Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Cowboystrekk said:

Du har parra en 3600 mellomklasse CPU med et toppkort, da må det bli flaskehals vettu ;) 

Er maskinen til konemor, hun trenger ikke bedre 👼

Men uansett så spiller hun på en 4k oled @60fps. Selv om RT er cpu heavy så burde det ikke være cpu som var årsaken til frame drops under 60fps 😜 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mumriken skrev (2 timer siden):

Shitz så vanvittig bottlenecked et 3080 er av en r5 3600 med tuned b-dies i cb2077(RT ON selvsagt) 😱 

GPU usage(og fps) dropper som en stein når man kjører bil/mye action etc. Intel riggen kjører virkelig fantastisk i forhold.. 

Finnes det en ryzen 3k fix? Cpu laster alle kjerner så det er ikke den gamle buggen 

Bilde fordi bilder er gøy 😅

IMG_20210105_164922.jpg

Hvilke andre settings enn RT on?

Har ikke samme problemet med min 3080 og 3600. Kjører preset RT medium, movie grain off, motion blur low, dlss off.

3440x1440, gpu-utilization ligger jevnt på 98% i Night city, clock jevnt på 1905-1950mhz, fps fra 37-47.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Er maskinen til konemor, hun trenger ikke bedre 👼

Men uansett så spiller hun på en 4k oled @60fps. Selv om RT er cpu heavy så burde det ikke være cpu som var årsaken til frame drops under 60fps 😜 

Det hørtes veldig rart ut. Prøv å senke befolkning til medium og se om det gjør noen forskjell?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Cowboystrekk said:

Det hørtes veldig rart ut. Prøv å senke befolkning til medium og se om det gjør noen forskjell?

Det gjorde det noe bedre, men fortsatt ikke i mål. Cpu bruk er nærmest i taket 🤔

Kjører RT lys(medium tror jeg) og refleksjoner

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 5.1.2021 den 15.58):

Trenger du 3090? :p

Trenger en ny pc! Den jeg hadde ligger igjen i kjelleren til mor. Skal nok få hentet den så snart denne pandemien roer seg...

Mumriken skrev (På 5.1.2021 den 15.58):

Vet ikke hvordan det er i "utlandet", men her i landet har det vært lett å skaffe kort (jeg har hatt mange). Kan se ut som det blir lettere nå med økte priser, så litt lykke i ulykken mao 😆

Nederland. Nei, er ikke noe problem å skaffe kort her heller. 3080, 3090, 5800x og 5950x på lager. Dårlig med 6xxx serien til AMD dog.

Kryptodebunker skrev (20 timer siden):

Økt toll i USA påvirker ikke prisen her i Norge. Det er nok heller USA som får norsk pris. 

Det blir ofte globalt justert for å utligne. Da USA økte for blant annet PSU for en tid tilbake gikk det ikke opp tilsvarende økningen. Prisen gikk også opp i Europa.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg nytt grafikkort til spilling/folding samtidig som jeg har ett EVGA 1070SC som bare skal folde. 

Hvilket av disse to vil være best av disse rent ytelsemessig?

https://www.dustinhome.no/product/5011212236/geforce-rtx-3060-ti-ventus-3x-oc-8gb

https://www.dustinhome.no/product/5011209311/geforce-rtx-3060-ti-ftw3-ultra-8gb

Har en 8år gammel Corsair HX750 som fortsatt virker veldig stabil.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, The_Viper said:

Vurderer å kjøpe meg nytt grafikkort til spilling/folding samtidig som jeg har ett EVGA 1070SC som bare skal folde. 

Hvilket av disse to vil være best av disse rent ytelsemessig?

https://www.dustinhome.no/product/5011212236/geforce-rtx-3060-ti-ventus-3x-oc-8gb

https://www.dustinhome.no/product/5011209311/geforce-rtx-3060-ti-ftw3-ultra-8gb

Har en 8år gammel Corsair HX750 som fortsatt virker veldig stabil.

EVGA, pga 2*8pin

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Cowboystrekk said:

Nei, spørs på powerlimit på kortet. Flere MSI modeller har 2x8, men powerlimit på 200W, da må du isåfall til med custom bios.

*Shuntmodde kalles det. Finnes vel ikkje noen køstom bioser ;)

MEN legge inn en bios fra et annet merke med høyere powerlimit skal gå. Akkurat som 3080/3090 korta

Lenke til kommentar
2 hours ago, JarleGutt said:

Er det korrekt at minere primært bruker nVidia kort, eller er dette bare en tilfeldighet i de artiklene jeg har lest siste dagene?

Vet ikke, men han som akkurat kjøpte et 5700XT til nypris av meg skulle mine på det hvertfall

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (3 timer siden):

Er det korrekt at minere primært bruker nVidia kort, eller er dette bare en tilfeldighet i de artiklene jeg har lest siste dagene?

Nvidia RTX30xx serien er mye bedre til mining av Ethereum enn AMD RX6xxx serien. For noen år siden var det motsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...