppnå? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2021 22 minutes ago, Masen said: Jeg har ett HP OEM RTX 3080 kort uten gravesperre som jeg vurderer å selge på finn.no Hva er en realistisk pris jeg kan oppnå? 12000kr Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Nizzen skrev (45 minutter siden): 12000kr 12000? Legg på et par lapper Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2021 2 minutes ago, Ephrus said: 12000? Legg på et par lapper Lykke til, når lhr kfa2 3080 er på lager til 12490kr. Rma etc har en tendens til å bli mere tungvindt med oem gpu som har vært i en ferdigpc. For all del, det er samme for meg. Finnes mange dumme finn.no folk 🤣 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Nizzen skrev (1 minutt siden): Lykke til, når lhr kfa2 3080 er på lager til 12490kr. Rma etc har en tendens til å bli mere tungvindt med oem gpu som har vært i en ferdigpc. For all del, det er samme for meg. Finnes mange dumme finn.no folk 🤣 Solgt 2x non lhr for 17k (gigabutt), så burde ikke være vansklig med 14k, Op sa kortet var uten gravesperre Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Ephrus skrev (8 minutter siden): Solgt 2x non lhr for 17k (gigabutt), så burde ikke være vansklig med 14k, Op sa kortet var uten gravesperre Som @Nizzen sa så vil det nok være værre med RMA på kort som har stått i ferdigbyg pc, ikke umulig, men en del mer knotete vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Dragonlove skrev (38 minutter siden): Som @Nizzen sa så vil det nok være værre med RMA på kort som har stått i ferdigbyg pc, ikke umulig, men en del mer knotete vil jeg tro. Ahh leste ikke det med RMA, det forklarer saken Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Ephrus skrev (2 timer siden): Solgt 2x non lhr for 17k (gigabutt), så burde ikke være vansklig med 14k, Op sa kortet var uten gravesperre Såpass? Da bør jeg kanskje få det samme for et 2 mnd gammelt 3080 Suprim uten sperre da...Har aldri vært minet på. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 (endret) lucky666 skrev (11 minutter siden): Såpass? Da bør jeg kanskje få det samme for et 2 mnd gammelt 3080 Suprim uten sperre da...Har aldri vært minet på. Ja, uåpnet 3080 17k stk. Suprim uten sperre(brukt) burde lett være 15k om ikke mer mtp dagens suprim x priser som er lhr Endret 19. oktober 2021 av Ephrus Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Noen som har erfaringer med KFA2 3070 og 3080? https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/kfa2-geforce-rtx-3070-1-click-oc-lhr/1020983.11111/ https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/kfa2-geforce-rtx-3080-sg-lhr-slider-01-rgb-gaming-mouse/p1472.11111/ Bare 2x8 pins på 3080 ser jeg, men ekstra clip-on vifte og greier. Tenker støymessig og kvalitetsmessig i forhold til andre produsenter. Endret 20. oktober 2021 av iknutis Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Null problem, hvertfall på 3070. Ikke bråkete på 3070, 3080 ingeb ide Endret 20. oktober 2021 av Ephrus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå