BadCat Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Nå har jeg steppet opp gamet ytterligere et hakk. 65.32 M på 3060 Ti TUF Gaming. 1 Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Fornøyd med hvitt kort ja 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) 38 minutes ago, BilliePeach said: Fornøyd med hvitt kort ja Nice Hvite gutter 😅 Jeg har ett 3090 strix oc Black og ett 3090 strix oc White, bare for å være politisk korrekt 😇 Endret 24. januar 2021 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Ser det ikke bedre ut hvis du har kontraster i stedet for alt i én farge? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 7 hours ago, BadCat said: Nå har jeg steppet opp gamet ytterligere et hakk. 65.32 M på 3060 Ti TUF Gaming. Når den lister Powr der, er det power limit eller bruk i watt? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) Quote Power efficiency is the ratio between hashrate and the power consumption. It means how many units of hashrate can be mined with 1 watt. ... If the hashrate is expressed in GH/s, the power efficiency will be expressed in GH/W; And so on. Bruk i watt er 129 feks. Tallet til slutt er 65.32 millioner delt på 129 = 506,3k Power limit finner du ved å regne ut hvor mange prosent 129W er av 200W. Endret 24. januar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 22 minutes ago, BadCat said: Bruk i watt er 129 feks. Tallet til slutt er 65.32 millioner delt på 129 = 506,3k Power limit finner du vet å regne ut hvor mange prosent 129W er av 200W. Sweet, da yter jo det kortet helt sykt Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) 21 minutes ago, MariusJS said: Sweet, da yter jo det kortet helt sykt Ja, jeg får ut ca 10% mer ytelse enn de fleste andre. Vanlig for slike kort er 54-59. Endret 24. januar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 OOFboof skrev (14 timer siden): Noen som vet om coldwar kampanjen er over? Fikk ikke med noe kode på 3090 kjøpt på netonet 09.01.21. Du får ikke kode fra Netonet eller Elkjøp. Det er frivillig for forhandler å være med på kampanjen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) Med ThermalTake pci-e 4.0 riser received_416974552902449.webp Direkte i hovedkort: received_1188684694880468.webp Fikk bilder av Clock Em Up som gar testet riser kabelen. Endret 24. januar 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 BadCat skrev (3 timer siden): Ja, jeg får ut ca 10% mer ytelse enn de fleste andre. Vanlig for slike kort er 54-59. De skalerer med vram oc. På 14GHZ får jeg 53, 15GHz gir 57, 16GHz 61 Hvor bra du kan iverklokke vram avgjør hashrate. Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 9 hours ago, BadCat said: Ser det ikke bedre ut hvis du har kontraster i stedet for alt i én farge? Smak og behag, er det noe som heter. 1 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Nizzen skrev (3 timer siden): Med ThermalTake pci-e 4.0 riser received_416974552902449.webp 190 kB · 8 Nedlastninger Direkte i hovedkort: received_1188684694880468.webp 187 kB · 9 Nedlastninger Fikk bilder av Clock Em Up som gar testet riser kabelen. Sånn kabel må eg få skaffet meg Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 2 hours ago, hbrn said: Smak og behag, er det noe som heter. Kortet blir mer synlig i et bygg med kontraster. Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 BadCat skrev (1 minutt siden): Kortet blir mer synlig i et bygg med kontraster. Takk for din mening. Next please. 😘 1 Lenke til kommentar
SunZeeker Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Hei! Jeg må spørre om litt hjelp angående støy. Jeg har ett Gainward Phantom 3070 (non gs). Saken er at når jeg starter ett spill feks. pubg og kortet går i load, så er støyen helt jævlig. Inntrykket man får av kjøleren her er jo at det burde noenlunde være støysvak. Jeg måler opp i rett over 50 db 1 meter fra maskinen. Målingen er fra tlf, og ett bedre måleintstrument viser kanskje enda høyere. Jeg har lastet ned siste bios fra hjemmesiden deres og prøvd. Det litt artige er at det ble faktisk bedre til normal støynivå under last etter den biosen ble innstallert. Problemet er at nå få dager senere, så er støyen tilbake. Har sendt mail til gainward på dette, og venter på svar derfra om de har noen løsning. Under load går kortet rett i 70 grader, og viftene går i 68% eller mer. Fra denne prosenten er støyen fra kortet ikke holdbar, og blir så sjenerende at med open back headset så går det ikke å sitte inne i ett spill uten å miste lydinnhold fra spillet. Jeg har bygd utallige pcer fra 2000 tallet, og har ikke opplevd slik støy fra noen kort i senere tid, selv ikke med langt rimeligere kjøleløsninger. Dette minner om amd kort med stock støvsugervifter fra back in the days. Er det noen her som kanskje har opplevd lignende, og har noen forslag til noe som kan gjøres? Eller er retur eneste løsningen, selv om det vil være svært kjipt å måtte vente på nytt med dagens køliste. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 SunZeeker skrev (10 minutter siden): Hei! Jeg må spørre om litt hjelp angående støy. Jeg har ett Gainward Phantom 3070 (non gs). Saken er at når jeg starter ett spill feks. pubg og kortet går i load, så er støyen helt jævlig. Inntrykket man får av kjøleren her er jo at det burde noenlunde være støysvak. Jeg måler opp i rett over 50 db 1 meter fra maskinen. Målingen er fra tlf, og ett bedre måleintstrument viser kanskje enda høyere. Jeg har lastet ned siste bios fra hjemmesiden deres og prøvd. Det litt artige er at det ble faktisk bedre til normal støynivå under last etter den biosen ble innstallert. Problemet er at nå få dager senere, så er støyen tilbake. Har sendt mail til gainward på dette, og venter på svar derfra om de har noen løsning. Under load går kortet rett i 70 grader, og viftene går i 68% eller mer. Fra denne prosenten er støyen fra kortet ikke holdbar, og blir så sjenerende at med open back headset så går det ikke å sitte inne i ett spill uten å miste lydinnhold fra spillet. Jeg har bygd utallige pcer fra 2000 tallet, og har ikke opplevd slik støy fra noen kort i senere tid, selv ikke med langt rimeligere kjøleløsninger. Dette minner om amd kort med stock støvsugervifter fra back in the days. Er det noen her som kanskje har opplevd lignende, og har noen forslag til noe som kan gjøres? Eller er retur eneste løsningen, selv om det vil være svært kjipt å måtte vente på nytt med dagens køliste. Kjøleren kan ha dårlig kontakt med GPU. Du kan prøve å stramme skruene som fester kjøleren på plass, eller eventuelt sette maskinen opp-ned slik at kjøleren trykker ned på kortet. 1 Lenke til kommentar
SunZeeker Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Just now, N o r e n g said: Kjøleren kan ha dårlig kontakt med GPU. Du kan prøve å stramme skruene som fester kjøleren på plass, eller eventuelt sette maskinen opp-ned slik at kjøleren trykker ned på kortet. Takk for tips! Skal prøve dette. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) SunZeeker skrev (1 time siden): Hei! Jeg må spørre om litt hjelp angående støy. Jeg har ett Gainward Phantom 3070 (non gs). Saken er at når jeg starter ett spill feks. pubg og kortet går i load, så er støyen helt jævlig. Inntrykket man får av kjøleren her er jo at det burde noenlunde være støysvak. Jeg måler opp i rett over 50 db 1 meter fra maskinen. Målingen er fra tlf, og ett bedre måleintstrument viser kanskje enda høyere. Jeg har lastet ned siste bios fra hjemmesiden deres og prøvd. Det litt artige er at det ble faktisk bedre til normal støynivå under last etter den biosen ble innstallert. Problemet er at nå få dager senere, så er støyen tilbake. Har sendt mail til gainward på dette, og venter på svar derfra om de har noen løsning. Under load går kortet rett i 70 grader, og viftene går i 68% eller mer. Fra denne prosenten er støyen fra kortet ikke holdbar, og blir så sjenerende at med open back headset så går det ikke å sitte inne i ett spill uten å miste lydinnhold fra spillet. Jeg har bygd utallige pcer fra 2000 tallet, og har ikke opplevd slik støy fra noen kort i senere tid, selv ikke med langt rimeligere kjøleløsninger. Dette minner om amd kort med stock støvsugervifter fra back in the days. Er det noen her som kanskje har opplevd lignende, og har noen forslag til noe som kan gjøres? Eller er retur eneste løsningen, selv om det vil være svært kjipt å måtte vente på nytt med dagens køliste. Ville testa undervolt. Prøv f.eks flat kurve i afterburner på 1800@800mv, da får du tilnærma stock ytelse og 50W lavere forbruk, det senker støy/temp kraftig. Godt mulig det Noreng sier stemmer, verdt å testa det og Om du spiller med g-sync kjør fps cap 4fps under refresh på skjermen, det senker støy/temp om du ligger over refresh på fps. Endret 24. januar 2021 av Cowboystrekk 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) 50 dB er litt på 1 meter. Det er omtrent hva jeg har klin inntil bakpanelet på ei av mine maskiner med flere vifter på 80% På 1 meter ligger jeg ca på 40. 40 dB er omtrent grensen for hva jeg greier av støy. Ikke rart du finner 50 som plagsomt. Støy halveres hvis du dobler avstanden, så hva med å ha skjermen 3 meter unna kabinettet, tastaturet 3,5 meter unna og stolen 4 meter fra kabinettet. På 4 meter skal støyen bli 1/8 så intens som på 1 meter. Tre meter skal være mulig for vanlige DP-kabler og USB 3.X kabler, tastatur og mus kan du ha på 5 meter på USB2 mens eksterne disker, USB3.X-huber og diverse maks 1.8-3 meter uten kabler med forsterkning av signalet. Endret 24. januar 2021 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå