Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Bare jeg som er interessert i 3070 her? Hvis ryktene stemmer, og 3070 er omtrent like raskt som 2080 ti, så kan det bli mye ytelse for pengene. Det jeg ønsker meg med 3070 er ytelse på nivå med 2080 ti til en mye lavere pris, og forhåpentligvis bedre ytelse i ray traycing. Det er selvfølgelig spennende med et monster som 3090, men å koste på 15k++ kroner bare for et skjermkort, frister rett og slett ikke. 

Jeg liker heller ikke ryktene om strømforbruket til 3090. 350W er ganske sykt. Selv Radeon 290x blir jo strømgjerrig i forhold. :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

21 minutes ago, Splitter said:

Bare jeg som er interessert i 3070 her? Hvis ryktene stemmer, og 3070 er omtrent like raskt som 2080 ti, så kan det bli mye ytelse for pengene. Det jeg ønsker meg med 3070 er ytelse på nivå med 2080 ti til en mye lavere pris, og forhåpentligvis bedre ytelse i ray traycing. Det er selvfølgelig spennende med et monster som 3090, men å koste på 15k++ kroner bare for et skjermkort, frister rett og slett ikke. 

Jeg liker heller ikke ryktene om strømforbruket til 3090. 350W er ganske sykt. Selv Radeon 290x blir jo strømgjerrig i forhold. :wow:

Har du hatt 290x? :p

Jeg hadde 2 på vann som jeg overklokka. De var ikkje akkurat strømgjerrige ? Tro de trakk iallefall 350w per stk :D
Edit: Oppi 400w med skikkelig overklokka

Her er korta før de fikk vannblokk.

Jeg er klar for uansett strømtrekk av nye 3000 serie nVidia kort med 2x 1300w psuer :D

2014-07-03192353.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Splitter skrev (7 minutter siden):

Ja om 3070 blir som du sier, så frister det veldig.. god ytelse for pengene. !!

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (5 minutter siden):

Har du hatt 290x? :p

Jeg hadde 2 på vann som jeg overklokka. De var ikkje akkurat strømgjerrige ? Tro de trakk iallefall 300w per stk :D

Ja. Husker de hadde veldig bra ytelse til prisen, men bråkte alt for mye og når 9xx serien fra Nvida kom ut, byttet jeg ganske fort. :laugh:

Lenke til kommentar
Splitter skrev (9 minutter siden):

Blir nok mest sannsynelig 3070 eller Big Navi på meg. Får bare håpe de når å komme ut før Cyberpunk slippes noe jeg egentlig tviler på.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (45 minutter siden):

Jeg er klar for uansett strømtrekk av nye 3000 serie nVidia kort med 2x 1300w psuer :D

Min PSU er på 1000W, så er ikke bekymret for akkurat det, men høyere strømforbruk betyr mer varme i kabinettet, noe som igjen betyr høyere fart på kabinett-viftene, og mer støy. :(

Du valgte riktig modell av 290x ser jeg. Måtte bare ta et bilde av mitt gamle 290x også. :D

20200830_234244.jpg

Lenke til kommentar
9 minutes ago, PaladinNO said:

En ting som plager meg med 3090 / den nye 12-pin kontakten...jeg har kjøpt et sett med HVITE kabler til min HX1200 PSU, og nå kommer Seasonic / Nvidia /annen produsent til å inkludere en SVART adapterkabel. :hrm:

Er bare FE som kommer med den nye kontakten så da kjøper du et AiB kort

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

En ting som plager meg med 3090 / den nye 12-pin kontakten...jeg har kjøpt et sett med HVITE kabler til min HX1200 PSU, og nå kommer Seasonic / Nvidia /annen produsent til å inkludere en SVART adapterkabel. :hrm:

Skal ikke se bort i fra at du får kjøpt en slik modulær kabel fra produsenten din om ikke så alt for lenge. At PSUen er modulær har sine fordeler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (2 timer siden):

Er bare FE som kommer med den nye kontakten så da kjøper du et AiB kort

Jeg vet. Vi får se hvilke tredjepartsprodusenter av interesse som har noe til 3090 klart ved Nvidias egen utgivelse.

MrMarbles skrev (1 time siden):

Skal ikke se bort i fra at du får kjøpt en slik modulær kabel fra produsenten din om ikke så alt for lenge. At PSUen er modulær har sine fordeler.

Håper ikke det er noen som kjøper ikke-modulære PSU-er idag. :p

Semi-modulære fungerer til bygg hvor det estetiske ikke er så nøye, men ellers sverger jeg til 100 % modulære PSU-er.

Lenke til kommentar

Jeg går nok for 3060/3070 om jeg oppgraderer. Sitter på 1080-skjerm og spiller lite fast pace-spill. Ryzen 3600 vil nok ha lite å hente på å velge 3080/3090 istedet med mitt behov uansett ;) Største argumentet mitt blir å ha noe nytt å fikle med (oc/uv etc) og evt teste ut RT i de få spillene hvor det er godt implementert og ser bra ut. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, leifeinar said:

Jeg tenker også på 3070, hvis ikke big navi.  Blir også artig å følge 2080ti, hva blir OK bruktpris på disse? 5k?

Tja, jeg solgte nettopp mitt 1080 Ti for 4900,- så jeg tror ikke 2080 Ti kommer like lavt med det første. Enn så lenge er bruktprisene på 2080 Ti helt urealistiske, men kanskje de kommer ned mot 6-7 tusen med tiden?

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Nå har vell sjelden FE-kortene vært de mest attraktive verken med tanke på pris, ytelse eller funksjoner vs AIB, men vil man ha det først så må det bli FE. 

Var ikke alle 2080 Founders Edition "golden samples", dvs. at Nvidia beholdt det best silikonet selv?
Men tredjepartskort (de med egen PCB) var / er fortsatt bedre mtp. VRMs og kjøling.

På de første kortene som kommer ut så er det vel det samme pga. samme PCB (bare navneklistremerket som er forskjellig).

Lenke til kommentar
22 minutes ago, PaladinNO said:

Var ikke alle 2080 Founders Edition "golden samples", dvs. at Nvidia beholdt det best silikonet selv?

FE var alle A-chipper, men det er ikke kjent at de var bedre binnet enn AiB sine A-chipper. 

Men det er/var mye mer herk å flashe brukendes bios på FE

Edit: Mtp hvordan det var med RTX 20xx så er jeg veeeldig i tvil om jeg kommer til å kjøpe FE tiltross for mye tyder på at det kommer først i salg..

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (14 minutter siden):

Men tredjepartskort (de med egen PCB) var / er fortsatt bedre mtp. VRMs og kjøling.

På de første kortene som kommer ut så er det vel det samme pga. samme PCB (bare navneklistremerket som er forskjellig).

Jeg skrev sjelden da, vet det har vært noen få unntak, men generelt har man fått mer for pengene med AIBs om man orker å vente :)

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Jeg skrev sjelden da, vet det har vært noen få unntak, men generelt har man fått mer for pengene med AIBs om man orker å vente :)

De har vel det historisk sett. 20xx-serien var det første jeg kom på å ha lest noe om. Jeg pleier å hoppe over sånn 3 GPU-generasjoner (tillegg til å kjøpe sent, så FE-kortene ikke engang er tilgjengelig lenger når jeg kjøper) så jeg skal ikke uttale meg for mye (og jeg har aldri eid et FE-kort).

Men ja, generelt gir tredjepartskort mer for pengene. Bedre kjøling, mindre støy, bedre overklokkere osv.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Mumriken said:

Mtp hvordan det var med RTX 20xx så er jeg veeeldig i tvil om jeg kommer til å kjøpe FE tiltross for mye tyder på at det kommer først i salg..

Her er bra lesestoff om hvor gimpet 2080ti egentlig er med tåplige power limits.

Forventer at FE vil være enda mer nedlåst denne runden..
Her er mitt 2080ti uten power limits

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...