kremt Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 5 hours ago, Betroz said: Ja, for det er mange som har 4-5 kort du Det er nok mange flere enn du tror. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 2. september 2021 Del Skrevet 2. september 2021 BadCat skrev (13 timer siden): Du kan få komme og tråkke på dynamosykkelen når jeg skal spille Quake. Eg stiller! 🤣👍 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 20 hours ago, Garegaupa said: Eg stiller! 🤣👍 tror nok at strøm er billigere enn å fylle på drivstoff i denne skrotten... 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Dette er for når strømnettet kollapser på ubestemt tid. Da må man ha noen til å tråkke på dynamoen. Endret 3. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 4 minutes ago, BadCat said: Dette er for når strømnettet kollapser på ubestemt tid. Da må man ha noen til å tråkke på dynamoen. for å drive hvor mange skjermkort ? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Del Skrevet 3. september 2021 For å spille Quake fra 1996. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) Nå er det ikke bare sikkerhetsvakheter i CPU som vil bremse spillytelse fremover. https://www.bleepingcomputer.com/news/security/cybercriminal-sells-tool-to-hide-malware-in-amd-nvidia-gpus/ Samt at de fleste har vel hørt om denne nå og at den også forårsaker redusert ytelse i spill. https://betanews.com/2021/08/12/printnightmare-fixing-kb5005033-update-is-causing-performance-issues-in-windows-10/ Endret 5. september 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 37 minutes ago, Theo343 said: Samt at de fleste har vel hørt om denne nå og at den også forårsaker redusert ytelse i spill. https://betanews.com/2021/08/12/printnightmare-fixing-kb5005033-update-is-causing-performance-issues-in-windows-10/ Den der var ny for meg. Hadde vi kunne velge oppdateringer selv mer i Win10 slik vi kunne tilbake i XP dagene, så hadde det vært en enkel sak å blokkere den oppdateringa. Jeg ser den oppdateringa hos meg også. Har du opplevd problemer med den Theo? Hva med dere andre? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Betroz skrev (1 time siden): Den der var ny for meg. Hadde vi kunne velge oppdateringer selv mer i Win10 slik vi kunne tilbake i XP dagene, så hadde det vært en enkel sak å blokkere den oppdateringa. Jeg ser den oppdateringa hos meg også. Har du opplevd problemer med den Theo? Hva med dere andre? Man kan jo stoppe oppdateringer i Win10 https://www.cleverfiles.com/howto/disable-update-windows-10.html Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 3 minutes ago, Dragonlove said: Man kan jo stoppe oppdateringer i Win10 https://www.cleverfiles.com/howto/disable-update-windows-10.html Jeg vet, men jeg ønsker jo oppdateringer til Windows Defender blandt annet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) Bare skru av services som oppdaterer og velg manuelt de oppdateringene du ønsker. Kjer services.msc Sett manual eller disabled. Det kommer ikke ei oppdatering på årevis med mindre du gjør det manuelt. Win-key og skriv "updates" for manuell oppdatering. Endret 5. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Ny gimmick for competitive gaming? https://www.intel.com/content/www/us/en/products/details/ethernet/killer-ethernet-controller.html Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Killer Ethernet kort husker jeg at jeg leste om når jeg skulle bygge meg min første PC i ca 2006-2007, men den gang var det vel ikke intel som var moderselskapet, men intet nytt greier Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 (endret) Nytt nå og fra Intel var saken At det finnes gamingrelaterte routere og nettkort fra før av er jeg klar over. Endret 5. september 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 2 hours ago, BadCat said: Bare skru av services som oppdaterer og velg manuelt de oppdateringene du ønsker. Kjer services.msc Sett manual eller disabled. Det kommer ikke ei oppdatering på årevis med mindre du gjør det manuelt. Win-key og skriv "updates" for manuell oppdatering. Jeg vet om det der, men takk for tipset. Jeg savnet bare litt XP dagene da man kunne huke av for hver og en oppdatering som Windows fikk, og man kunne enkelt blokkere hver og en også. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Men nu sporer vi litt av her folkens. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Theo343 skrev (1 time siden): Nytt nå og fra Intel var saken At det finnes gamingrelaterte routere og nettkort fra før av er jeg klar over. Ja, men Intel har kjøpt opp selskapet bak Killer Ethernet, så poenget mitt var bare at det ikke er nytt, Killer Ethernet har eksistert i fryktelig mange år Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Evil-Duck skrev (5 timer siden): Killer Ethernet kort husker jeg at jeg leste om når jeg skulle bygge meg min første PC i ca 2006-2007, men den gang var det vel ikke intel som var moderselskapet, men intet nytt greier Killer nettverk er ikke noe nytt navn , har denne liggende og den var bedre enn datidens onboard nic Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) Som en som har kjørt server NIC med avlasting fra CPU etc. og kofigurasjon via DOS siden begynnelsen av 90-tallet hvor Coax og Token Ring var greia er jeg fullstendig klar over disse tingene Geforce er forøvrig heller ikke noe nytt Hele poenget var at Intel nå satser med en ny serie rettet mot bla. WiFi6/6E ol. Endret 6. september 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) 14 hours ago, Betroz said: Den der var ny for meg. Hadde vi kunne velge oppdateringer selv mer i Win10 slik vi kunne tilbake i XP dagene, så hadde det vært en enkel sak å blokkere den oppdateringa. Jeg ser den oppdateringa hos meg også. Har du opplevd problemer med den Theo? Hva med dere andre? Jeg har spilt forsvinnende lite siste par månedene. Kjenner først og fremst til problemene den skaper i bedriftsnettverk. Det går på at den skaper generelle problemer (som man kan lese i linken) som også kan påvirke spillytelse. Mange av disse issuene startet i juli når MS begynte å patche "PrintNightmare" sikkerhetshull. Endret 6. september 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå