Nizzen Skrevet 30. august 2020 Forfatter Del Skrevet 30. august 2020 2 hours ago, Cowboystrekk said: Vi snakker om 2 helt ulike ting. Jeg snakker om nisje ut ifra funksjoner, du om salgstall. Ja, AMD selger ca bare 1/4 så mange kort som Nvidia så på det området blir de generelt nisjeprodukt, enig i det. Mere 1/5 Lenke til kommentar
Populært innlegg N o r e n g Skrevet 30. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2020 Merko skrev (1 minutt siden): Jaja, min pappa er sterkere enn deres ? La oss ikke gå over stokk og stein over Intel vs AMD. Why can't we all be friends. Det er bare en fyr her som påstår det ikke går an å spille med annet enn RTX 2080 Ti med 10900K. Den fyren går nå på blokk-lista, for jeg orker ikke lese flere idiotiske hyperbler. 13 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) N o r e n g skrev (33 minutter siden): Det er bare en fyr her som påstår det ikke går an å spille med annet enn RTX 2080 Ti med 10900K. Den fyren går nå på blokk-lista, for jeg orker ikke lese flere idiotiske hyperbler. Jeg har aldri hevdet eller sagt det. At han blokker meg for noe jeg ikke engang har sagt er kun barnslig, og sier mer om Noreng. Troll. Merker jeg blir forbannet når Noreng skal vri og vrenge på det jeg har sagt, fordi han ikke tåler å bli motsagt. Upvotes får han og, tragisk. Endret 30. august 2020 av Emile the rat Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Emile the rat skrev (8 minutter siden): Jeg har aldri hevdet eller sagt det. At han blokker meg for noe jeg ikke engang har sagt er kun barnslig, og sier mer om Noreng. Troll. Merker jeg blir forbannet når Noreng skal vri og vrenge på det jeg har sagt, fordi han ikke tåler å bli motsagt. Upvotes får han og, tragisk. Intel er bedre med et RTX 2080ti enn en high end Ryzen i en del spill. MEN forskjellen i fps er neglisjerbart, og de fleste vil ha god nok fps selv med en high end Ryzen prosessor. Om forskjellen hadde vært 35->80 fps: greit nok. Men forskjellen er ikke det. Men før du skriver at jeg "svinger rundt med AMD kappe", så har jeg en Intel prosessor i min maskin, samt et nVidia grafikkort. Eneste maskinen som har AMD komponenter er min Xbox One S, og kan ikke akkurat bytte til Intel i den. 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Blir nok mest sannsynlig et RTX 3070(Super/S) på meg over nyttår, eller evt et RTX 3080. Har fått et bruksbudsjett på skjermkort på 12-15000,- Lenke til kommentar
Populært innlegg Cowboystrekk Skrevet 30. august 2020 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2020 Du går jo litt i samme fella som du sier Noreng går i selv da Emile. Flere av oss sitter faktisk på både AMD og Intel-maskiner (har en coffee lake selv jeg er godt fornøyd med) og ser fordeler/ulemper med begge. Jeg er fan av alle 3 produsenter, men de har sine fordeler og ulemper. Det later til at du ser kun ulempene med AMD i alle sammenhenger og fremstår som lite nyansert. Og du har kommet med noen merkelige påstander som f.eks at ryzen ikke kan utnytte raskere enn 3200 ram, noe som viser at du kanskje ikke vet så mye om ryzen. Det er helt greit det Ingen her har vell betvilt at Intel har de raskeste CPUene til spill eller Nvidia de raskeste GPUene, men ikke overdriv forskjellen, si det som det er, evt dokumenter 14 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Merko skrev (56 minutter siden): Jaja, min pappa er sterkere enn deres ? La oss ikke gå over stokk og stein over Intel vs AMD. Why can't we all be friends. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Så kan man lure på da, om all energien vi legger i denne data hobbyen og diskusjonene rundt det, er virkelig verdt det - eller om alt er en stor distraksjon Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. august 2020 Forfatter Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Blir gøy å se forskjellen mellom Ryzen og Intel med 3090 skjermkort i 1440p oppløsning. Da får vi enda mere å diskutere. Blir også spennende å se om Ryzen eiere tør å poste noen spillbenchmarks Det kommer nok ann på hvor viktig det blir med pci-e 4.0 tenker jeg. Det som kanskje irriterer Emile, er nok at svært få UTEN Intel cpu har postet noe som helst spillbenchmarks, men bare sier hele tiden : " er jo bare 2-3fps forskjell i 1080p med low settings"N o r e n g vet også bedre, fordi han har tross alt hatt en 9900k. Men fortsetter å komme med tester fra anandtech og slikt som han VET har nerfa Intel med elendig minnehastighet, og sikkert kjørt cpuene med max strømsparing.N o r e n g er flink til å "baite", det skal han ha Siden jeg har startet tråden her, så bestemmer jeg nå at det som videre skal diskuteres i denne tråden, SKAL være noe med NVIDIA GeForce RTX 30xx Endret 30. august 2020 av Nizzen 9 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Nizzen skrev (1 time siden): Siden jeg har startet tråden her, så bestemmer jeg nå at det som videre skal diskuteres i denne tråden, SKAL være noe med NVIDIA GeForce RTX 30xx Tiltredes. Vi legger CPU debatten død og fokuserer på trådens tema, den kommende RTX 3000 serien. Videre OT vil fjernes fortløpende. Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien, som vanlig. Dette innlegget skal ikke kommenteres. 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Skal man ha et 3090 så er det visst best å ikke somle. Såfremt "Moore's Law Is Dead" er en troverdig kilde, så vil det visst ikke være mange 3090 å få tak i. https://www.youtube.com/watch?v=onZqz0JYtMQ Så da spørs det hele på prisen. Jeg vil gjerne ha ett (så slipper jeg å tenke noe mer på skjermkort i overskuelig fremtid), men hvis norsk pris blir nærmere 20.000 Kr... Oof. Big oof. Blir 3090 for dyrt får jeg ta et 3080 20 GB istedet, som skal komme noe senere. Endret 30. august 2020 av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Ja, det er vel kanskje mer spennende å se hva de norske prisene blir enn ytelsen. Haha. Har veldig lyst på 3090, men om prisen blir for drøy kan det hende jeg må vurdere 3080 eller kanskje til og med et brukt 2080 Ti. Heldigvis ikke lenge igjen til vi får vite alt nå! ? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) 6u4rdi4n skrev (13 minutter siden): Ja, det er vel kanskje mer spennende å se hva de norske prisene blir enn ytelsen. Hvis prisen blir 1400 USD for 3090, så er det ca. 18.000 Kr. norsk pris (guesstimate). ...Hvilket, helt ærlig, er langt mer enn jeg har lyst til å bruke, selv på dette. Jeg bygde min nye PC i januar i år for rundt den samme summen (uten skjermkort). Endret 30. august 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 PaladinNO skrev (20 minutter siden): Hvis prisen blir 1400 USD for 3090, så er det ca. 18.000 Kr. norsk pris (guesstimate). ...Hvilket, helt ærlig, er langt mer enn jeg har lyst til å bruke, selv på dette. Jeg bygde min nye PC i januar i år for rundt den samme summen (uten skjermkort). Ut fra valutakursen på 8.82 NOK per USD blir det vel 15 000 kr norsk pris om vi tar med moms? Det er mye, men ikke helt håpløst om ytelsen er deretter. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 N o r e n g skrev (Akkurat nå): Ut fra valutakursen på 8.82 NOK per USD blir det vel 15 000 kr norsk pris om vi tar med moms? Ah, jeg glemte å legge til: ~15.000 faktisk pris, men 18.000 Komplett pris. Vi får se. 1 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Hvis ikke utsalgsprisen blir blåst opp av en eller annen grunn, så burde RTX 3090 starte på 15-16 000 NOK inkl mva. Men den som venter får se... Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) 6u4rdi4n skrev (9 minutter siden): Hvis ikke utsalgsprisen blir blåst opp av en eller annen grunn, så burde RTX 3090 starte på 15-16 000 NOK inkl mva. Men den som venter får se... Heldigvis er det i utgangspunktet ikke med lommeboken som det er med eieren av lommeboken: svetter man nok så blir man slankere. Og plutselig er den ene 0-en på 1000-lappene blitt borte i løpet av ventetiden. Men jeg har lagt en musefelle i min just in case... Jeg holder ikke pusten mens jeg venter, for lansering i lille Norge har generelt hatt en tendens til å komme noe senere. Men det er snart nå...https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/special-event/ Endret 30. august 2020 av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
koford Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Regner med 3080 Ti vil bli lansert på et senere tidspunkt? (om det i hele tatt blir en "Ti") Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Hvordor er det ingen som heller håper på 3090ti? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 RRhoads skrev (3 minutter siden): Hvordor er det ingen som heller håper på 3090ti? Fordi ingen vil bli permanent gjeldsslave. Selge hus, båt, bil, kone, barn, og egen kropp til genetisk forsking når prostitusjonsmarkedet er gått lei. Men det var nevnt noen ville rykter om et 48 GB VRAM Ampere Titan etterhvert... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå