Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

22 hours ago, idleman_2 said:

Var inne på samme tanke på å bruke dimm/ram kjøler selv ... Har noen liggende fra tidligere vannkjølingsprosjekt

Kjipt at ekwb bruker DHL da med de spinnville gebyrene sine 😕

Derfor kjøper jeg fra Techbay.no . Får vannblokker like fort den veien. Full reklamasjon og man støtter norsk næringsliv. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.amazon.com/Aluminum-Heatsinks-Amplifier-Transistor-Semiconductor/dp/B089QHCR4J/ref=mp_s_a_1_3?dchild=1&keywords=heatsink+blue&qid=1619907866&sr=8-3

Nan kan kutte den om den blir for stor.

0.5mm thermalpad er best. Festes bedre etter behov. Mange thermalpads er kleblige, så holder godt nok fast ved horisontal normalt montert gpu.

Borre fast går også, som vi har gjort med 6x dimm kjøler på bakplate. Gjengeborr og m3 skruer pluss gjengetape/kitt.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Nizzen said:

https://www.amazon.com/Aluminum-Heatsinks-Amplifier-Transistor-Semiconductor/dp/B089QHCR4J/ref=mp_s_a_1_3?dchild=1&keywords=heatsink+blue&qid=1619907866&sr=8-3

Nan kan kutte den om den blir for stor.

0.5mm thermalpad er best. Festes bedre etter behov. Mange thermalpads er kleblige, så holder godt nok fast ved horisontal normalt montert gpu.

Borre fast går også, som vi har gjort med 6x dimm kjøler på bakplate. Gjengeborr og m3 skruer pluss gjengetape/kitt.

Ok, men tenker det blir billigere fra elfadistrelec.no, der har de et vilt utvalg av ribber og ok priser (hvertfall lavere enn amazon)

Har vertikal gpu så usikker selv på termisk tape 🤔 kanskje jeg må skru+pad. Vært inne på mp5works men lurer på om det holder med 3 vifter under som blåser rett opp og over ribbene siden jeg ikke miner (O11 xl + vertikal)

image.thumb.png.179b80c75f9b790148943a8b88076880.png

Lenke til kommentar
4 minutes ago, shinsengumi said:

Ok, men tenker det blir billigere fra elfadistrelec.no, der har de et vilt utvalg av ribber og ok priser (hvertfall lavere enn amazon)

Har vertikal gpu så usikker selv på termisk tape 🤔 kanskje jeg må skru+pad. Vært inne på mp5works men lurer på om det holder med 3 vifter under som blåser rett opp og over ribbene siden jeg ikke miner (O11 xl + vertikal)

image.thumb.png.179b80c75f9b790148943a8b88076880.png

Vifte mot bakplate er ofte nok :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (1 minutt siden):

Fullt mulig det, de fleste har en GPU i lomma som tar opp mindre plass enn en fyrstikkeske. I alle fall om man fjerner batteriet og skjermen.

Joda, men nå var det skjermkort jeg mente, hadde det vært så lett så hadde de nok vært mye mindre.

Tror ikke min Oneplus 9 Pro greier å drive 4 skjermer i 4K oppløsning med alt på ultra i ett eller anna spill :lol:

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (2 timer siden):

Joda, men nå var det skjermkort jeg mente, hadde det vært så lett så hadde de nok vært mye mindre.

Tror ikke min Oneplus 9 Pro greier å drive 4 skjermer i 4K oppløsning med alt på ultra i ett eller anna spill :lol:

Det kommer an på spillet. En Adreno 660 ville nok klart 4K i eldre spill, man kommer et stykke med 1.7 TFLOPS.

4 skjermer i 4K er 8K, og det er ingen 8K-skjermkort i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...