Nizzen Skrevet 25. august 2021 Forfatter Del Skrevet 25. august 2021 1 hour ago, Betroz said: @Nizzen @BadCat og dere andre jeg har fixet problemet ved å laste ned en ny VGA BIOS fra Asus. Nice find! Kjekt å vite i tilfelle. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) 34 minutes ago, PaladinNO said: snipp Som du sikkert så av forrige innlegget mitt, så fixet det seg med en ny VGA BIOS fra Asus Endret 25. august 2021 av Betroz Lenke til kommentar
Kilko1337 Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Etter jeg selv kobla til mitt 3080Ti, og ikke fikk bilde før innloggingsskjerm, googlet jeg og fant ut at det var et VANLIG problem med 3080ti at POST ikke vises. Dette løste seg etterhvert med en VBIOS-oppdatering. De fleste produsenter skal ha laget en VBIOS-fix for dette. Jeg har et Palit kort, forresten. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) 3 minutes ago, Kilko1337 said: Etter jeg selv kobla til mitt 3080Ti, og ikke fikk bilde før innloggingsskjerm, googlet jeg og fant ut at det var et VANLIG problem med 3080ti at POST ikke vises. Dette løste seg etterhvert med en VBIOS-oppdatering. De fleste produsenter skal ha laget en VBIOS-fix for dette. Jeg har et Palit kort, forresten. Bra å vite da for andre enn oss her i tråden som også skal kjøpe slike kort, at de bør oppgradere VBIOS på dem Endret 25. august 2021 av Betroz Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Min erfaring er at man må bruke DP1 og ikke f.eks. DP3. Det kan komme bilde etter hvert men det tar tid. Hvis man har flerskjermoppsett får man ikke bilde på alle skjermer umiddelbart. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Ang bios t gpu, kommer det "oppdateringer" eller er det like greit å bare kjøre stock bios som fulgte med kortet viss man ikke skal overklokke noe særlig. (Evga 3070 black) Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Betroz skrev (42 minutter siden): Som du sikkert så av forrige innlegget mitt, så fixet det seg med en ny VGA BIOS fra Asus My bad. Er ganske så på etterskudd i denne tråden, så skumlesingen gikk litt for kjapt. Godt det løste seg. 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) BadCat skrev (32 minutter siden): Min erfaring er at man må bruke DP1 og ikke f.eks. DP3. Det kan komme bilde etter hvert men det tar tid. Hvis man har flerskjermoppsett får man ikke bilde på alle skjermer umiddelbart. Bekreftes. Jeg sitter med 3 skjermer i Surround, alle over DP, og under vanlig boot får jeg POST på skjermen til høyre, Windows loading eller BIOS på skjermen til venstre, og så til slutt Windows innloggingen på skjermen i midten. Skjermene som da er vekslende aktive under boot sekvensen driver å blinker verre siden bildesignalet hopper frem og tilbake, før alle er aktive når jeg kommer til innloggingen. Endret 25. august 2021 av PaladinNO Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 14 hours ago, sveibuen said: Ang bios t gpu, kommer det "oppdateringer" eller er det like greit å bare kjøre stock bios som fulgte med kortet viss man ikke skal overklokke noe særlig. (Evga 3070 black) Du kan bruke EVGA Precision X1 til å oppdatere vga bios (feks. for å få rebar support om kortet ditt ikke kom med oppdatert bios) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Mumriken skrev (38 minutter siden): Du kan bruke EVGA Precision X1 til å oppdatere vga bios (feks. for å få rebar support om kortet ditt ikke kom med oppdatert bios) Så ligger ikke noen "forbedringer" med ny bios ellers? Får nok ikke brukt rebar desverre xD Sitter på i7-4770K Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Har Rebar noe å si for ytelsen i spill som Battlefield? (Jeg har den på jeg) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Betroz skrev (36 minutter siden): Har Rebar noe å si for ytelsen i spill som Battlefield? (Jeg har den på jeg) Fant ikke noen benchmarks av akkurat battlefield med rebar on/off, men generelt sett gir rebar on en performance boost på 3-4% i 4K på moderne spill om en ser på benchmarks. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 5 minutes ago, Evil-Duck said: Fant ikke noen benchmarks av akkurat battlefield med rebar on/off, men generelt sett gir rebar on en performance boost på 3-4% i 4K på moderne spill om en ser på benchmarks. Ok takk Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 55 minutes ago, sveibuen said: Så ligger ikke noen "forbedringer" med ny bios ellers? Ikke når det gjelder ytelse. Helst bug fixes etc 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. august 2021 Forfatter Del Skrevet 25. august 2021 1 hour ago, Betroz said: Har Rebar noe å si for ytelsen i spill som Battlefield? (Jeg har den på jeg) Battlefield støtter rebar, så noe forbedring er det nok Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) Har dere venner og bekjente som maser om å få kjøpe av dere kort og rimelig? Noen har en logikk at jeg skal kjøpe kort for 10k og selge det til de for 5. Han himlet med øyne da jeg sa han kunne få 3070 Stix OC for 9k, 1300 kr mindre enn jeg betalte. Jeg har ikke planer om å selge noen kort, men jeg tenkte å bli kvitt maset. Endret 25. august 2021 av BadCat Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 BadCat skrev (26 minutter siden): Har dere venner og bekjente som maser om å få kjøpe av dere kort og rimelig? Noen har en logikk at jeg skal kjøpe kort for 10k og selge det til de for 5. Han himlet med øyne da jeg sa han kunne få 3070 Stix OC for 9k, 1300 kr mindre enn jeg betalte. Jeg har ikke planer om å selge noen kort, men jeg tenkte å bli kvitt maset. Nei Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Hmm mitt 3080Ti TUF har 350W TDP, men selv om jeg øker den med 7% i Afterburner, så når den aldri opp mot 375W. Iallefall ikke i Battlefield. Er TUF sperra sånn? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Det skal vel ikke være sperre så lavt, men det når ikke like høyt som diverse "toppkort". Så vidt jeg vet finnes det bios som gir 450W på TUF. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Betroz skrev (32 minutter siden): Hmm mitt 3080Ti TUF har 350W TDP, men selv om jeg øker den med 7% i Afterburner, så når den aldri opp mot 375W. Iallefall ikke i Battlefield. Er TUF sperra sånn? Sikkert samme greie som med 3080, tror det er for mye strøm som trekkes fra PCIE-sporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå