BioNor Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 I morgen kl 19 tror jeg det var... https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/special-event/ Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) BioNor skrev (1 time siden): I morgen kl 19 tror jeg det var... https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/special-event/ 18* 10.40 + 1 dag, 7 timer, 20 minutter. Så Soon™. Jeg kommer nok til å begynne å se på kl. 17 for ikke å gå glipp av noe. Det er jo tross alt slikt man har flere skjermer til. ^^ Asus har visst også noe på gang:https://rog.asus.com/event/META-BUFFS/ Endret 31. august 2020 av PaladinNO 2 Lenke til kommentar
NTAuthority Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 https://videocardz.com/newz/gainward-confirms-geforce-rtx-3090-and-rtx-3080-phoenix-graphics-cards Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Håper på litt mindre kort til itx builds også! Zotac har vel vært gode på dette? Er i grunnen få 2 slot kort på nåværende generasjon Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 On 8/29/2020 at 3:46 PM, Nizzen said: Nå er det vel nesten bekreftet at 3090/3080 bruker 7nm TSCM alikavel. ... og NVLINK ? Nei, men det kan være at de bruker Samsung sin 7nm euv node. Skal være rundt 20% mindre effektiv en TSCM sin men ikke at noen bryr seg om 3090 bruker 360W istedet for 300W.. Datasenter kortene skal være på TSCM men vi får se.. Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 18 hours ago, Nizzen said: Blir gøy å se forskjellen mellom Ryzen og Intel med 3090 skjermkort i 1440p oppløsning. Da får vi enda mere å diskutere. Blir også spennende å se om Ryzen eiere tør å poste noen spillbenchmarks Det kommer nok ann på hvor viktig det blir med pci-e 4.0 tenker jeg Nå er jo ikke jeg den som bestrider at AMD kan være dårligere enn Intel. Har ingen problemer med å poste spillbenchmark jeg dersom jeg får råd til å handle 3000-serien Deler det med glede og står lagelig til som slakteferdig på 3700x CPU evt. praising Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) 1 hour ago, scuderia said: Nei, men det kan være at de bruker Samsung sin 7nm euv node. Skal være rundt 20% mindre effektiv en TSCM sin men ikke at noen bryr seg om 3090 bruker 360W istedet for 300W.. Datasenter kortene skal være på TSCM men vi får se.. Vel, jeg kjøper det kortet som fungerer best med min Seasonic 750W PSU og samtidig gir rom for litt annet småtteri som Reverb G2 via USB osv. Det jeg er litt usikker på er om jeg skal gå for FE på dag-1 eller vente på en god tredjepart. Endret 31. august 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 16 hours ago, PaladinNO said: Ah, jeg glemte å legge til: ~15.000 faktisk pris, men 18.000 Komplett pris. Vi får se. Da kjøper du det i fra en annen Webshop enn Komplett sin, dersom de får det inn vel og merke raskt nok noen av dem Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Bare en heads-up: TSCM er forkortelse for Technical surveillance counter-measures, og har nok ikke så mye med halvledere å gjøre. TSMC er forkortelse til Taiwan Semiconductor Manufacturing Company. TSMC vil nok ha nok av kunder denne høsten uansett om NVIDIA gikk for dem eller ikke. Den høye effekten på kortene kan imidlertid tyde på at de ikke er laget hos TSMC 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) 16 hours ago, PaladinNO said: Heldigvis er det i utgangspunktet ikke med lommeboken som det er med eieren av lommeboken: svetter man nok så blir man slankere. Og plutselig er den ene 0-en på 1000-lappene blitt borte i løpet av ventetiden. Men jeg har lagt en musefelle i min just in case... Jeg holder ikke pusten mens jeg venter, for lansering i lille Norge har generelt hatt en tendens til å komme noe senere. Men det er snart nå...https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/special-event/ Så omtrentlig kl 18 norsk tid i morgen da noen får gi meg smekke å sikle i, selv om jeg skulle finne på å stå over pga. priser eller andre grunner. 16 hours ago, Nizzen said: Jeg er klar for uansett strømtrekk av nye 3000 serie nVidia kort med 2x 1300w psuer Er nok katter å ta av i nabolaget. Åpne en spinningsal, montere noe katteskinn levende eller dødt, noen buck convertere og litt strømtriksing for å få strøm til å lede. Så behøver man ikke så mange PSU-er Endret 31. august 2020 av G Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 40 minutes ago, Theo343 said: Det jeg er litt usikker på er om jeg skal gå for FE på dag-1 eller vente på en god tredjepart. FE dag en og vente på en god vannblokk ? Lenke til kommentar
NTAuthority Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Theo343 skrev (45 minutter siden): Vel, jeg kjøper det kortet som fungerer best med min Seasonic 750W PSU og samtidig gir rom for litt annet småtteri som Reverb G2 via USB osv. Det jeg er litt usikker på er om jeg skal gå for FE på dag-1 eller vente på en god tredjepart. Hvor får man bestilt FE til Norge? Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 9 minutes ago, N o r e n g said: Bare en heads-up: TSCM er forkortelse for Technical surveillance counter-measures, og har nok ikke så mye med halvledere å gjøre. TSMC er forkortelse til Taiwan Semiconductor Manufacturing Company. TSMC vil nok ha nok av kunder denne høsten uansett om NVIDIA gikk for dem eller ikke. Den høye effekten på kortene kan imidlertid tyde på at de ikke er laget hos TSMC Haha ☺️ Er mange historier rundt hvordan nvidia gikk glipp av tsmc denne runden men vi får nok aldri vite sannheten uansett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2020 Forfatter Del Skrevet 31. august 2020 7 minutes ago, NTAuthority said: Hvor får man bestilt FE til Norge? 2080ti så var det fra nvidia.no Kjøpte 2080ti og nvlink derifra dag 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 8 minutes ago, NTAuthority said: Hvor får man bestilt FE til Norge? Syntes fe kortet virker veldig bra denne gangen. Dessuten om du skal ha et 3090 før sommeren 2021 så tror jeg ikke du kan være picky.. bare å kjøpe det man får tak i.. skal være meget begrenset produksjon. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Nizzen skrev (4 minutter siden): 2080ti så var det fra nvidia.no Kjøpte 2080ti og nvlink derifra dag 1 Antar det er herfra https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/buy/ Hva var leveringstiden derfra da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Hvordan blir skatt, toll og annet morro nå denne gang på å kjøpe derfra? Håper også de har byttet logistikk partner da jeg har fulgt noen som slet lenge med digitalriver eller hva de het. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2020 Forfatter Del Skrevet 31. august 2020 (endret) 5 minutes ago, Theo343 said: Hvordan blir skatt, toll og annet morro nå denne gang på å kjøpe derfra? Håper også de har byttet logistikk partner da jeg har fulgt noen som slet lenge med digitalriver eller hva de het. Som å kjøpe fra en annen norsk butikk. Jeg betalte 12700kr for ett kort inkludert frakt. Endret 31. august 2020 av Nizzen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Just now, Nizzen said: Som å kjøpe fra en annen norsk butikk. Ok? Når jeg kjøpte sykkeltøy fra bikester.no i sommer ble det masse krøll med tollvesnet fordi det ble sendt fra tyskland. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2020 Forfatter Del Skrevet 31. august 2020 Just now, Theo343 said: Ok? Når jeg kjøpte sykkeltøy fra bikester.no i sommer ble det masse krøll med tollvesnet fordi det ble sendt fra tyskland. Har kjøpt derifra 3 ganger, og ingen overraskelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå