Kjetil Lura Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 On 2/3/2021 at 12:49 AM, BilliePeach said: Tja... Da tror jeg jammen meg grafikkortet tok kvelden. Rtx 3090 rog strix OC white. Ellers så er det min helt nye PSU. Satt å gamet, plutselig skrur PCen seg av som om noen tar ut strømmen. PCen booter ikke med PSU koblet til GPU lenger. PSU lager statisk lyd og skrur seg selv av ASAP når GPU er koblet til og jeg forsøker boot. Uten GPU så booter den. Har jeg virkelig vært så uheldig med et dårlig kort? Edit: PSU er Corsair Rm1000i Edit2: Jeg får bootet med GPU koblet til med 2av 3 pcie kabler. Kobler jeg inn den helt til høyre får jeg ikke bootet... Har selv hatt ett 3090 død. Fikk penger på konto. De andre funker bra. Hos meg var alt død, fikk ikke maskinen i gang, men med mine back up kort (2060s) startet maskin opp. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Hadde lignende problem. Hos meg var det kabel som løsnet i selve pluggen ved PSUen grunnet altfor stive ledninger. Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Supervisor skrev (5 minutter siden): Hadde lignende problem. Hos meg var det kabel som løsnet i selve pluggen ved PSUen grunnet altfor stive ledninger. PCen startet opp med 2 andre grafikkort. 3090 er levert tilbake. Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Kommer GPU prisene noensinne til å synke igjen..? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 tj96 skrev (3 timer siden): Kommer GPU prisene noensinne til å synke igjen..? Det er lov å håpe, men vær forberedt på skuffelse Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Det er mer realistisk å håpe at det skal flate ut enn at prisene skal synke. Først må prisene nå toppen og så vii det ta måneder eller år å komme ned. Akkurat nå tenker folk på å kjøpe så mange kort som mulig.Basert på dagens situasjon vil det være en uendelig stor etterspørsel på grafikkort inn i 2023. Endret 7. februar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2021 Gpu prisene synker på bruktmarkedet ved neste generasjon gpu. Les; lenge til 😂 Nypris synker ikkje, de blir "end of life" 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Slik det har vært kan man teorien doble antall kort man eier hver tredje måned uten at det koster noe mer enn prisen for de kortene man startet med. Starter man med 20 kort kan man ha 160 kort etter ett år. Det forutsetter at man får bestilt et kort per 2-3 dager, noe som burde være mulig. Spørsmålet er hvor langt man vil presse det før man "casher ut". I teorien er det mulig å gjøre 200k om til 5,5 millioner før skatt i løpet av 4-500 dager. Ikke for den som starter nå, men for den som startet 17 september 2020 og har mye is i magen. Endret 7. februar 2021 av BadCat 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Spørsmålet nå er om 3060 starter på 4500 kr eller 5200 kr og om det kommer til å være kort i lagerhyllene. Jeg tipper 5990 kr for 3060 Strix, så får man bare følge med og se. Hvis laveste kort starter på over 5k må man nok plusse på tusen kroner på prisen til Strix. Endret 7. februar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
KevinS Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Fikk tak i et Asus strix OC 3070 kort her om dagen. Kommer jeg til å trenge noen ekstra kabler for og få den opp og gå? evt anbefaling på hvilke kabler jeg bør kjøpe? Endret 7. februar 2021 av KevinS Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 KevinS skrev (1 minutt siden): Fikk tak i et Asus strix OC 3070 kort her om dagen. Kommer jeg til å trenge noen ekstra kabler for og få den opp og gå?🙈 Nei bruker 2x8 pin noe de fleste strømforsyninger på 750w har. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 MSI Gaming x trio med suprim bios - plutselig kunne jeg overklokke minnet også: https://www.3dmark.com/spy/18158768 Alt på luft, kabinettvifter går stille, men kjørte opp GPU-vifter på 77% i denne testen. Masse skit kjørende på desktop, så CPU-score er ikke helt på topp. Gikk også opp fra ~85 MH/s til ~102 MH/s i Nicehash. Før jeg byttet bios måtte jeg kjøre minnet på -100. Nå kan jeg kjøre +1500, men det blir litt varmt på GPU mem junction, så det blir nok ikke 24/7. 1 Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) Da fikk jeg bestilt meg et nytt 3090 white ROG Strix OC fra komplett... Så får de tilbakebetale meg for reklamasjon på det ødelagte kortet når de er ferdig med å tvinne tommeltotter. Endret 8. februar 2021 av BilliePeach 1 Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Ville også ha ett av de, men var selvfølgelig utsolgt innen jeg fikk sjekket (jobber nattskift denne uken så bestilling på dagtid blir forsinket).. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Gikk fra 1070 til 3070, fra 70fps på low til 110-120 med alt på ultra i Borderlands 3. Ganske grei oppgradering det 3 Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 BilliePeach skrev (2 timer siden): Da fikk jeg bestilt meg et nytt 3090 white ROG Strix OC fra komplett... Så får de tilbakebetale meg for reklamasjon på det ødelagte kortet når de er ferdig med å tvinne tommeltotter. Fy fader! Det stod 2 stk på lager når jeg betalte fra kort på komplett, nå står det reservert 3.april. Løkhuer. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 BilliePeach skrev (16 minutter siden): Fy fader! Det stod 2 stk på lager når jeg betalte fra kort på komplett, nå står det reservert 3.april. Løkhuer. Løkhuer fordi du var for treg? De hadde jo to kort igjen og var sikkert ti andre som deg som trykket kjøp samtidig som deg😆 3 Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 KriZZ skrev (Akkurat nå): Løkhuer fordi du var for treg? De hadde jo to kort igjen og var sikkert ti andre som deg som trykket kjøp samtidig som deg😆 Da burde det ikke vært mulig å bli trukket 24.500,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå